Charlie Whiting poslal týmům další technickou direktivu, ve které je vysvětleno, co se jezdcům od nadcházející GP Singapuru může sdělovat radiem a co ne.
Po nastudování níže uvedeného upřesnění je zřejmé, že spousta technických věcí je s definitivní platností zakázána. V některých oblastech týkajících se například brzd anebo gum byl zákaz posunut až od GP Japonska.
FIA navíc jasně zakázala jakoukoliv zprávu, která "by byla kódovaná". Restrikce platí "po celou dobu, kdy je auto během závodního víkendu mimo z garáže", tedy i ve všech trénincích a kvalifikacích.
Nepovolené zprávy (ať už radiem nebo přes boxové tabule):
informace o detailních časech sektorů jednotlivých soupeřů a sdělování toho, kde je soupeř rychlejší nebo pomalejší, změny v nastavení pohonné jednotky, změny v nastavení pohonné jednotky za účelem fungování systémů, změny v nastavení převodovky, informace o jednotlivých převodech převodovky (bude kontrolováno od GP Japonska), vyrovnávání SOC [state of charge - například úroveň baterií ERC] nebo změna výkonnosti, informace o nastavení toku paliva (jedinou výjimku by tvořila žádost od ředitelství závodu), informace o nutonosti šetření paliva, informace o tlaku v pneumatikách nebo teplotách (bude kontrolováno od GP Japonska), informace o nastavení diferenciálů, informace o startovních mapách spojených s pozicí spojky pro start závodu a pit stopy, informace o mapách spojky nebo nastavení, např. bod záběru, pálení gum před startem závodu, informace o vyvážení brzd nebo nastavení BBW [brake by wire], varování o opotřebení brzd nebo jejich teplotě (bude kontrolováno od GP Japonska), informace o volbě defaultních nastavení ovladačů (jiných než v případě jasně identifikovaného problému s vozem), odpovídat na jasně položené otázky jezdecem, jako např. "Používám dobrou výkonnovou mapu?" jakákoliv zpráva, která bude kódovaná
Povolené zprávy (ať už radiem nebo přes boxové tabule):
potvrzení toho, že zpráva od jezdce byla slyšet, detaily ohledně času na kolo nebo sektoru, detail času na kolo soupeře, rozdíly od protivníků během tréninků nebo závodů, "push hard", "push now", "you will be racing xx" a tak podobně ["zatlač", "zatlač teď", "budeš závodit s xx"], pomoc s výstrahami během provozu v tréninku nebo závodě, dávání informací o rozestupech mezi auty v kvalifikací tak, aby byl jezdec v lepší pozici pro čisté kolo, varování o defektu, informace o výběru gum pro další zastávku, informace o tom, kolik kol zvládl protivník na dané sadě gum během závodu, informace o specifikaci gum protivníka, indikace potenciálního problému s vozem protivníka během závodu, informace vztahující se k pravděpodobné strategii protivníka, žluté vlajky, modré vlajky, safety car a další výstrahy, informace o safety-car okně, informace o překročení limitů tratě jezdcem nebo protivníkem, např. netrefení šikany, výjezd z trati, časová penalizace atd., oznámení o povolení nebo zakázání DRS, řešení selhání DRS, informace o změně pozice předního křídla na další zastávce, informace o přenosu oleje, informace o dešti, oleji nebo troskách v určité zatáčce, informace o tom, kdy zajet do boxů, připomenutí kontroly bílé čáry, patníků, semaforů při vjezdu nebo výjezdu z boxů, připomenutí limitů trati, předání zprávy z ředitelství závodu, informace vztahující se k poškození vozu, informace o zbývajících kolech, informace od týmu ohledně výměny pozic s jiným jezdem, testovací sekvence informací během volných tréninků, např. aero mapy, informace o počasí, informace o nutnosti zajet do boxů a odstavit monopost
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.