Felipe Massa je proti omezení radiokomunikace inženýrů s piloty. Podle něj se to mělo udělat profesionálněji a kompetentní osoby neměly tolik naslouchat starším pilotům.
"Myslím, že to je v některých oblastech dobré. Pokud vám tým říká, abyste tolik nevyužívali pneumatiky v zatáčce 5, protože je zatěžujete více než váš týmový kolega, pak je OK to neříkat a není s tím problém," začíná Brazilec.
"Ve voze je ale tolik věcí, které děláme, že když s tím přestaneme, možná příliš stoupne teplota zadních brzd, protože se moc zahřejí baterie, a pak může ve voze dojít k požáru," varuje zkušený pilot Williamsu.
"Můžete mít velkou nehodu - a to není nic, co by bylo spojené s jezdcem. Týká se to velmi složitých pohonných jednotek ve voze. Pokud nepoužijete ta správná nastavení, pak na ní můžete zapomenout - neujedete ani 2 kola. To se netýká jezdce, ale velmi složitého systému, který mám. Jsem proti, úplně proti!" kritizuje Massa.
"Mohli to udělat profesionálněji, nejen mluvit se starými jezdci. Ti věří vždy tomu, že to je pro nás dnes příliš složité a příliš jednoduché, s vozem ale nikdy nejeli. Pokud se chcete vrátit do minulosti, pak zaveďte vozy z té doby, a my s nimi budeme závodit. Není to problém," pokračuje.
Felipe Massa je jednoznačně proti omezení radiokomunikací (foto: Williams F1 Team)
Upozorňuje rovněž na to, že používání kódovaných zpráv bude obtížně detekovatelné. FIA vyhradila 8 lidí pro sledování radiokomunikace 11 týmů během závodního víkendu. Ti však nemusí vše odhalit: "Máme hodně kódů, o kterých vy nic netušíte."
"Cokoliv vynaleznete, to jezdec možná pochopí, změní a nikdo o tom nebude vědět. Možná potrestají auto za něco, co slyšeli, ale nemůžete prokázat, co je kódované a co ne. Není to zkrátka dobré," dodává Massa.
FIA si včera kritiku týmů vyslechla a ve svých omezeních zřejmě poleví. Původní návrh by tak mohl vstoupit v platnost po dalších diskusích až od příští sezóny. Charlie Whiting dá dnes do 10 hod týmům na vědomí definitivní rozhodnutí v této oblasti.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.