Moniša Kaltenbornová se obává toho, že mladí jezdci nejsou dostatečně psychicky připraveni čelit tlaku v F1, protože mají málo zkušeností.
Slyšeli jsme, že jste měli problémy s financováním testovacího programu Simony De Silvestrové. Můžete nám o tom povědět něco blíž?Мoniša Кaltenbornová (MK): „Testovací program Simony je naplánován a my postupujeme podle plánu. Začali jsme fyzickou přípravou a testy ve Fioranu, pak jsme uskutečnili testy ve Valencii. Po prvních testech jsme mluvili s FIA. Vysvětlili jsme jim, co je naším cílem – získat pro ní superlicenci. Dostali jsme příslušná doporučení a my se jimi řídíme. Očekávám, že už brzy superlicenci dostane. Poté zvážíme, jaký bude další krok.“Z její strany jsou finanční povinnosti splněny?МК: „Vy víte, že já nekomentuju finanční záležitosti týmu.“Udělali jste nějaké změny v plánech, co se týče rozvoje vztahu mezi Simonou a Sauberem?МК: „Ne. Vždy jsme se drželi plánu. Nikdo nevěděl, jak se ukáže ve Fioranu, proto jsme do té doby nic konkrétního neplánovali. Pak jsme nevěděli, jak proběhne test ve Valencii atd. Ale zatím jde všechno velmi dobře. Když to tak půjde dál, věříme, že dostane superlicenci.“Teoreticky, jaký může být další krok?МК: „Když získá superlicenci, budeme uvažovat nad možností posadit ji za volant současného vozu. Mohl by to být první trénink v Austinu. Ale na to potřebuje superlicenci, kterou zatím ještě nemá. Odevzdali jsme dokumentaci, je posuzována, a my čekáme na výsledek.“To by nemělo trvat dlouho…МК: „My pokračujeme v naší práci, musíme vyladit některé detaily. Nedá se jen tak říct, že má za sebou 300 najetých kilometrů. Ne všechno záleží jenom na nás, ale i na její národní federaci, na sportovních úřednících. Oni také musejí vydat svá doporučení.“Byla jste zainteresována do procesu vydání superlicence pro Kimiho Räikkönena, který před svým debutem v F1 jezdil v jiných formulových sériích. Jaká byla Vaše reakce na podpis smlouvy mezi Toro Rosso a 16letým Maxem Verstappenem?МК: „Je jasné, že je ještě hodně mladý. Ale věk není v dnešní době rozhodujícím faktorem. To vidíme i v jiných oblastech: čím dál tím mladší lidé začínají profesionální kariéru. Podle mě není Maxův věk největším problémem. Víc se obávám jeho zkušeností z formulových sérií. Nezáleží na tom, jak je talentovaný a rychlý. V každé profesi musíte mít čas na učení, musíte si osvojit určité věci, projít určitými etapami. F1 v tom není jiná. Před dvaceti lety to bylo stejné. Je skvělé, když se učíte v mladém věku, a horší, když už nejste mladý. Všechno se odvíjí od povahy, od osobnosti člověka. Bude mít dost sil, aby se vyrovnal s tlakem, se situací kolem něj? Už brzy se mu může podařit získat úspěch, ale pak po několika neúspěších může upadnout do deprese. Abyste se mohl vyrovnat s takovou situací, musíte mít zkušenosti, musíte být silný. Já ho nemohu soudit. Není možné o někom říct, že je dobrý, nebo špatný jenom proto, že mu je 17 nebo 18 let. To není charakteristika. Ale domnívám se, že bychom měli být opatrní u tak mladých jezdců.Když posloucháte rozhovory o tom, že současné vozy F1 nejsou tak rychlé, jako před deseti lety, tak musíte pochopit, že to není důležité. Rychlost závodních vozů není to hlavní. Vysokou rychlost mladí jezdci dokážou zvládnout. Důležitější je, jak je mentálně připraven, jak dokáže zvládat tlak na svou osobu. Paddock není místem, kde se na sebe usmíváme a navzájem se objímáme, když se někomu nedaří podle představ. To je velmi náročné prostředí. Mnohé záleží na charakteru člověka, vždy tomu tak bylo. Jezdci musí být psychicky silní.“
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.