Lotus podle všeho příští rok nasadí konvenční způsob předního nosu. Letošní řešení se dvěma "kly" by však do konce sezony vydržet mělo.
Lotus letos všechny ohromil řešením svého nosu se dvěma pilíři. Jako jediný tým má totiž nosy vlastně dva, i když dle pravidel je za nos považována jenom jedna, delší část. Týmu zatím však toto řešení moc nepřineslo. Lotus je největším zklamáním sezony a s pouhými osmi body je až na osmém místě mezi konstruktéry.
Příští rok plánuje nasadit konvenční nos. Ne však proto, že by nebyl přesvědčen o přínosnosti svého řešení, ale kvůli změně pravidel: "Díky způsobu, jakým jsou napsána pravidla o struktuře nosu, by to [setrvání u současného řešení] bylo velmi obtížné. Abychom ho zlegalizovali, zničili bychom jeho funkčnost," prozrazuje Nick Chester, technický ředitel týmu, pro 'formula1.com'.
Protože nos s předním křídlem hrají určující roli v proudění vzduchu kolem vozu, bude muset Lotus do svého konceptu citelně zasáhnout. Přesto to dle Chestera tým nepoškodí: "Vlastně je jednoduší postavit konvenční nízký nos. Také bude jednodušší projít předepsanými nárazovými testy," vysvětluje Chester. Budeme tedy vídat svérázné řešení Lotusu až do konce sezony?
Dvojité řešení nosu zůstane osamělým experimentem Lotusu, i když v Enstone o jeho výhodě nepochybují (foto: Lotus F1 Team)
Dle Nicka by tým mohl nasadit konvenčnější řešení ještě letos, avšak pouze v rámci pátečních tréninků za účelem sbírání dat. Změna i pro závod by však smysl nedávala, protože tým by dle dat z aerodynamického tunelu přišel o přítlak.
Lotus ale pro příští sezonu nebude pracovat jen na novém nose, vůz E22 je jednoznačným zklamáním, a tak je třeba jej přestavět. Na novém stroji se již pracuje, avšak technici se i nadále věnují aktuálnímu monopostu. Už pro Belgii tým chystá spoustu novinek: "Pro Belgii jsme připravili velké množství novinek. Změny budou na kapotáži i přední části šasi. Potřebujeme získat přítlak.
Dále plánujeme nové vývojové stupně předního i zadního křídla pro Spa. Úprava zadního křídla bude tak tak kvůli času, který jsme v rámci letní celozávodní dovolené ztratili. Víme, že na autě je několik oblastí, na kterých musíme pracovat. A na ty se také zaměříme," zakončil nástupce Jamese Allisona v Enstone.
Nick Chester, nástupce Jamese Allisona na pozici technického ředitele, nezažívá zrovna povedenou premiérovou sezonu ve funkci (foto: Lotus F1 Team)
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.