Bernie Ecclestone naznačil, že by se ve Formuli 1 mohla po omezení radiokomunikace zpřísnit také pravidla pro telemetrii.
Týmy se od víkendové Velké ceny Singapuru musí vypořádat s omezenými možnostmi komunikace se svými piloty, kterým již nemohou předávat žádné pokyny týkající se výkonnosti (psali jsme zde).
"Byl to ten, kdo to začal, ano," přiznává se k prosazení změny Ecclestone. "Myslím, že nikdo z pilotů si to [rádio] nepřeje. Všichni jsou spokojení s tím, že to jde pryč. Řídí vozy, měly by vědět, co je dobré či špatné. Nepotřebují nikoho na boxové zídce, aby jim říkal, co mají dělat," uvedl dnes při oznámení Johnnie Walkera jakožto nového sponzora F1.
Na dotaz, zda by se mu zamlouvaly další restrikce vlivu týmu - možná omezení živé telemetrie z vozů, podle Autosportu odpověděl: "Ano. Máme platné pravidlo, že piloti musí řídit auto bez pomoci. Bylo jim pomáháno a stále je. I když odešleme tuto loď ke břehu, jak to nazývám, stále existuje mnoho pomůcek, které by mít neměly."
Dojde po "oslepnutí" pilotů kvůli omezení telemetrie také na inženýry? (foto: Renault Sport F1)
FIA se ve čtvrtek znovu sejde s týmy, aby prodiskutovala dopady zákazu a rozptýlila některé obavy, které týmy mají ohledně potíží, které mohou vzniknout po omezení radiokomunikace.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.