Mnoho fanoušků se před Velkou cenou Itálie těší na překonání rychlostního rekordu v Monze, kde týmy nastupují s nejnižším přítlakem v sezóně. Simulace tomu ale nenasvědčují.
V závodě v roce 2005 zde Kimi Räikkönen dosáhl 370,1 km/h, o týden dříve při testech tehdy bylo jeho týmovému kolegovi Juanovi Pablovi Montoyovi naměřeno dokonce 372,6 km/h. Jejich McLaren v obou případech poháněl V10 motor Mercedesu o výkonu 965 koní.
Loni byl naposledy s atmosférickými V8 rovinkách nejrychlejší Gutiérrez se Sauberem poháněným Ferrari: do úvodní šikany se řítil rychlostí 341,1 km/h. Letos jsou vozy po redukci aerodynamického přítlaku a zavedení nových turbomotorů se silnějším ERS systémem na novinkách rychlejší: v Montrealu a na Hockenheimu došlo k nárůstu maximálních rychlostí dokonce o 25,5 km/h.
Na jakou metu dosáhnou o víkendu v Chrámu rychlosti - ve vysokorychlostní Monze, pro kterou týmy připravují speciální aerodynamické balíky s velmi nízkým odporem? Ke zklamání fanoušků rekord podle simulací zřejmě překonán nebude.
K překonání rychlostního rekordu v Monze letos nejspíše nedojde (foto: Scuderia Ferrari)
Ty ukazují na rychlosti 350 - 355 km/h s aktivovaným DRS, hranici 360 km/h by podle technického ředitele Lotusu mohly atakovat v aerodynamickém stínu za vozem před sebou (více v rozhovoru zde). Proč nedojde ke stejnému nárůstu jako v Kanadě či v Německu?
"Pravidla nás obrala o přibližně 10 % přítlaku a ve stejné míře došlo ke snížení odporu. To se týká okruhů, kde jsme jezdili s maximálním přítlakem a které jsou zastoupeny nejčastěji. Pokud nyní přijedeme do Monzy, porovnáváme se s vozy, které již v minulosti jezdily s minimálním přítlakem - méně to už nejde. Proto rozdíly nejsou tak velké. Za vyšší maximální rychlosti letos v Monze proto budeme vděčit zejména motorům," vysvětluje Andy Green, technický ředitel Force Indie.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.