Po skončení Velké ceně Itálie se hodně diskutovalo o tom, zda-li Nico Rosberg náhodou nechyboval úmyslně. Některým pilotům to přišlo zajímavé, Mercedes však konspirativní teorie jednoznačně popírá.
Pilot safety caru Bernd Mayländer po závodě řekl: "Brzdí tam kolem 360 km/h, takže snadno můžete chybovat a vyjet do únikové zóny. Ale dvě chyby na stejném místě? To není normální," hodnotí německý pilot, který za sebou při nehodách vodí monoposty F1 již 14 let.
Oheň do konspiračních teorií přilil také Daniel Ricciardo z Red Bullu: "Rozhodně jde o jednu z nejtvrdších brzdných zón v celé sezóně. Máme velmi málo přítlaku, takže to je opravdu těžké. Přidejte si k tomu ještě vypjatou bitvu s Lewisem Hamiltonem, pak může k chybě dojít. Jedna chyba je vlastně docela normální. Ale to, že k ní došlo dvakrát, mi přijde zajímavé."
Z promyšlené chyby Rosberga podezřívá také trojnásobný mistr světa F1 - Jackie Stewart: "Bylo to příliš jednoduché. Podle mě [Rosberg] mohl zatáčkou alespoň zkusit projet. Poprvé jsem si řekl: 'To je chytré,' protože to nebylo složité tomu uvěřit. Podruhé jsem si al už pomyslel: 'Co se to tam děje?'"
Mercedes však popírá, že by puštění Hamiltona před sebe bylo pro Rosberga trestem za incident v Belgii. Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff sice připustil, že je to "neobvyklé" a "bizarní," když se špičkový pilot této chyby dopustí dvakrát, přesto tyto teorie označil za paranoidní.
BREAKING NEWS: Dramatic scenes in the skies over Brackley as #NR6 hands #ItalianGP victory to #F1 WDC rival #LH44... pic.twitter.com/gVAP6E99nl
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 8, 2014
"Myslíte si, že jsme mu řekli, aby pozdě brzdil, projel šikanu a nechal Lewise předběhnout? Ne. Jde o šampionát jezdců. Byl pod tlakem, proto k tomu došlo." Zlobí se i na televizní režii FOM za to, že po oné chybě do vysílání zařadila záběr, jak se na boxové zídce usmívá. Podle něj to s daným okamžikem nemělo nic společného.
Rosberg pro to má jednoduché vysvětlení: "Prostě jsem to podělal. Slyšel jsem o té teorii, ale proč bych záměrně udělal něco takového? Nebyl žádný důvod, aby mě tým požádal o změnu pozice či něco takového. Jedinou věcí, kterou lidé mohou mít na myslí, je Spa, ale tam to byla chyba, za kterou jsem se omluvil. Nešlo o něco, co jsem musel nějak vracet."
Jeho soupeření s Hamiltonem baví diváky na dráze, ale i mimo ni. Zajímavý byl například okamžik, kdy Nico před předáváním cen na pódiu přešel v zákulisí za přítomnosti kamer do italštiny, když se závodního inženýra pro elektroniku - Kanaďana Evana Shorta - otázal: "[Lewis] měl tak obrovskou kliku - jak je to jen možné?" Snažil se tím z rozhovoru vyloučit přítomného Hamiltona, který umí pouze anglicky. Italsky pak za přítomnosti Brita promluvil i k Massovi: "Nepomyslel bych si, že to z takové dálky ještě stáhne."
"Prostě jsem to podělal" (foto: Red Bull Racing)
Mercedes se na trati těší z velkého rychlostního náskoku a v šampionátu má navrch bodově. Titul ale ještě 100% jistý nemá, proto se musí dále snažit zvládat nepřátelství mezi svými jezdci, kteří se na veřejnosti ignorují, i komunikaci s médii a tlak z jejich strany.
Wolff už raději různé spekulace ani nekomentuje: "Kdyby měl číst všechny ty názory za posledních pár týdnů, musel bych brát opravdu silné léky na to, abych to přežil," uvedl v Monze.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.