Jen několik dní po té co majitel týmu Lotus Gerhard Lopez odmítl mluvit o finančních problémech byla odhalena ztráta více než 100 milionů dolarů za rok 2013.
Podle zprávy v časopisu Forbes je ztráta týmu z Enstone výsledkem mezipodnikových půjček a úroků. Účetní závěrka z konce roku 2013 ukazuje, že i když příjmy zůstaly na stabilní úrovni (154,1 mil. $, tak čisté ztráty vzrostly na 16 mil. $ a úroky z úvěrů pak 22,6 mil. $).
Z finanční zprávy dále vyplývá, že celkové úvěry týmu se zdvojnásobily (207,4 mil. $). Úvěry se skládají z 50,4 mil. $ od třetích stran a úvěrů ve výši 157,1 mil. $ v rámci skupiny.
Společnost GENII ovládající majoritní podíl od roku 2009 k tomu uvádí: „Podporujeme Lotus i s dluhy, zatímco u ostatních týmů je to prezentováno jako sponzorství.“
I když Lopez tvrdí, že velká část finančních nákladů byla investována do vývoje nejen vozu v sezóně 2013, ale i pro vývoj monopostu pro letošní rok, nic to nemění na tom, že dluhy se oproti předchozímu roku zdvojnásobily.
Pramálo rovněž pomohlo neúspěšné jednání o odkoupení 35% podílu společností Quantum. Naopak ruská telekomunikační společnost Yota Devices koupila 10% podíl letos v lednu a další finanční prostředky do týmu přicestovaly s angažováním venezuelského jezdce Pastora Maldonada, sponzorovaného ropnou společností PDVSA.
Lopez v závěru uvádí, že v důsledku restrukturalizace a dalším kroků očekává v roce 2014 úspory. Čas ukáže, zda-li se to skutečně vyplatilo. Prozatím je však skutečností propad v šampionátu týmů, kde tým Lotus prozatím drží 8. příčku. což je nelichotivá bilance po loňském 4. místě v poháru konstruktérů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.