Bernie Ecclestone naznačil, že by se ve Formuli 1 mohla po omezení radiokomunikace zpřísnit také pravidla pro telemetrii.
Týmy se od víkendové Velké ceny Singapuru musí vypořádat s omezenými možnostmi komunikace se svými piloty, kterým již nemohou předávat žádné pokyny týkající se výkonnosti (psali jsme zde).
"Byl to ten, kdo to začal, ano," přiznává se k prosazení změny Ecclestone. "Myslím, že nikdo z pilotů si to [rádio] nepřeje. Všichni jsou spokojení s tím, že to jde pryč. Řídí vozy, měly by vědět, co je dobré či špatné. Nepotřebují nikoho na boxové zídce, aby jim říkal, co mají dělat," uvedl dnes při oznámení Johnnie Walkera jakožto nového sponzora F1.
Na dotaz, zda by se mu zamlouvaly další restrikce vlivu týmu - možná omezení živé telemetrie z vozů, podle Autosportu odpověděl: "Ano. Máme platné pravidlo, že piloti musí řídit auto bez pomoci. Bylo jim pomáháno a stále je. I když odešleme tuto loď ke břehu, jak to nazývám, stále existuje mnoho pomůcek, které by mít neměly."
Dojde po "oslepnutí" pilotů kvůli omezení telemetrie také na inženýry? (foto: Renault Sport F1)
FIA se ve čtvrtek znovu sejde s týmy, aby prodiskutovala dopady zákazu a rozptýlila některé obavy, které týmy mají ohledně potíží, které mohou vzniknout po omezení radiokomunikace.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.