Bývalý prezident FIA, Max Mosley, není z problémů týmů Caterham a Marussia nikterak překvapen. Proto požaduje rovnoměrnější rozdělení příjmů v F1.
V roce 2010 byly do F1 nabrány týmy Lotus, Manor, Campos a US F1 s příslibem zavedení rozpočtových stropů. O pět let později se může stát, že už nebude fungovat ani jeden z nich. US F1 se poroučelo ještě před samotným vstupem. Campos, potažmo jeho nástupce HRT, skončilo po dvou letech. Teď 'balancují nad útesem' i Lotus (dnešní Caterham) a Manor (dnešní Marussia).
Nad budoucností dvou týmů z chvostu pole teď visí velký otazník. Dnes bylo oznámeno, že i Marussia musí pod nucenou správu. Pod tou už je i Caterham. Již od samého založení balancují malé týmy na pokraji přežití - i proto, že plánované omezení rozpočtu nikdy v platnost nevstoupilo. To se snažil prosadit právě Max Mosley, který se tedy strádání malých týmů nediví.
"Nakonec bylo jisté, že to nevydrží," řekl Brit pro BBC o Caterhamu a Marussii. "Je navíc možné, že nebudou posledními." Často se ven dostávají zprávy o napjatých rozpočtech a opožděných platbách týmů Sauber, Force India nebo Lotus. Jenže problém Formule 1 vzniká přímo v ní samé, míní Mosley.
Problémem je, že týmy jako Ferrari, Mercedes nebo Red Bull mají největší rozpočty a navíc z 'koláče F1' dostávají největší podíl. "Nejde o fairový souboj. Ze sportovního hlediska by peníze měly být rozdělovány rovnoměrně a týmy by pak mohly zaujmout co možná nejvíc sponzorů." Historie a sportovní úspěchy minulosti by přitom pořád byly oceněny, protože tým jako Ferrari vždy přiláká více sponzorů než třeba Marussia.
Jenže momentálně nejde o rovnosti šancí ani mluvit. Zatímco velké týmy operují s rozpočty kolem 250 milionů EUR, malé týmy si musí vystačit s pouhou třetinou těchto peněz. Peníze z F1 navíc dostává pouze deset nejlepších týmů v poháru konstruktérů, což je dle Mosleyho zcela nerozumné: "Kdyby dostávali všichni stejný základní kapitál, tak by měli pro začátek všichni stejné předpoklady."
Mosley apeluje na Benieho, aby zlepšil podmínky pro malé týmy, jaká bude reakce?(foto: Red Bull Racing)
I kdyby došlo ke změnám, pro Marussii a Caterham již může být pozdě. Avšak Max myslí spíš na dlouhodobější zlepšení situace. Krátkodobě už beztak nikdy nedokáže zvrátit fakt, že v Austinu bude na startu jen 18 aut. "Je vidět, že je něco špatně, protože něco fundamentálně nefunguje."
Ani myšlenka tří aut není dle Mosleyho dobrým nápadem: "Měli bychom mít deset až dvanáct týmů o dvou vozech. Pravidla by měla být taková, aby se kdokoliv zezadu mohl dostat i dopředu, pokud by měl v týmu opravdu dobré inženýry."
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.