Moniša Kaltenbornová se obává toho, že mladí jezdci nejsou dostatečně psychicky připraveni čelit tlaku v F1, protože mají málo zkušeností.
Slyšeli jsme, že jste měli problémy s financováním testovacího programu Simony De Silvestrové. Můžete nám o tom povědět něco blíž?Мoniša Кaltenbornová (MK): „Testovací program Simony je naplánován a my postupujeme podle plánu. Začali jsme fyzickou přípravou a testy ve Fioranu, pak jsme uskutečnili testy ve Valencii. Po prvních testech jsme mluvili s FIA. Vysvětlili jsme jim, co je naším cílem – získat pro ní superlicenci. Dostali jsme příslušná doporučení a my se jimi řídíme. Očekávám, že už brzy superlicenci dostane. Poté zvážíme, jaký bude další krok.“Z její strany jsou finanční povinnosti splněny?МК: „Vy víte, že já nekomentuju finanční záležitosti týmu.“Udělali jste nějaké změny v plánech, co se týče rozvoje vztahu mezi Simonou a Sauberem?МК: „Ne. Vždy jsme se drželi plánu. Nikdo nevěděl, jak se ukáže ve Fioranu, proto jsme do té doby nic konkrétního neplánovali. Pak jsme nevěděli, jak proběhne test ve Valencii atd. Ale zatím jde všechno velmi dobře. Když to tak půjde dál, věříme, že dostane superlicenci.“Teoreticky, jaký může být další krok?МК: „Když získá superlicenci, budeme uvažovat nad možností posadit ji za volant současného vozu. Mohl by to být první trénink v Austinu. Ale na to potřebuje superlicenci, kterou zatím ještě nemá. Odevzdali jsme dokumentaci, je posuzována, a my čekáme na výsledek.“To by nemělo trvat dlouho…МК: „My pokračujeme v naší práci, musíme vyladit některé detaily. Nedá se jen tak říct, že má za sebou 300 najetých kilometrů. Ne všechno záleží jenom na nás, ale i na její národní federaci, na sportovních úřednících. Oni také musejí vydat svá doporučení.“Byla jste zainteresována do procesu vydání superlicence pro Kimiho Räikkönena, který před svým debutem v F1 jezdil v jiných formulových sériích. Jaká byla Vaše reakce na podpis smlouvy mezi Toro Rosso a 16letým Maxem Verstappenem?МК: „Je jasné, že je ještě hodně mladý. Ale věk není v dnešní době rozhodujícím faktorem. To vidíme i v jiných oblastech: čím dál tím mladší lidé začínají profesionální kariéru. Podle mě není Maxův věk největším problémem. Víc se obávám jeho zkušeností z formulových sérií. Nezáleží na tom, jak je talentovaný a rychlý. V každé profesi musíte mít čas na učení, musíte si osvojit určité věci, projít určitými etapami. F1 v tom není jiná. Před dvaceti lety to bylo stejné. Je skvělé, když se učíte v mladém věku, a horší, když už nejste mladý. Všechno se odvíjí od povahy, od osobnosti člověka. Bude mít dost sil, aby se vyrovnal s tlakem, se situací kolem něj? Už brzy se mu může podařit získat úspěch, ale pak po několika neúspěších může upadnout do deprese. Abyste se mohl vyrovnat s takovou situací, musíte mít zkušenosti, musíte být silný. Já ho nemohu soudit. Není možné o někom říct, že je dobrý, nebo špatný jenom proto, že mu je 17 nebo 18 let. To není charakteristika. Ale domnívám se, že bychom měli být opatrní u tak mladých jezdců.Když posloucháte rozhovory o tom, že současné vozy F1 nejsou tak rychlé, jako před deseti lety, tak musíte pochopit, že to není důležité. Rychlost závodních vozů není to hlavní. Vysokou rychlost mladí jezdci dokážou zvládnout. Důležitější je, jak je mentálně připraven, jak dokáže zvládat tlak na svou osobu. Paddock není místem, kde se na sebe usmíváme a navzájem se objímáme, když se někomu nedaří podle představ. To je velmi náročné prostředí. Mnohé záleží na charakteru člověka, vždy tomu tak bylo. Jezdci musí být psychicky silní.“
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.