Šéf týmu Marussia John Booth se domnívá, že Bernie Ecclestone by měl víc pomáhat existujícím týmům v F1.
Podle Johna Bootha je dosažení prvních bodů v F1 pro tak malý tým téměř nesplnitelnou misí. A něco takového se podařilo Julesu Bianchimu letos v Monaku. Díky tomu je teď Marussia v průběžném pořadí Poháru konstruktérů před Sauberem a Caterhamem.
„Pochybovali jsme o tom, že bychom mohli někdy získat body, pokoušeli jsme se o nemožný úkol. To, co jsme předváděli od roku 2009, jsme dělali s velkými potížemi. Red Bull koupil už zavedený tým, takže nemusel čekat pět let do svého prvního vítězství v závodě F1. Nemuseli investovat tolik jako my. Ale my si věříme,“ prohlásil Booth.
Boothovi se nelíbí, že neexistuje nějaké pravidlo na vyrovnání týmových rozpočtů pomocí finančního stropu, který sliboval zavést Max Mosley v době, kdy Marussia (tehdy ještě Virgin Racing) v F1 začínala.
„Je jisté, že život by byl lehčí, kdyby existoval rozpočtový strop. V době závodu v Silverstonu v roce 2009 jsme podepsali novou smlouvu Concorde, tedy ještě předtím, než se staly rozpočty zastaralými. Mohli jsme protestovat, ale to není naší specialitou. V současnosti jsme asi jediní, kdo uvedený problém připomíná, svědčí to o tom, jak ostrý je boj v F1. My to budeme připomínat do té doby, dokud se F1 nestane spravedlivější.“
Šéf Marussie také nese s nelibostí připravovaný příchod nových týmů do F1, jako je Haas Formula, případně Forza Rossa. Podle Bootha by měla F1 víc pomáhat týmům, které už v šampionátu jezdí.
„Bernie Ecclestone se rozhodl povolit příchod nových týmů, ale lepší by bylo, kdyby pomohl týmům, které už v F1 jsou. V anglické Premier League existuje dobrý systém na rozdělení financí, který se snaží o zajištění vyšší kvality zápasů, větší vyrovnanosti, i když na konci se prosazují jen ty nejsilnější týmy. V F1 by to mělo být stejné, show by byla zajímavější. Dvacet vozů bojujících o titul by bylo jinou podívanou, než když bojují jen čtyři.“
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.