Felipe Massa je proti omezení radiokomunikace inženýrů s piloty. Podle něj se to mělo udělat profesionálněji a kompetentní osoby neměly tolik naslouchat starším pilotům.
"Myslím, že to je v některých oblastech dobré. Pokud vám tým říká, abyste tolik nevyužívali pneumatiky v zatáčce 5, protože je zatěžujete více než váš týmový kolega, pak je OK to neříkat a není s tím problém," začíná Brazilec.
"Ve voze je ale tolik věcí, které děláme, že když s tím přestaneme, možná příliš stoupne teplota zadních brzd, protože se moc zahřejí baterie, a pak může ve voze dojít k požáru," varuje zkušený pilot Williamsu.
"Můžete mít velkou nehodu - a to není nic, co by bylo spojené s jezdcem. Týká se to velmi složitých pohonných jednotek ve voze. Pokud nepoužijete ta správná nastavení, pak na ní můžete zapomenout - neujedete ani 2 kola. To se netýká jezdce, ale velmi složitého systému, který mám. Jsem proti, úplně proti!" kritizuje Massa.
"Mohli to udělat profesionálněji, nejen mluvit se starými jezdci. Ti věří vždy tomu, že to je pro nás dnes příliš složité a příliš jednoduché, s vozem ale nikdy nejeli. Pokud se chcete vrátit do minulosti, pak zaveďte vozy z té doby, a my s nimi budeme závodit. Není to problém," pokračuje.
Felipe Massa je jednoznačně proti omezení radiokomunikací (foto: Williams F1 Team)
Upozorňuje rovněž na to, že používání kódovaných zpráv bude obtížně detekovatelné. FIA vyhradila 8 lidí pro sledování radiokomunikace 11 týmů během závodního víkendu. Ti však nemusí vše odhalit: "Máme hodně kódů, o kterých vy nic netušíte."
"Cokoliv vynaleznete, to jezdec možná pochopí, změní a nikdo o tom nebude vědět. Možná potrestají auto za něco, co slyšeli, ale nemůžete prokázat, co je kódované a co ne. Není to zkrátka dobré," dodává Massa.
FIA si včera kritiku týmů vyslechla a ve svých omezeních zřejmě poleví. Původní návrh by tak mohl vstoupit v platnost po dalších diskusích až od příští sezóny. Charlie Whiting dá dnes do 10 hod týmům na vědomí definitivní rozhodnutí v této oblasti.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.