Jen několik dní po té co majitel týmu Lotus Gerhard Lopez odmítl mluvit o finančních problémech byla odhalena ztráta více než 100 milionů dolarů za rok 2013.
Podle zprávy v časopisu Forbes je ztráta týmu z Enstone výsledkem mezipodnikových půjček a úroků. Účetní závěrka z konce roku 2013 ukazuje, že i když příjmy zůstaly na stabilní úrovni (154,1 mil. $, tak čisté ztráty vzrostly na 16 mil. $ a úroky z úvěrů pak 22,6 mil. $).
Z finanční zprávy dále vyplývá, že celkové úvěry týmu se zdvojnásobily (207,4 mil. $). Úvěry se skládají z 50,4 mil. $ od třetích stran a úvěrů ve výši 157,1 mil. $ v rámci skupiny.
Společnost GENII ovládající majoritní podíl od roku 2009 k tomu uvádí: „Podporujeme Lotus i s dluhy, zatímco u ostatních týmů je to prezentováno jako sponzorství.“
I když Lopez tvrdí, že velká část finančních nákladů byla investována do vývoje nejen vozu v sezóně 2013, ale i pro vývoj monopostu pro letošní rok, nic to nemění na tom, že dluhy se oproti předchozímu roku zdvojnásobily.
Pramálo rovněž pomohlo neúspěšné jednání o odkoupení 35% podílu společností Quantum. Naopak ruská telekomunikační společnost Yota Devices koupila 10% podíl letos v lednu a další finanční prostředky do týmu přicestovaly s angažováním venezuelského jezdce Pastora Maldonada, sponzorovaného ropnou společností PDVSA.
Lopez v závěru uvádí, že v důsledku restrukturalizace a dalším kroků očekává v roce 2014 úspory. Čas ukáže, zda-li se to skutečně vyplatilo. Prozatím je však skutečností propad v šampionátu týmů, kde tým Lotus prozatím drží 8. příčku. což je nelichotivá bilance po loňském 4. místě v poháru konstruktérů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.