Felipe Massa je proti omezení radiokomunikace inženýrů s piloty. Podle něj se to mělo udělat profesionálněji a kompetentní osoby neměly tolik naslouchat starším pilotům.
"Myslím, že to je v některých oblastech dobré. Pokud vám tým říká, abyste tolik nevyužívali pneumatiky v zatáčce 5, protože je zatěžujete více než váš týmový kolega, pak je OK to neříkat a není s tím problém," začíná Brazilec.
"Ve voze je ale tolik věcí, které děláme, že když s tím přestaneme, možná příliš stoupne teplota zadních brzd, protože se moc zahřejí baterie, a pak může ve voze dojít k požáru," varuje zkušený pilot Williamsu.
"Můžete mít velkou nehodu - a to není nic, co by bylo spojené s jezdcem. Týká se to velmi složitých pohonných jednotek ve voze. Pokud nepoužijete ta správná nastavení, pak na ní můžete zapomenout - neujedete ani 2 kola. To se netýká jezdce, ale velmi složitého systému, který mám. Jsem proti, úplně proti!" kritizuje Massa.
"Mohli to udělat profesionálněji, nejen mluvit se starými jezdci. Ti věří vždy tomu, že to je pro nás dnes příliš složité a příliš jednoduché, s vozem ale nikdy nejeli. Pokud se chcete vrátit do minulosti, pak zaveďte vozy z té doby, a my s nimi budeme závodit. Není to problém," pokračuje.
Felipe Massa je jednoznačně proti omezení radiokomunikací (foto: Williams F1 Team)
Upozorňuje rovněž na to, že používání kódovaných zpráv bude obtížně detekovatelné. FIA vyhradila 8 lidí pro sledování radiokomunikace 11 týmů během závodního víkendu. Ti však nemusí vše odhalit: "Máme hodně kódů, o kterých vy nic netušíte."
"Cokoliv vynaleznete, to jezdec možná pochopí, změní a nikdo o tom nebude vědět. Možná potrestají auto za něco, co slyšeli, ale nemůžete prokázat, co je kódované a co ne. Není to zkrátka dobré," dodává Massa.
FIA si včera kritiku týmů vyslechla a ve svých omezeních zřejmě poleví. Původní návrh by tak mohl vstoupit v platnost po dalších diskusích až od příští sezóny. Charlie Whiting dá dnes do 10 hod týmům na vědomí definitivní rozhodnutí v této oblasti.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce