SPA - 2. TRÉNINK; I ve druhém tréninku se na čele udržely Mercedesy, nejrychlejší byl ale tentokrát Lewis Hamilton. Jeho týmový kolega Nico Rosberg ztrácel přes 6 desetin sekundy, třetí Fernando Alonso tři čtvrtě sekundy. Smůla opět provází Sebastiana Vettela, který stál kvůli výměně motoru, a Pastora Maldonada, jenž svůj Lotus rozbil.
Odpoledne se za polojasného počasí za volant vrátil u Marussie u Chilton, který původně neměl celý víkend jezdit, a u Sauberu Gutiérrez, jenž ráno sledoval počínání rezervního jezdce Sauberu Gieda van der Gardeho jen z boxové zídky.
Vettel do tréninku nevyjel, protože mu mechanici měnili pohonnou jednotku. Ráno mu kvůli vynechávání zapalování explodovala směs ve výfuku, který praskl. Došlo také k poškození MGU-K, a tak se Red Bull musel pustit do výměny nové - letos již 5. - pohonné jednotky za starší.
Po začátku ve 14 hod našeho času piloti 3 min vyčkávali, než vyjeli na trať. Jako první se vynořil Chilton, trénink byl ale již po devíti minutách na chvíli přerušen po Maldonadově havárii v rychlé zatáčce Pouhon. Rozbil všechny čtyři rohy svého Lotusu, náraz naštěstí přečkal bez zranění. Měřená kola do té doby stihli zaznamenat Magnussen (1:52,677), Bianchi (1:54,509) a Lotterer (1:56,720).
Belgická krása - Daniel Ricciardo projíždí Eau Rouge (foto: Renault Sport F1)
Po 20 min se začalo měnit pořadí na špici: nejdříve se tam objevil Button (1:52,285), kterého v rychlém sledu vystřídali Massa (1:52,214), Rosberg (1:52,065), Hamilton (1:51,989), Alonso (1:51,693) a znovu Hamilton (1:51,276).
Po půl hodině znovu visely červené vlajky po smyku Gutiérreze, který zůstal stát v nebezpečné pozici ve velmi rychlé zatáčce Blanchimont. "Může za to převodovka. Něco se úplně pokazilo," hlesl mladý Mexičan. Příčinou potíží se nakonec ukázal být systém pro rekuperaci energie (ERS). Za 6 min byl vůz odklizen, trénink mohl pokračovat. Nad okruhem se sbíralo stále více mraků a nedaleko již lehce pršelo.
V polovině tréninku se do čela dostávají McLareny, které jako první obouvají měkkou směs - Button (1:50,659) je před Magnussenem (1:51,074). Sutil ukazuje, jak velký rozdíl dělají pneumatiky - na měkkých se posouvá dokonce na čtvrté místo (1:51,450) mezi Hamiltona a Alonsa, krátce po něm jde Kvjat na druhou příčku (1:50,725).
Kevin Magnussen vyjíždí z boxů (foto: McLaren)
V boxech na chvíli mizí Räikkönen, kterému vynechává zapalování, a Ricciardo, u něhož řeší mechanici něco s brzdami. Grosjean si stěžuje na nestabilní vůz: "Záď lítá po celé dráze," zvyšuje hlas v rádiu.
Po 50 min přezouvají na měkčí sadu také Mercedesy a snadno se dostávají pod hranici 110 sekund: Hamilton - 1:49,189 (rychleji než Vettel ve 2. tréninku loni), Rosberg - 1:49,793 min. Na třetí příčku se dostává opět Alonso - 1:49,930. Jeho finský týmový kolega si na své auto stěžuje: "Záď je tak mizerná!"
Red Bull jezdí s velmi štíhlým zadním křídlem, aby kompenzoval nižší výkon pohonné jednotky Renaultu na úkor přítlaku, kterým šasi RB10 naopak oplývá. Vettel však kvůli výměně motoru stojí a Ricciardo na Hamiltona ztrácí až 1,8 sekundy.
Felipe Massa se na měkké směsi dostal na čtvrtou příčku za svého bývalého týmového kolegu Fernanda Alonsa, od Williamsu se tady ale očekávalo trochu více (foto: Williams F1 Team)
V poslední půlhodině se piloti věnovali závodním simulacím s větším množstvím paliva, časy se proto už moc nelepšily, někteří se vraceli ke tvrdší směsi pneumatik. Drobně si polepšil Chilton, jenž se posunul na 18. pozici (1:54,040).
Ricciardo vyjel na posledních 5 min s flow-vis nátěrem, Red Bull se až do konce snažil vyhodnocovat chování aerodynamických novinek na zadní části vozu.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Nejrychlejší byly znovu Mercedesy, Hamilton před Rosbergem a tři čtvrtě sekundy před Alonsem. Nejblíže německé stáji se tedy zdá být právě Ferrari místo Williamsu, jak se očekávalo. McLaren také dosáhl menšího pokroku - více ale odhalí až sobotní kvalifikace. Lotterer v opačné části tabulky držel krok s Ericssonem, což se je velmi působivé.
Přehled nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí (speed trap)
Přehled všech časů: zde (PDF).
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.