Charlie Whiting poslal týmům další technickou direktivu, ve které je vysvětleno, co se jezdcům od nadcházející GP Singapuru může sdělovat radiem a co ne.
Po nastudování níže uvedeného upřesnění je zřejmé, že spousta technických věcí je s definitivní platností zakázána. V některých oblastech týkajících se například brzd anebo gum byl zákaz posunut až od GP Japonska.
FIA navíc jasně zakázala jakoukoliv zprávu, která "by byla kódovaná". Restrikce platí "po celou dobu, kdy je auto během závodního víkendu mimo z garáže", tedy i ve všech trénincích a kvalifikacích.
Nepovolené zprávy (ať už radiem nebo přes boxové tabule):
informace o detailních časech sektorů jednotlivých soupeřů a sdělování toho, kde je soupeř rychlejší nebo pomalejší, změny v nastavení pohonné jednotky, změny v nastavení pohonné jednotky za účelem fungování systémů, změny v nastavení převodovky, informace o jednotlivých převodech převodovky (bude kontrolováno od GP Japonska), vyrovnávání SOC [state of charge - například úroveň baterií ERC] nebo změna výkonnosti, informace o nastavení toku paliva (jedinou výjimku by tvořila žádost od ředitelství závodu), informace o nutonosti šetření paliva, informace o tlaku v pneumatikách nebo teplotách (bude kontrolováno od GP Japonska), informace o nastavení diferenciálů, informace o startovních mapách spojených s pozicí spojky pro start závodu a pit stopy, informace o mapách spojky nebo nastavení, např. bod záběru, pálení gum před startem závodu, informace o vyvážení brzd nebo nastavení BBW [brake by wire], varování o opotřebení brzd nebo jejich teplotě (bude kontrolováno od GP Japonska), informace o volbě defaultních nastavení ovladačů (jiných než v případě jasně identifikovaného problému s vozem), odpovídat na jasně položené otázky jezdecem, jako např. "Používám dobrou výkonnovou mapu?" jakákoliv zpráva, která bude kódovaná
Povolené zprávy (ať už radiem nebo přes boxové tabule):
potvrzení toho, že zpráva od jezdce byla slyšet, detaily ohledně času na kolo nebo sektoru, detail času na kolo soupeře, rozdíly od protivníků během tréninků nebo závodů, "push hard", "push now", "you will be racing xx" a tak podobně ["zatlač", "zatlač teď", "budeš závodit s xx"], pomoc s výstrahami během provozu v tréninku nebo závodě, dávání informací o rozestupech mezi auty v kvalifikací tak, aby byl jezdec v lepší pozici pro čisté kolo, varování o defektu, informace o výběru gum pro další zastávku, informace o tom, kolik kol zvládl protivník na dané sadě gum během závodu, informace o specifikaci gum protivníka, indikace potenciálního problému s vozem protivníka během závodu, informace vztahující se k pravděpodobné strategii protivníka, žluté vlajky, modré vlajky, safety car a další výstrahy, informace o safety-car okně, informace o překročení limitů tratě jezdcem nebo protivníkem, např. netrefení šikany, výjezd z trati, časová penalizace atd., oznámení o povolení nebo zakázání DRS, řešení selhání DRS, informace o změně pozice předního křídla na další zastávce, informace o přenosu oleje, informace o dešti, oleji nebo troskách v určité zatáčce, informace o tom, kdy zajet do boxů, připomenutí kontroly bílé čáry, patníků, semaforů při vjezdu nebo výjezdu z boxů, připomenutí limitů trati, předání zprávy z ředitelství závodu, informace vztahující se k poškození vozu, informace o zbývajících kolech, informace od týmu ohledně výměny pozic s jiným jezdem, testovací sekvence informací během volných tréninků, např. aero mapy, informace o počasí, informace o nutnosti zajet do boxů a odstavit monopost
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.