Herman Tilke se zastává okruhu v Soči, který hostil první Velkou cenu Ruska. Ta příliš dramatickou podívanou nepřinesla, ale podle německého návrháře za to trať nemohla.
Podle Tilkeho byly vozy seřazeny od nejrychlejšího po nejpomalejší, proto jsme mnoho předjížděcích manévrů moc neviděli. Výjimkou byla stíhací jízda Nica Rosberga, který po chybě v úvodním kole zamířil hned do boxů, a pak na jedné sadě pneumatik vydržel až do cíle. A to byl podle německého návrháře okruhů druhý problém: příliš konzervativní výběr pneumatik ze strany Pirelli.
Na otázku, jestli by se uspořádání okruhu před závodem v roce 2015 nemělo trochu změnit, Tilke odpověděl: "Ne, myslím si, že je fajn. Funguje." DRS zóny však nefungovaly, protože ta první obsahovala rychlou zatáčku a ve druhé vozy také zatáčely těsně před prudkým brzděním - pro předjetí bylo třeba, aby se tam vozy dostaly vedle sebe ještě před zatáčkou, což v tak vyrovnaném poli nebylo dost dobře možné.
"Prvních několik kol bylo pro předjíždění skvělých, ale potom se pole seřadilo. Nico dokázal odvést skvělou práci, když se zezadu dostal na druhé místo. A také jsme nějaké předjíždění viděli uprostřed pole," pokračuje Tilke pro Autosport.
Táhlá a rychlá třetí zatáčka, která se stala charakteristickopro okruh v Soči (foto: Scuderia Ferrari)
"Samozřejmě, že když je nejrychlejší pilot před pomalejším, pak se toho moc neděje," hájí nudnější velkou cenu, která obsahovala předjížděcích manévrů jako šafránu. To vysvětluje velmi tvrdými pneumatikami, které přivezlo Pirelli - jejich volbu však plně chápe.
"Myslím, že Pirelli bylo trochu konzervativní, protože se obávaly toho, co se bude dít na nové trati. Snad příští rok přijdou s jinou strategií. Všichni ale musí nejdříve testovat a nečelí velkému riziku, protože si nikdo nepřeje pět zastávek," vysvětluje Tilke.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.