Mario Andretti to podmínil tím, že Ferrari poskytne Sebastianovi Vettelovi konkurenceschopný vůz
Na konci sezony Sebastian Vettel opustí tým Red Bull Racing, s kterým získal čtyři tituly mistra světa. Zatím není potvrzeno, kde bude pokračovat ve své kariéře, ale nikdo nepochybuje o tom, že to bude Ferrari. Bývalý jezdec F1 a mistr světa Mario Andretti se domnívá, že Vettel se rozhodl správně.Mario Andretti: "Sebastian bude dosahovat pokroků bez ohledu na to, do kterého týmu přestoupí. Potřebuje novou výzvu, potřebuje nový směr ve své kariéře. Věřím, že když se objeví ve Ferrari, tak je to právě ten tým, za který chtěl závodit.V současnosti by Maranellští potřebovali lepší výsledky, ale dříve nebo později se vrátí do boje o první místa. Nebude působit hůř než Fernando Alonso. Když dostane konkurenceschopný vůz, Vettel vrátí Ferrari na vrchol - bude to ohromný úspěch, a ten je v F1 nejdůležitější.Dosud se mohlo říkat, že Vettel je jezdcem jednoho týmu, že mu nebude sedět vůz s menším přítlakem, ale on se nevzdal, jak by mnozí chtěli. Vettel se ukazuje být stále silnějším, má neuvěřitelný talent a jednou zase všem ukáže, čeho je schopen. Nikdy jsem nepochyboval o jeho schopnostech. Dříve neb později dokáže, že se v něm mnozí zmýlili. Co jsme věděli, když odešel Lewis Hamilton z McLarenu? Přestoupil do Mercedesu - týmu, který nebyl v té chvíli konkurenceschopný. A nakonec se ukázalo, že to bylo jeho nejlepší rozhodnutí v dosavadní kariéře. V případě Vettela se můžeme dočkat stejné situace."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.