SUZUKA - KVALIFIKACE; Za Mercedesy dva Williamsy v pořadí Bottas, Massa a Alonsovo Ferrari.
První část
Lewis Hamilton má svůj Mercedes připraven, jezdci mohou začít bojovat o co nejlepší umístění na zítřejším startu.
Na první místo se dostal Vergne - 1:35,729 min, ale jen na chvilku, najdřív byl lepší Rosberg, teď vede Hamilton - 1:33,611 min. Na třetí místo jde Bottas, za ním je Massa. Pátý je Vergne, šestý Räikkönen. Mezitím jde na páté místo Alonso - 1:34,497 min, za ním se řadí na šesté místo Magnussen. Vettel je osmý, Ricciardo je za ním.
Button se dostává před Red Bully na sedmé místo - 1:35,150 min. Pořadí na čele se nemění, vedou Mercedesy před Williamsy, pátý je Alonso na Ferrari. Vergne s Kvjatem jdou na deváté a desáté místo, odsouvají Red Bully víc dozadu. Do druhé části se nepodívají zatím Saubery, Marussie a Caterhamy. Většina jezdců je v boxech.
Nakonec to nebudou Saubery, ale Lotusy, které skončí už v první části kvalifikace. Do té druhé nepostupují Maldonado, Grosjean, Ericsson, Bianchi, Kobajaši a Chilton.
Druhá část
Rosberg dostal do sluchátek informaci, že má v nádrži palivo na dvě rychlá kola. Bottas zajel čas 1:33,801 min, za ním je Massa, před oba jde Rosberg - 1:32,950 min. Hamilton jde na druhé místo, zaostává za Rosbergem o 32 tisícin sekundy. Alonso se zařadil na čtvrté místo - 1:34,005 min. Räikkönen je šestý, za ním je Button a Pérez. Vettel s ricciardem okupují devtou a desátou příčku. Magnussen jde na šesté místo, Kvjat na desáté.
Pět minut před koncem druhé části, všechny vozy jsou v boxech. Red Bully jsou zatím na nepostupových místech. Napětí nevydržel Bottas a vyráží na okruh. Za ním i ostatní jezdci, kteří si nechávají svá rychlá kola na závěr. Jezdci Mercedesu se necítí být ohroženi, zůstali v boxech. Massa jde na čtvrté místo, Vettel na sedmé. Ricciardo je šestý, Alonso se z pátého místa nepohnul. Magnussen jde na šesté místo, Räikkönen na osmé. Osmý je nakonec Button. Do poslední části nepostupují Vergne, Pérez, Kvjat, Hülkenberg, Sutil a Gutiérrez.
Třetí část
Jako první vyjel na okruh Bottas. Za ním oba Mercedesy a Alonso. Základní Bottasův čas je 1:33,329 min. Mohl být rychlejší, trochu mu překážel Button. Rosberg - 1:32,629 min, znamená to první místo před Hamiltonem, který ztrácí tři desetiny sekundy. Třetí je Bottas, čtvrtý Massa, pátý Alonso, za nimi jsou Magnussen, Ricciardo, Button a Vettel.
Necelé tři minuty do konce, jezdci se chystají na své nejlepší výkony. Všichni jsou na okruhu, poslední vyjel z boxů Hamilton. Vettel je šestý, odsouvá ho z něj Ricciardo. Bottas potvrzuje své třetí místo. Räikkönen je devátý. Rosberg zlepšuje svůj čas - 1:32,506 min. Hamilton zaostal za Nicem o 197 tisícin sekundy. Alonso končí na tradičním pátém místě za třetím Bottasem a čtvrtým Massou. Magnussen a Button skončili na sedmém a osmém místě.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, Aldalší dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.