Daniel Ricciardo je po vítězství v Belgii povzbuzen svými zlepšenými vyhlídkami v šampionátu. Hovoří také, co mu pomohlo: nový aerodynamický balík pro nízký přítlak, který jim pomohl dosahovat vysokých maximálních rychlostí.
Red Bull přivezl balík pro střední přítlak, který se mu hodně povedl. Ořezal něco ze svého přítlaku, nejsilnější stránky balíku RB10, a na rovinkách dosahoval vysokých maximálních rychlostí. Svou konkurenceschopností ve Spa překvapil sám sebe.
"Byl to pro nás na trati skvělý den, nečekali jsme maximum bodů, z toho ještě chvíli budou pramenit naše úsměvy. Zároveň zůstaneme při zemi. Monza bude opět těžká, ale balík, který jsme sem přivezli, byl dost povedený. Pokusíme se tedy něco z toho odnést do Monzy," uvedl Ricciardo, vítěz Velké ceny Belgie.
Po Itálii by měly přijít na řadu okruhy, které by jim měly ještě více vyhovovat a kde by chtěli Mercedes znovu porazit. "Pak si myslím, že Singapur a Suzuka pro nás budou hodně dobré," očekává mladý australský pilot.
Daniel Ricciardo získal ve Spa své třetí letošní vítězství (foto: Red Bull Racing)
Čím to, že Red Bull byl najednou na rovinkách tak rychlý? Vettel byl o 4,5 km/h rychlejší než Rosbergův Mercedes a na nejrychlejšího Hülkenberga ztrácel s 341,8 km/h jen 2,8 km/h (více zde). Změnil snad rakouský tým svou filozofii?
"Jo, v podstatě jsme sem přijeli s nastavením aerodynamiky pro nízký přítlak. Věděli jsme, že nás to možná postihne ve druhém sektoru, ale věřili jsme, že auto má dobrý základ, pokud jde o přítlak, abychom druhým sektorem mohli projíždět dostatečně rychle. Jinak bychom na rovinkách s tím typem křídla [pro vyšší přítlak] ztráceli a snížili bychom své šance v sektoru jedna a tři," prozrazuje Ricciardo.
"V televizi jste mohli na záběrech vidět, že zadní křídlo bylo hodně jednoduché, moc na něm očividně nebylo. Šlo tady o dobrý balík a my uvidíme, jestli ho pro Monzu ještě dokážeme zmenšit - nevím. Jinak budeme jezdit neustále s otevřenou DRS klapkou," žertuje pilot Red Bullu, který nyní ztrácí na Hamiltona jen 35 bodů a na Rosberga 65 bodů.
Red Bull ubral hodně ze svého přítlaku, což se příznivě projevilov dosahovaných maximálních rychlostech (foto: Red Bull Racing)
Vzhledem k dvojnásobku bodů v posledním závodě chce zabojovat o titul. Cítí, že na to bude určitě mít? "Pokud budu do 50 bodů před Abú Zabí, pak jo, ale zbývá ještě několik závodů. Pokud to bude matematicky možné, budu bojovat. Dnes byl z tohoto hlediska velký den.
Přijet a ukrást body na okruhu, kde se to od nás nečekalo, je příjemné. Myslím si ale, že před dalšími závody bude důležité využít maximálně okruhy, kde bychom měli být silní. A pokud se nám podaří získat maximum bodů v několika z nich, pak to ještě nebude u konce," dodává Ricciardo.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.