SPA - 2. TRÉNINK; I ve druhém tréninku se na čele udržely Mercedesy, nejrychlejší byl ale tentokrát Lewis Hamilton. Jeho týmový kolega Nico Rosberg ztrácel přes 6 desetin sekundy, třetí Fernando Alonso tři čtvrtě sekundy. Smůla opět provází Sebastiana Vettela, který stál kvůli výměně motoru, a Pastora Maldonada, jenž svůj Lotus rozbil.
Odpoledne se za polojasného počasí za volant vrátil u Marussie u Chilton, který původně neměl celý víkend jezdit, a u Sauberu Gutiérrez, jenž ráno sledoval počínání rezervního jezdce Sauberu Gieda van der Gardeho jen z boxové zídky.
Vettel do tréninku nevyjel, protože mu mechanici měnili pohonnou jednotku. Ráno mu kvůli vynechávání zapalování explodovala směs ve výfuku, který praskl. Došlo také k poškození MGU-K, a tak se Red Bull musel pustit do výměny nové - letos již 5. - pohonné jednotky za starší.
Po začátku ve 14 hod našeho času piloti 3 min vyčkávali, než vyjeli na trať. Jako první se vynořil Chilton, trénink byl ale již po devíti minutách na chvíli přerušen po Maldonadově havárii v rychlé zatáčce Pouhon. Rozbil všechny čtyři rohy svého Lotusu, náraz naštěstí přečkal bez zranění. Měřená kola do té doby stihli zaznamenat Magnussen (1:52,677), Bianchi (1:54,509) a Lotterer (1:56,720).
Belgická krása - Daniel Ricciardo projíždí Eau Rouge (foto: Renault Sport F1)
Po 20 min se začalo měnit pořadí na špici: nejdříve se tam objevil Button (1:52,285), kterého v rychlém sledu vystřídali Massa (1:52,214), Rosberg (1:52,065), Hamilton (1:51,989), Alonso (1:51,693) a znovu Hamilton (1:51,276).
Po půl hodině znovu visely červené vlajky po smyku Gutiérreze, který zůstal stát v nebezpečné pozici ve velmi rychlé zatáčce Blanchimont. "Může za to převodovka. Něco se úplně pokazilo," hlesl mladý Mexičan. Příčinou potíží se nakonec ukázal být systém pro rekuperaci energie (ERS). Za 6 min byl vůz odklizen, trénink mohl pokračovat. Nad okruhem se sbíralo stále více mraků a nedaleko již lehce pršelo.
V polovině tréninku se do čela dostávají McLareny, které jako první obouvají měkkou směs - Button (1:50,659) je před Magnussenem (1:51,074). Sutil ukazuje, jak velký rozdíl dělají pneumatiky - na měkkých se posouvá dokonce na čtvrté místo (1:51,450) mezi Hamiltona a Alonsa, krátce po něm jde Kvjat na druhou příčku (1:50,725).
Kevin Magnussen vyjíždí z boxů (foto: McLaren)
V boxech na chvíli mizí Räikkönen, kterému vynechává zapalování, a Ricciardo, u něhož řeší mechanici něco s brzdami. Grosjean si stěžuje na nestabilní vůz: "Záď lítá po celé dráze," zvyšuje hlas v rádiu.
Po 50 min přezouvají na měkčí sadu také Mercedesy a snadno se dostávají pod hranici 110 sekund: Hamilton - 1:49,189 (rychleji než Vettel ve 2. tréninku loni), Rosberg - 1:49,793 min. Na třetí příčku se dostává opět Alonso - 1:49,930. Jeho finský týmový kolega si na své auto stěžuje: "Záď je tak mizerná!"
Red Bull jezdí s velmi štíhlým zadním křídlem, aby kompenzoval nižší výkon pohonné jednotky Renaultu na úkor přítlaku, kterým šasi RB10 naopak oplývá. Vettel však kvůli výměně motoru stojí a Ricciardo na Hamiltona ztrácí až 1,8 sekundy.
Felipe Massa se na měkké směsi dostal na čtvrtou příčku za svého bývalého týmového kolegu Fernanda Alonsa, od Williamsu se tady ale očekávalo trochu více (foto: Williams F1 Team)
V poslední půlhodině se piloti věnovali závodním simulacím s větším množstvím paliva, časy se proto už moc nelepšily, někteří se vraceli ke tvrdší směsi pneumatik. Drobně si polepšil Chilton, jenž se posunul na 18. pozici (1:54,040).
Ricciardo vyjel na posledních 5 min s flow-vis nátěrem, Red Bull se až do konce snažil vyhodnocovat chování aerodynamických novinek na zadní části vozu.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Nejrychlejší byly znovu Mercedesy, Hamilton před Rosbergem a tři čtvrtě sekundy před Alonsem. Nejblíže německé stáji se tedy zdá být právě Ferrari místo Williamsu, jak se očekávalo. McLaren také dosáhl menšího pokroku - více ale odhalí až sobotní kvalifikace. Lotterer v opačné části tabulky držel krok s Ericssonem, což se je velmi působivé.
Přehled nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí (speed trap)
Přehled všech časů: zde (PDF).
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.