Pirelli zareagovalo na kritiku svých nominací pro závěr letošní sezóny a změkčuje o jeden stupeň směsi pneumatik, které dodá pro Velkou cenu Brazílie.
Po setkání pracovní skupiny pro pneumatiky italský výrobce pneumatik na Interlagos začátkem listopadu přiveze měkkou a středně-tvrdou směs místo původně avizované středně-tvrdé a tvrdé směsi, byť se tam s touto kombinací závodilo v minulosti.
Domácí závodník Felipe Massa k původně ohlášeným směsem řekl: "Je to nebezpečné, velmi nebezpečné. Interlagos nikdy nebyl okruhem, kde byste potřebovali tvrdé a středně-tvrdé [pneumatiky]. Bylo by tam dokonce možné jezdit na super-měkkých a měkkých... tohle je naprosto nepřijatelné. Může být chladno, může být vlhko. Myslím si, že to na tvrdých pneumatikách může být dokonce nebezpečné."
K rozhodnutí přispěla nejen kritika pilotů, ale také přeasfaltování povrchu dráhy, která do rekonstrukce a výstavby nových budov před letošním závodem vrazila 65 milionů dolarů, aby se zachránila v kalendáři F1. Se stejnou alokací týmy nastoupí také v Austinu.
"Vždy jsme říkali, že budeme otevření vůči jakýmkoliv změnám, pokud budou zapotřebí. Po další technické analýze dopadu revidovaného povrchu okruhu společně s vyhodnocením rizika, podle kterého je nízká pravděpodobnost přehřívání směsí v důsledku extrémních teplot dráhy, jsme učinili tuto změnu s jednomyslným souhlasem všech týmů," komentuje sportovní ředitel Paul Hembery.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.