Pirelli zareagovalo na kritiku svých nominací pro závěr letošní sezóny a změkčuje o jeden stupeň směsi pneumatik, které dodá pro Velkou cenu Brazílie.
Po setkání pracovní skupiny pro pneumatiky italský výrobce pneumatik na Interlagos začátkem listopadu přiveze měkkou a středně-tvrdou směs místo původně avizované středně-tvrdé a tvrdé směsi, byť se tam s touto kombinací závodilo v minulosti.
Domácí závodník Felipe Massa k původně ohlášeným směsem řekl: "Je to nebezpečné, velmi nebezpečné. Interlagos nikdy nebyl okruhem, kde byste potřebovali tvrdé a středně-tvrdé [pneumatiky]. Bylo by tam dokonce možné jezdit na super-měkkých a měkkých... tohle je naprosto nepřijatelné. Může být chladno, může být vlhko. Myslím si, že to na tvrdých pneumatikách může být dokonce nebezpečné."
K rozhodnutí přispěla nejen kritika pilotů, ale také přeasfaltování povrchu dráhy, která do rekonstrukce a výstavby nových budov před letošním závodem vrazila 65 milionů dolarů, aby se zachránila v kalendáři F1. Se stejnou alokací týmy nastoupí také v Austinu.
"Vždy jsme říkali, že budeme otevření vůči jakýmkoliv změnám, pokud budou zapotřebí. Po další technické analýze dopadu revidovaného povrchu okruhu společně s vyhodnocením rizika, podle kterého je nízká pravděpodobnost přehřívání směsí v důsledku extrémních teplot dráhy, jsme učinili tuto změnu s jednomyslným souhlasem všech týmů," komentuje sportovní ředitel Paul Hembery.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace