Moniša Kaltenbornová se obává toho, že mladí jezdci nejsou dostatečně psychicky připraveni čelit tlaku v F1, protože mají málo zkušeností.
Slyšeli jsme, že jste měli problémy s financováním testovacího programu Simony De Silvestrové. Můžete nám o tom povědět něco blíž?Мoniša Кaltenbornová (MK): „Testovací program Simony je naplánován a my postupujeme podle plánu. Začali jsme fyzickou přípravou a testy ve Fioranu, pak jsme uskutečnili testy ve Valencii. Po prvních testech jsme mluvili s FIA. Vysvětlili jsme jim, co je naším cílem – získat pro ní superlicenci. Dostali jsme příslušná doporučení a my se jimi řídíme. Očekávám, že už brzy superlicenci dostane. Poté zvážíme, jaký bude další krok.“Z její strany jsou finanční povinnosti splněny?МК: „Vy víte, že já nekomentuju finanční záležitosti týmu.“Udělali jste nějaké změny v plánech, co se týče rozvoje vztahu mezi Simonou a Sauberem?МК: „Ne. Vždy jsme se drželi plánu. Nikdo nevěděl, jak se ukáže ve Fioranu, proto jsme do té doby nic konkrétního neplánovali. Pak jsme nevěděli, jak proběhne test ve Valencii atd. Ale zatím jde všechno velmi dobře. Když to tak půjde dál, věříme, že dostane superlicenci.“Teoreticky, jaký může být další krok?МК: „Když získá superlicenci, budeme uvažovat nad možností posadit ji za volant současného vozu. Mohl by to být první trénink v Austinu. Ale na to potřebuje superlicenci, kterou zatím ještě nemá. Odevzdali jsme dokumentaci, je posuzována, a my čekáme na výsledek.“To by nemělo trvat dlouho…МК: „My pokračujeme v naší práci, musíme vyladit některé detaily. Nedá se jen tak říct, že má za sebou 300 najetých kilometrů. Ne všechno záleží jenom na nás, ale i na její národní federaci, na sportovních úřednících. Oni také musejí vydat svá doporučení.“Byla jste zainteresována do procesu vydání superlicence pro Kimiho Räikkönena, který před svým debutem v F1 jezdil v jiných formulových sériích. Jaká byla Vaše reakce na podpis smlouvy mezi Toro Rosso a 16letým Maxem Verstappenem?МК: „Je jasné, že je ještě hodně mladý. Ale věk není v dnešní době rozhodujícím faktorem. To vidíme i v jiných oblastech: čím dál tím mladší lidé začínají profesionální kariéru. Podle mě není Maxův věk největším problémem. Víc se obávám jeho zkušeností z formulových sérií. Nezáleží na tom, jak je talentovaný a rychlý. V každé profesi musíte mít čas na učení, musíte si osvojit určité věci, projít určitými etapami. F1 v tom není jiná. Před dvaceti lety to bylo stejné. Je skvělé, když se učíte v mladém věku, a horší, když už nejste mladý. Všechno se odvíjí od povahy, od osobnosti člověka. Bude mít dost sil, aby se vyrovnal s tlakem, se situací kolem něj? Už brzy se mu může podařit získat úspěch, ale pak po několika neúspěších může upadnout do deprese. Abyste se mohl vyrovnat s takovou situací, musíte mít zkušenosti, musíte být silný. Já ho nemohu soudit. Není možné o někom říct, že je dobrý, nebo špatný jenom proto, že mu je 17 nebo 18 let. To není charakteristika. Ale domnívám se, že bychom měli být opatrní u tak mladých jezdců.Když posloucháte rozhovory o tom, že současné vozy F1 nejsou tak rychlé, jako před deseti lety, tak musíte pochopit, že to není důležité. Rychlost závodních vozů není to hlavní. Vysokou rychlost mladí jezdci dokážou zvládnout. Důležitější je, jak je mentálně připraven, jak dokáže zvládat tlak na svou osobu. Paddock není místem, kde se na sebe usmíváme a navzájem se objímáme, když se někomu nedaří podle představ. To je velmi náročné prostředí. Mnohé záleží na charakteru člověka, vždy tomu tak bylo. Jezdci musí být psychicky silní.“
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.