SUZUKA - KVALIFIKACE; Za Mercedesy dva Williamsy v pořadí Bottas, Massa a Alonsovo Ferrari.
První část
Lewis Hamilton má svůj Mercedes připraven, jezdci mohou začít bojovat o co nejlepší umístění na zítřejším startu.
Na první místo se dostal Vergne - 1:35,729 min, ale jen na chvilku, najdřív byl lepší Rosberg, teď vede Hamilton - 1:33,611 min. Na třetí místo jde Bottas, za ním je Massa. Pátý je Vergne, šestý Räikkönen. Mezitím jde na páté místo Alonso - 1:34,497 min, za ním se řadí na šesté místo Magnussen. Vettel je osmý, Ricciardo je za ním.
Button se dostává před Red Bully na sedmé místo - 1:35,150 min. Pořadí na čele se nemění, vedou Mercedesy před Williamsy, pátý je Alonso na Ferrari. Vergne s Kvjatem jdou na deváté a desáté místo, odsouvají Red Bully víc dozadu. Do druhé části se nepodívají zatím Saubery, Marussie a Caterhamy. Většina jezdců je v boxech.
Nakonec to nebudou Saubery, ale Lotusy, které skončí už v první části kvalifikace. Do té druhé nepostupují Maldonado, Grosjean, Ericsson, Bianchi, Kobajaši a Chilton.
Druhá část
Rosberg dostal do sluchátek informaci, že má v nádrži palivo na dvě rychlá kola. Bottas zajel čas 1:33,801 min, za ním je Massa, před oba jde Rosberg - 1:32,950 min. Hamilton jde na druhé místo, zaostává za Rosbergem o 32 tisícin sekundy. Alonso se zařadil na čtvrté místo - 1:34,005 min. Räikkönen je šestý, za ním je Button a Pérez. Vettel s ricciardem okupují devtou a desátou příčku. Magnussen jde na šesté místo, Kvjat na desáté.
Pět minut před koncem druhé části, všechny vozy jsou v boxech. Red Bully jsou zatím na nepostupových místech. Napětí nevydržel Bottas a vyráží na okruh. Za ním i ostatní jezdci, kteří si nechávají svá rychlá kola na závěr. Jezdci Mercedesu se necítí být ohroženi, zůstali v boxech. Massa jde na čtvrté místo, Vettel na sedmé. Ricciardo je šestý, Alonso se z pátého místa nepohnul. Magnussen jde na šesté místo, Räikkönen na osmé. Osmý je nakonec Button. Do poslední části nepostupují Vergne, Pérez, Kvjat, Hülkenberg, Sutil a Gutiérrez.
Třetí část
Jako první vyjel na okruh Bottas. Za ním oba Mercedesy a Alonso. Základní Bottasův čas je 1:33,329 min. Mohl být rychlejší, trochu mu překážel Button. Rosberg - 1:32,629 min, znamená to první místo před Hamiltonem, který ztrácí tři desetiny sekundy. Třetí je Bottas, čtvrtý Massa, pátý Alonso, za nimi jsou Magnussen, Ricciardo, Button a Vettel.
Necelé tři minuty do konce, jezdci se chystají na své nejlepší výkony. Všichni jsou na okruhu, poslední vyjel z boxů Hamilton. Vettel je šestý, odsouvá ho z něj Ricciardo. Bottas potvrzuje své třetí místo. Räikkönen je devátý. Rosberg zlepšuje svůj čas - 1:32,506 min. Hamilton zaostal za Nicem o 197 tisícin sekundy. Alonso končí na tradičním pátém místě za třetím Bottasem a čtvrtým Massou. Magnussen a Button skončili na sedmém a osmém místě.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.