Daniel Ricciardo je po vítězství v Belgii povzbuzen svými zlepšenými vyhlídkami v šampionátu. Hovoří také, co mu pomohlo: nový aerodynamický balík pro nízký přítlak, který jim pomohl dosahovat vysokých maximálních rychlostí.
Red Bull přivezl balík pro střední přítlak, který se mu hodně povedl. Ořezal něco ze svého přítlaku, nejsilnější stránky balíku RB10, a na rovinkách dosahoval vysokých maximálních rychlostí. Svou konkurenceschopností ve Spa překvapil sám sebe.
"Byl to pro nás na trati skvělý den, nečekali jsme maximum bodů, z toho ještě chvíli budou pramenit naše úsměvy. Zároveň zůstaneme při zemi. Monza bude opět těžká, ale balík, který jsme sem přivezli, byl dost povedený. Pokusíme se tedy něco z toho odnést do Monzy," uvedl Ricciardo, vítěz Velké ceny Belgie.
Po Itálii by měly přijít na řadu okruhy, které by jim měly ještě více vyhovovat a kde by chtěli Mercedes znovu porazit. "Pak si myslím, že Singapur a Suzuka pro nás budou hodně dobré," očekává mladý australský pilot.
Daniel Ricciardo získal ve Spa své třetí letošní vítězství (foto: Red Bull Racing)
Čím to, že Red Bull byl najednou na rovinkách tak rychlý? Vettel byl o 4,5 km/h rychlejší než Rosbergův Mercedes a na nejrychlejšího Hülkenberga ztrácel s 341,8 km/h jen 2,8 km/h (více zde). Změnil snad rakouský tým svou filozofii?
"Jo, v podstatě jsme sem přijeli s nastavením aerodynamiky pro nízký přítlak. Věděli jsme, že nás to možná postihne ve druhém sektoru, ale věřili jsme, že auto má dobrý základ, pokud jde o přítlak, abychom druhým sektorem mohli projíždět dostatečně rychle. Jinak bychom na rovinkách s tím typem křídla [pro vyšší přítlak] ztráceli a snížili bychom své šance v sektoru jedna a tři," prozrazuje Ricciardo.
"V televizi jste mohli na záběrech vidět, že zadní křídlo bylo hodně jednoduché, moc na něm očividně nebylo. Šlo tady o dobrý balík a my uvidíme, jestli ho pro Monzu ještě dokážeme zmenšit - nevím. Jinak budeme jezdit neustále s otevřenou DRS klapkou," žertuje pilot Red Bullu, který nyní ztrácí na Hamiltona jen 35 bodů a na Rosberga 65 bodů.
Red Bull ubral hodně ze svého přítlaku, což se příznivě projevilov dosahovaných maximálních rychlostech (foto: Red Bull Racing)
Vzhledem k dvojnásobku bodů v posledním závodě chce zabojovat o titul. Cítí, že na to bude určitě mít? "Pokud budu do 50 bodů před Abú Zabí, pak jo, ale zbývá ještě několik závodů. Pokud to bude matematicky možné, budu bojovat. Dnes byl z tohoto hlediska velký den.
Přijet a ukrást body na okruhu, kde se to od nás nečekalo, je příjemné. Myslím si ale, že před dalšími závody bude důležité využít maximálně okruhy, kde bychom měli být silní. A pokud se nám podaří získat maximum bodů v několika z nich, pak to ještě nebude u konce," dodává Ricciardo.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.