Šéf týmu Marussia John Booth se domnívá, že Bernie Ecclestone by měl víc pomáhat existujícím týmům v F1.
Podle Johna Bootha je dosažení prvních bodů v F1 pro tak malý tým téměř nesplnitelnou misí. A něco takového se podařilo Julesu Bianchimu letos v Monaku. Díky tomu je teď Marussia v průběžném pořadí Poháru konstruktérů před Sauberem a Caterhamem.
„Pochybovali jsme o tom, že bychom mohli někdy získat body, pokoušeli jsme se o nemožný úkol. To, co jsme předváděli od roku 2009, jsme dělali s velkými potížemi. Red Bull koupil už zavedený tým, takže nemusel čekat pět let do svého prvního vítězství v závodě F1. Nemuseli investovat tolik jako my. Ale my si věříme,“ prohlásil Booth.
Boothovi se nelíbí, že neexistuje nějaké pravidlo na vyrovnání týmových rozpočtů pomocí finančního stropu, který sliboval zavést Max Mosley v době, kdy Marussia (tehdy ještě Virgin Racing) v F1 začínala.
„Je jisté, že život by byl lehčí, kdyby existoval rozpočtový strop. V době závodu v Silverstonu v roce 2009 jsme podepsali novou smlouvu Concorde, tedy ještě předtím, než se staly rozpočty zastaralými. Mohli jsme protestovat, ale to není naší specialitou. V současnosti jsme asi jediní, kdo uvedený problém připomíná, svědčí to o tom, jak ostrý je boj v F1. My to budeme připomínat do té doby, dokud se F1 nestane spravedlivější.“
Šéf Marussie také nese s nelibostí připravovaný příchod nových týmů do F1, jako je Haas Formula, případně Forza Rossa. Podle Bootha by měla F1 víc pomáhat týmům, které už v šampionátu jezdí.
„Bernie Ecclestone se rozhodl povolit příchod nových týmů, ale lepší by bylo, kdyby pomohl týmům, které už v F1 jsou. V anglické Premier League existuje dobrý systém na rozdělení financí, který se snaží o zajištění vyšší kvality zápasů, větší vyrovnanosti, i když na konci se prosazují jen ty nejsilnější týmy. V F1 by to mělo být stejné, show by byla zajímavější. Dvacet vozů bojujících o titul by bylo jinou podívanou, než když bojují jen čtyři.“
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.