Herman Tilke se zastává okruhu v Soči, který hostil první Velkou cenu Ruska. Ta příliš dramatickou podívanou nepřinesla, ale podle německého návrháře za to trať nemohla.
Podle Tilkeho byly vozy seřazeny od nejrychlejšího po nejpomalejší, proto jsme mnoho předjížděcích manévrů moc neviděli. Výjimkou byla stíhací jízda Nica Rosberga, který po chybě v úvodním kole zamířil hned do boxů, a pak na jedné sadě pneumatik vydržel až do cíle. A to byl podle německého návrháře okruhů druhý problém: příliš konzervativní výběr pneumatik ze strany Pirelli.
Na otázku, jestli by se uspořádání okruhu před závodem v roce 2015 nemělo trochu změnit, Tilke odpověděl: "Ne, myslím si, že je fajn. Funguje." DRS zóny však nefungovaly, protože ta první obsahovala rychlou zatáčku a ve druhé vozy také zatáčely těsně před prudkým brzděním - pro předjetí bylo třeba, aby se tam vozy dostaly vedle sebe ještě před zatáčkou, což v tak vyrovnaném poli nebylo dost dobře možné.
"Prvních několik kol bylo pro předjíždění skvělých, ale potom se pole seřadilo. Nico dokázal odvést skvělou práci, když se zezadu dostal na druhé místo. A také jsme nějaké předjíždění viděli uprostřed pole," pokračuje Tilke pro Autosport.
Táhlá a rychlá třetí zatáčka, která se stala charakteristickopro okruh v Soči (foto: Scuderia Ferrari)
"Samozřejmě, že když je nejrychlejší pilot před pomalejším, pak se toho moc neděje," hájí nudnější velkou cenu, která obsahovala předjížděcích manévrů jako šafránu. To vysvětluje velmi tvrdými pneumatikami, které přivezlo Pirelli - jejich volbu však plně chápe.
"Myslím, že Pirelli bylo trochu konzervativní, protože se obávaly toho, co se bude dít na nové trati. Snad příští rok přijdou s jinou strategií. Všichni ale musí nejdříve testovat a nečelí velkému riziku, protože si nikdo nepřeje pět zastávek," vysvětluje Tilke.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.