Jen několik dní po té co majitel týmu Lotus Gerhard Lopez odmítl mluvit o finančních problémech byla odhalena ztráta více než 100 milionů dolarů za rok 2013.
Podle zprávy v časopisu Forbes je ztráta týmu z Enstone výsledkem mezipodnikových půjček a úroků. Účetní závěrka z konce roku 2013 ukazuje, že i když příjmy zůstaly na stabilní úrovni (154,1 mil. $, tak čisté ztráty vzrostly na 16 mil. $ a úroky z úvěrů pak 22,6 mil. $).
Z finanční zprávy dále vyplývá, že celkové úvěry týmu se zdvojnásobily (207,4 mil. $). Úvěry se skládají z 50,4 mil. $ od třetích stran a úvěrů ve výši 157,1 mil. $ v rámci skupiny.
Společnost GENII ovládající majoritní podíl od roku 2009 k tomu uvádí: „Podporujeme Lotus i s dluhy, zatímco u ostatních týmů je to prezentováno jako sponzorství.“
I když Lopez tvrdí, že velká část finančních nákladů byla investována do vývoje nejen vozu v sezóně 2013, ale i pro vývoj monopostu pro letošní rok, nic to nemění na tom, že dluhy se oproti předchozímu roku zdvojnásobily.
Pramálo rovněž pomohlo neúspěšné jednání o odkoupení 35% podílu společností Quantum. Naopak ruská telekomunikační společnost Yota Devices koupila 10% podíl letos v lednu a další finanční prostředky do týmu přicestovaly s angažováním venezuelského jezdce Pastora Maldonada, sponzorovaného ropnou společností PDVSA.
Lopez v závěru uvádí, že v důsledku restrukturalizace a dalším kroků očekává v roce 2014 úspory. Čas ukáže, zda-li se to skutečně vyplatilo. Prozatím je však skutečností propad v šampionátu týmů, kde tým Lotus prozatím drží 8. příčku. což je nelichotivá bilance po loňském 4. místě v poháru konstruktérů.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.