Jules Bianchi stále leží v kritickém, ale stabilizovaném, stavu v Japonsku. Dle jeho otce, Philippa Bianchiho, lékaři hovoří o zázraku, že jeho syn nehodu přežil. Čidlo totiž při nehodě naměřilo přetížení 92 G!
Nezbývá než věřit - kritické první dny po nehodě Jules Bianchi přežil, avšak stále je ve vážném stavu. Jeho táta Philippe Bianchi pro italskou La Gazzetta dello Sport řekl: "Situace je zoufalá. Pokaždé, když mi zvoní telefon, tak to může být někdo z nemocnice, kdo mi řekne, že Jules už nežije. Ale bojuje. Nejdůležitější kvalifikační kola svého života vydržel a přestál.
Nevzdává se, tím jsem si jistý. Jeho trenér Andrea mi řekl, že pokud může Jules něco dokázat svoji touhou, tak to dokáže." 25 letý jezdec stále leží na jednotce intenzivní péče v Jokaiči. Bianchi starší dále prozrazuje: "Lékaři nám řekli, že je to zázrak. Zatím ještě nikdy žádný člověk nepřežil tak těžkou nehodu."
FIA srovnává dynamiku nehody jezdce Marussie s tou Heikkiho Kovalainena ze Španělska 2008. Fin tehdy ve 130 vletěl do bariéry z pneumatik. V případě Bianchiho však v cestě stála překážka ještě masivnější.
(foto: Marussia F1 Team)
Bezpečnostní buňka zůstala nepoškozenaV době nárazu působily na Francouze nepředstavitelné síly. Devítitunový traktor byl vymrštěn po nárazu půl metru do vzduchu. Monopost se ze své rychlosti zastavil na 5 metrech. Celá levá strana auta chyběla. Ochranný oblouk, který je za hlavou jezdce, byl jako by jej rozřízl nůž a byl později nalezen za motorem.
Na šasi byla prasklina, která se táhla od přední části až ke kokpitu. I tak byl ale Bianchi bez viditelných fyzických zranění vytažen z vraku. To je důkaz toho, jak bezpečné moderní F1 jsou. Bezpečnostní buňka jezdce zůstala nepoškozena - a to včetně levé boční stěny, která náraz nejvíce pohltila.
Data z černé skříňky jsou součástí vyšetřování a byla předána vyšetřovací komisi pod vedením FIA. Dají se z ní vyčíst data o rychlosti vozu při vzniku nehody i při samotném nárazu nebo také hodnoty deformací. Vše je ale tajné.
(foto: Marussia F1 Team)
Charlie Whiting dostal v Soči otázku, jak dopadla bezpečnostní buňka jezdce, na kterou odpověděl: "Vydržela mnohem více, než je od ní předpisy vyžadováno. Je neuvěřitelné, že existuje něco tak pevného, co takový náraz vydrží."
Senzor v uchu změřil přetížení: 92 GOd letošní sezony je povinnosti, aby jezdci měli ve svém uchu senzor, který měří G přetížení. Ten měří přetížení, kterému je vystavena hlava. Tato data totiž nemusí být shodná s těmi, které vykazuje vůz - hlava má jiné hodnoty zrychlení i zbrždění. HANS a ochrana ramen mají hlavu trošku přidržet. To by mělo přetížení udržet v únosných mezích.
V případě Bianchiho měl senzor naměřit neuvěřitelných 92 G! Potom je zřejmé, proč lékaři mluví o zázraku... Otázkou je, po jakou dobu toto přetížení působilo? Luciano Burti měl v roce 2001 nehodu ve Spa, kde nejvyšší hodnoty dostahovaly až 80 G. Protože však přetížení trvalo jen krátkou dobu, vyvázl Brazilec z nehody "jen" s otřesem mozku.
FIA získává díky senzorům přímo v uchu ještě lepší data o nehodách. Ty poté při analýzách v laboratořích poslouží pro lepší pochopení toho, co se během nehody stalo. Simulační helma bude vystavena stejným hodnotám.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.