Šéf týmu Marussia John Booth se domnívá, že Bernie Ecclestone by měl víc pomáhat existujícím týmům v F1.
Podle Johna Bootha je dosažení prvních bodů v F1 pro tak malý tým téměř nesplnitelnou misí. A něco takového se podařilo Julesu Bianchimu letos v Monaku. Díky tomu je teď Marussia v průběžném pořadí Poháru konstruktérů před Sauberem a Caterhamem.
„Pochybovali jsme o tom, že bychom mohli někdy získat body, pokoušeli jsme se o nemožný úkol. To, co jsme předváděli od roku 2009, jsme dělali s velkými potížemi. Red Bull koupil už zavedený tým, takže nemusel čekat pět let do svého prvního vítězství v závodě F1. Nemuseli investovat tolik jako my. Ale my si věříme,“ prohlásil Booth.
Boothovi se nelíbí, že neexistuje nějaké pravidlo na vyrovnání týmových rozpočtů pomocí finančního stropu, který sliboval zavést Max Mosley v době, kdy Marussia (tehdy ještě Virgin Racing) v F1 začínala.
„Je jisté, že život by byl lehčí, kdyby existoval rozpočtový strop. V době závodu v Silverstonu v roce 2009 jsme podepsali novou smlouvu Concorde, tedy ještě předtím, než se staly rozpočty zastaralými. Mohli jsme protestovat, ale to není naší specialitou. V současnosti jsme asi jediní, kdo uvedený problém připomíná, svědčí to o tom, jak ostrý je boj v F1. My to budeme připomínat do té doby, dokud se F1 nestane spravedlivější.“
Šéf Marussie také nese s nelibostí připravovaný příchod nových týmů do F1, jako je Haas Formula, případně Forza Rossa. Podle Bootha by měla F1 víc pomáhat týmům, které už v šampionátu jezdí.
„Bernie Ecclestone se rozhodl povolit příchod nových týmů, ale lepší by bylo, kdyby pomohl týmům, které už v F1 jsou. V anglické Premier League existuje dobrý systém na rozdělení financí, který se snaží o zajištění vyšší kvality zápasů, větší vyrovnanosti, i když na konci se prosazují jen ty nejsilnější týmy. V F1 by to mělo být stejné, show by byla zajímavější. Dvacet vozů bojujících o titul by bylo jinou podívanou, než když bojují jen čtyři.“
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.