Herman Tilke se zastává okruhu v Soči, který hostil první Velkou cenu Ruska. Ta příliš dramatickou podívanou nepřinesla, ale podle německého návrháře za to trať nemohla.
Podle Tilkeho byly vozy seřazeny od nejrychlejšího po nejpomalejší, proto jsme mnoho předjížděcích manévrů moc neviděli. Výjimkou byla stíhací jízda Nica Rosberga, který po chybě v úvodním kole zamířil hned do boxů, a pak na jedné sadě pneumatik vydržel až do cíle. A to byl podle německého návrháře okruhů druhý problém: příliš konzervativní výběr pneumatik ze strany Pirelli.
Na otázku, jestli by se uspořádání okruhu před závodem v roce 2015 nemělo trochu změnit, Tilke odpověděl: "Ne, myslím si, že je fajn. Funguje." DRS zóny však nefungovaly, protože ta první obsahovala rychlou zatáčku a ve druhé vozy také zatáčely těsně před prudkým brzděním - pro předjetí bylo třeba, aby se tam vozy dostaly vedle sebe ještě před zatáčkou, což v tak vyrovnaném poli nebylo dost dobře možné.
"Prvních několik kol bylo pro předjíždění skvělých, ale potom se pole seřadilo. Nico dokázal odvést skvělou práci, když se zezadu dostal na druhé místo. A také jsme nějaké předjíždění viděli uprostřed pole," pokračuje Tilke pro Autosport.
Táhlá a rychlá třetí zatáčka, která se stala charakteristickopro okruh v Soči (foto: Scuderia Ferrari)
"Samozřejmě, že když je nejrychlejší pilot před pomalejším, pak se toho moc neděje," hájí nudnější velkou cenu, která obsahovala předjížděcích manévrů jako šafránu. To vysvětluje velmi tvrdými pneumatikami, které přivezlo Pirelli - jejich volbu však plně chápe.
"Myslím, že Pirelli bylo trochu konzervativní, protože se obávaly toho, co se bude dít na nové trati. Snad příští rok přijdou s jinou strategií. Všichni ale musí nejdříve testovat a nečelí velkému riziku, protože si nikdo nepřeje pět zastávek," vysvětluje Tilke.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.