V půlce října se můžeme těšit na kompletně novou trať v kalendáři Formule 1. Red Bull se na ní už velice dobře připravil.
Každá nová trať představuje pro všechny týmy vždy velkou výzvu. Naposledy se jelo na úplně nové trati v rámci GP USA v Austinu 2012. Díky závodu v ruském Soči nás letos čeká další novinka, když tedy pomineme závod v Rakousku, který nebyl pro některé ostřílené borce tak úsplně novou tratí, protože se ve srovnání s rokem 2003, kdy se tam F1 jela posledně, vůbec nezměnil, jen zázemí.
Ke GP Ruska bude mít každý tým a každý jedec asi trochu jiný přístup, ale cíl budou mít všichni stejný - co nejrycheji trať co možná nejvíce poznat. U Red Bullu například již v předstihu používají data přímo od architekta okruhu, Hermanna Tilkeho, aby poznali základní charakteristiky okruhu. "Můžeme z toho pak udělat model do našeho simulátoru a použít obrázky a videa, která máme, abychom vytvořili kromě jiného i tribuny a okolí," říká šéf závodních inženýrů u Red Bullu, Andy Damerum.
Soustředěný Andy Damerum letos v Maďarsku(foto: Red Bull Racing)
"Okoli slouží jako vizuální pomoc jezdcům. Když pak přijedete na novou závodní dráhu, tak jste už hodně dobře připraveni. Díky simulacím už můžeme pro auto na tuto trať připravit nejlepší setup. Máme tolik možností, jak se na novou trať připravit." Také v otázce pneumatik mají jasno o spoustě věcí již s předstihem. "Víme už, jaké dva typy budou k dispozici."
No my to víme také - do Ruska Pirelli přiveze měkkou a středně tvrdou směs. I tak ale pro týmy zůstává mnoho otázek nezodpovězených. "Dokud na závodní trati nebudeme stát, tak nebudeme vědět, jak hrubý je asfalt. To zjistíme až po prvním volném tréninku. Pak uvidíme, jaké to tam opravdu je a jaké jsou tam výzvy," pokračuje Damerum. Tým Red Bull se tak bude snažit být na místě o den dříve, než je obvyklé.
Přebytečný čas se budou snažit využít pro co nejlepší poznání 5,872 kilometrů dlouhé trati, která má sedm levých a dvanáct pravých zatáček. "Chceme se se vším seznámit, například také s garážemi. V protikladu s Japonskem, kde budeme předtím, bude pro každého z nás v Soči vše nové. Máte svoje vlastní představy o trati z virtuálního světa. Ale nikdo z nás tam předtím nebyl. Proto jsou očekávání a vzrušení na nové trati určitě velká, když tam přijedete."
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.