FIA dnes obeslala týmy s upřesněním toho, které zprávy pro piloty budou povoleny a které nikoliv. Oproti původnímu nařízení trochu slevila.
Pět hodin před začátkem prvního tréninku zaslal ředitel závodů Charlie Whiting týmům nové pokyny. Jak se očekávalo, některá nařízení bere FIA zpět. Do konce roku bude benevolentnější, od sezóny 2015 však dojde ke zpřísnění tak, jak bylo původně ohlášeno.
Co tedy zůstává zakázáno?Tipy ke zlepšení jízdy, jako "v zatáčce č. 3 nejezdi přes obrubníky, šetři palivo a 20 m dříve před brzděním pouštěj plyn (tzv. lift & coast), používej vyšší rychlostní stupeň, tvůj týmový kolega je ve 3. sektoru o 2 desetiny rychlejší, jezdi jinou stopu, máš příliš horké pneumatiky."
Seznam zakázaný pokynů (rádiem či cedulí na boxové zídce):- jízdní stopy na okruhu- kontakt s obrubníky- nastavení parametrů vozu pro specifické zatáčky- porovnání s časy soupeřů v sektorech či absolutní časy jiných pilotů v sektorech- rychlosti v zatáčkách ve srovnání s jiným jezdcem- volba převodových poměrů- brzdné body- hodnocení brzdění ve srovnání s jiným jezdcem - hodnocení brzdění či používaní brzd obecně- stabilita vozu při brzdění- používání plynu ve srovnání s jiným jezdcem i obecně- používání DRS ve srovnání s jiným jezdcem- používání tlačítka pro předjíždění- jízdní techniky obecně
FIA naopak povolila inženýrům předávat pokyny, které se týkají nastavení na volantu. Jezdec tedy může měnit vyvážení brzd, nesmí mu však říci, aby to dělal pouze v některých zatáčkách. Dále se může dozvídat informace o spotřebě, opotřebení brzd, stavu baterie či o pomalém defektu. Od sezóny 2015 ale budou zakázány i tyto zprávy.
Piloti budou moci i nadále dostávat pokyny ohledně nastavení na volantu, motorovýchmap, opotřebení brzd, nabití ERS či defektů (foto: Scuderia Ferrari)
Původní sada omezení by totiž znevýhodnila pět týmů, které nepoužívají větší grafické displeje na volantech, tj. Force Indii, Lotus, Red Bull, Toro Rosso a Williams (používají pouze úzký displej na okraji kokpitu). Jejich jezdci by měli problémy při procházení údajů, vůči nim by to bylo nefér. Ostatní týmy by si mohly snadno upravit svůj software, aby na volantu zobrazoval více potřebných údajů.
Omezení radiokomunikace v plné podobě může být ale jen prvním z přísných kroků. Bernie Ecclestone včera naznačil, že by chtěl v budoucnu zcela zakázat i telemetrii (psali jsme zde) - po pilotech by tedy "oslepli" také inženýři v boxech.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.