Felipe Massa je proti omezení radiokomunikace inženýrů s piloty. Podle něj se to mělo udělat profesionálněji a kompetentní osoby neměly tolik naslouchat starším pilotům.
"Myslím, že to je v některých oblastech dobré. Pokud vám tým říká, abyste tolik nevyužívali pneumatiky v zatáčce 5, protože je zatěžujete více než váš týmový kolega, pak je OK to neříkat a není s tím problém," začíná Brazilec.
"Ve voze je ale tolik věcí, které děláme, že když s tím přestaneme, možná příliš stoupne teplota zadních brzd, protože se moc zahřejí baterie, a pak může ve voze dojít k požáru," varuje zkušený pilot Williamsu.
"Můžete mít velkou nehodu - a to není nic, co by bylo spojené s jezdcem. Týká se to velmi složitých pohonných jednotek ve voze. Pokud nepoužijete ta správná nastavení, pak na ní můžete zapomenout - neujedete ani 2 kola. To se netýká jezdce, ale velmi složitého systému, který mám. Jsem proti, úplně proti!" kritizuje Massa.
"Mohli to udělat profesionálněji, nejen mluvit se starými jezdci. Ti věří vždy tomu, že to je pro nás dnes příliš složité a příliš jednoduché, s vozem ale nikdy nejeli. Pokud se chcete vrátit do minulosti, pak zaveďte vozy z té doby, a my s nimi budeme závodit. Není to problém," pokračuje.
Felipe Massa je jednoznačně proti omezení radiokomunikací (foto: Williams F1 Team)
Upozorňuje rovněž na to, že používání kódovaných zpráv bude obtížně detekovatelné. FIA vyhradila 8 lidí pro sledování radiokomunikace 11 týmů během závodního víkendu. Ti však nemusí vše odhalit: "Máme hodně kódů, o kterých vy nic netušíte."
"Cokoliv vynaleznete, to jezdec možná pochopí, změní a nikdo o tom nebude vědět. Možná potrestají auto za něco, co slyšeli, ale nemůžete prokázat, co je kódované a co ne. Není to zkrátka dobré," dodává Massa.
FIA si včera kritiku týmů vyslechla a ve svých omezeních zřejmě poleví. Původní návrh by tak mohl vstoupit v platnost po dalších diskusích až od příští sezóny. Charlie Whiting dá dnes do 10 hod týmům na vědomí definitivní rozhodnutí v této oblasti.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.