SINGAPUR - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton dosáhl ve druhém tréninku před Velkou cenou Singapuru nejrychlejšího času poté, co Nico Rosberg musel svou kvalifikační jízdu kvůli havárie Pastora Maldonada přerušit. Ze druhého místa se těší Fernando Alonso s Ferrari.
Prvním mužem, který se v noci odvážil do ulic Singapuru, byl Ericsson s Caterhamem. Ihned také zamířil do měřeného kola - 1:55,411 min. Chilton s Marussií za ním to zvládl o 9 desetin sekundy rychleji - 1:54,539, první příčku po osmi minutách okupoval Magnussen - 1:51,644 min. McLaren ale očekává, že to pro ně v Singapuru kvůli aerodynamickému deficitu bude náročnější.
Vettel vyčkával na výměnu motoru, která obvykle trvá kolem 4 hodin. Jeho mechanici se to budou snažit zvládnou o hodinu dříve, aby se mohl zúčastnit alespoň posledních minut druhého tréninku.
Na čele se v krátkém sledu vystřídali Pérez (1:51,446), Vergne (1:50,961) a Ricciardo (1:50,390). Druhý byl Button (1:51,108), jenž týmu hlásil: "Cítím, jako bych měl hodně nedotáčivé auto, ale není to příliš hodně."
Roman Grosjean vyráží do druhého tréninku (foto: Lotus F1 Team)
Rosberg před svou vyjížďkou mění přední křídlo a Kobajaši na dráze dostává v 8. zatáčce smyk. Po 18 min začínají úřadovat jezdci Mercedesu: Hamilton zajíždí kolo za 1:50,139 min, Rosberg jde ale před něj - 1:49,075.
"Auto se chová hodně špatně, nevím, jestli to není tratí. Auto se smýká po celé dráze. Něco není v pořádku," stěžuje si Hamilton. Tým mu radí, aby vyzkoušel jízdu s odlišným nastavením diferenciálu. Po návštěvě boxů mu mění rozložení hmotnosti v podlaze a upravují zadní zavěšení.
Rosberg pro změnu hlásí velkou nedotáčivost a ptá se: "Můžete mi sdělit časy mého týmového kolegy? OK, Nico. Momentálně jsi nejrychlejší s náskokem tří desetin, ty se ale netýkají tvého týmového kolegy."
Do boxů míří osmý Magnussen (1:50,919) k rychlé výměně nosu, zatímco Alonso předvádí rekord v prvním sektoru, ale nakonec na Rosberga tři desetiny ztrácí - 1:49,373 min stačí na průběžnou druhou příčku. Button se sice zlepšuje (1:50,784), spokojený ale není: "Necítím žádný přínos."
Havárie Pastora Maldonada v polovině 2. tréninku (foto: FOM)
Po půl hodině piloti přezouvají na super-měkké pneumatiky, Pérez se díky tomu objevuje na nejvyšším stupínku - 1:48,653. Sutil díky nim šplhá na třetí pozici - 1:49,290 min. Lotus po práci na aerodynamice svou pozornost přesouvá k vyhodnocování pneumatik.
Ricciardo předvádí nejrychlejší prostřední sektor a vytlačuje Péreze - 1:48,790. Mezitím pokračují práce na Red Bullu jeho týmového kolegy. Hamilton - stále na měkkých pneumatikách - dosahuje zlepšení a je osmý - 1:49,644 min. Na rovinkách je nejrychlejší Massa, jenž překonává 301 km/h.
Piloti využívají větší přilnavosti čerstvých směsí, Magnussen (1:48,358) se dostává na třetí místo za Raikkonena (1:48,031), Toro Rosso drží šestou a sedmou příčku. Čeká se na to, až super-měkké gumy nazují Mercedesy.
Maldonado v polovině tréninku bourá do zdi v zatáčce č. 10 a trénink je na 7 min přerušen. Levá strana vozu je hodně rozbitá, Gastaldi má hlavu v dlaních. Mechaniky čeká při opravách spousta práce, ti navíc se zděšením pozorují nešetrné zacházení traťových maršálů se zbytkem monopostu. Rosberg po rekordu v prvním sektoru musí žel přerušit své rychlé kolo na super-měkkých pneumatikách.
Valtteri Bottas se za umělého osvětlení ke konci tréninku vrací ze super-měkkéna měkkou směs pneumatik Pirelli (foto: Williams F1 Team)
Po nucené přestávce hned vyráží Hamilton na super-měkkých pneumatikách a přestože si stěžuje si na vibrace při brzdění, dosahuje nejrychlejšího času - 1:47,490 min. Čtvrtý je Alonso (1:48,062), který byl v prostředním sektoru rychlejší než Lewis.
Osmý Hülkenberg (1:48,751) dostává od inženýra informaci, že musí najít ještě alespoň 4 desetiny. Force India bojuje v šampionátu s McLarenem a ráda by se vrátila před něj. 25 min před koncem již pneumatiky většiny pilotů mají to nejlepší za sebou. Pérez se ptá na své tempo, které je podle inženýrů dobré. Magnussen je sice rychlejší, ale s degradací pneumatik jsou na tom obdobně, proto si nemá dělat starosti.
Vettel stále pozoruje ve stoje v garáži práci mechaniků. Grosjean upozorňuje na problém se spojkou v zatáčce č. 8. "Víme o tom problému, víme, proč k tomu dochází, ale momentálně to nemůžeme změnit," sděluje mu Lotus. Francouzovi patří 11. pozice, Maldonado už je po své havárii v boxech.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Rosberg na super-měkké směsi zvládl 14 kol za sebou, časy se pohybovaly kolem 1:53 min, zůstává dvanáctý. Tvrdě přejíždí obrubník, proto žým žádá, aby zkontroloval podlahu. Na zadní rovince překonal 310 km/h. Chilton má potíže s turbem, proto odstavuje svůj vůz na trati.
Vettel se dostává na trať až na posledních 10 min a snaží se co nejvíce vytřískat z nasazených super-měkkých pneumatik. Svým prvním měřeným kolem (1:48,115) se dostává hned na pátou pozici.
Hamiltona na čele ale úřadující mistr světa ani nikdo jiný už neohrozil, Rosberg doplatil na přerušené kolo kvůli Maldonadovy havárie. Druhou příčku obasazuje Alonso, třetí je Ricciardo s Red Bullem, který v poslední zatáčce sedí jako přikovaný.
Nejrychlejší sektory a rychlosti z tzv. speed trap(nejvyšší rychlosti z konce nejdelší rovinky najdete zde)
Přehled všech časů: zde (PDF).
Výsledky:
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.