Jen několik dní po té co majitel týmu Lotus Gerhard Lopez odmítl mluvit o finančních problémech byla odhalena ztráta více než 100 milionů dolarů za rok 2013.
Podle zprávy v časopisu Forbes je ztráta týmu z Enstone výsledkem mezipodnikových půjček a úroků. Účetní závěrka z konce roku 2013 ukazuje, že i když příjmy zůstaly na stabilní úrovni (154,1 mil. $, tak čisté ztráty vzrostly na 16 mil. $ a úroky z úvěrů pak 22,6 mil. $).
Z finanční zprávy dále vyplývá, že celkové úvěry týmu se zdvojnásobily (207,4 mil. $). Úvěry se skládají z 50,4 mil. $ od třetích stran a úvěrů ve výši 157,1 mil. $ v rámci skupiny.
Společnost GENII ovládající majoritní podíl od roku 2009 k tomu uvádí: „Podporujeme Lotus i s dluhy, zatímco u ostatních týmů je to prezentováno jako sponzorství.“
I když Lopez tvrdí, že velká část finančních nákladů byla investována do vývoje nejen vozu v sezóně 2013, ale i pro vývoj monopostu pro letošní rok, nic to nemění na tom, že dluhy se oproti předchozímu roku zdvojnásobily.
Pramálo rovněž pomohlo neúspěšné jednání o odkoupení 35% podílu společností Quantum. Naopak ruská telekomunikační společnost Yota Devices koupila 10% podíl letos v lednu a další finanční prostředky do týmu přicestovaly s angažováním venezuelského jezdce Pastora Maldonada, sponzorovaného ropnou společností PDVSA.
Lopez v závěru uvádí, že v důsledku restrukturalizace a dalším kroků očekává v roce 2014 úspory. Čas ukáže, zda-li se to skutečně vyplatilo. Prozatím je však skutečností propad v šampionátu týmů, kde tým Lotus prozatím drží 8. příčku. což je nelichotivá bilance po loňském 4. místě v poháru konstruktérů.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.