Lotus podle všeho příští rok nasadí konvenční způsob předního nosu. Letošní řešení se dvěma "kly" by však do konce sezony vydržet mělo.
Lotus letos všechny ohromil řešením svého nosu se dvěma pilíři. Jako jediný tým má totiž nosy vlastně dva, i když dle pravidel je za nos považována jenom jedna, delší část. Týmu zatím však toto řešení moc nepřineslo. Lotus je největším zklamáním sezony a s pouhými osmi body je až na osmém místě mezi konstruktéry.
Příští rok plánuje nasadit konvenční nos. Ne však proto, že by nebyl přesvědčen o přínosnosti svého řešení, ale kvůli změně pravidel: "Díky způsobu, jakým jsou napsána pravidla o struktuře nosu, by to [setrvání u současného řešení] bylo velmi obtížné. Abychom ho zlegalizovali, zničili bychom jeho funkčnost," prozrazuje Nick Chester, technický ředitel týmu, pro 'formula1.com'.
Protože nos s předním křídlem hrají určující roli v proudění vzduchu kolem vozu, bude muset Lotus do svého konceptu citelně zasáhnout. Přesto to dle Chestera tým nepoškodí: "Vlastně je jednoduší postavit konvenční nízký nos. Také bude jednodušší projít předepsanými nárazovými testy," vysvětluje Chester. Budeme tedy vídat svérázné řešení Lotusu až do konce sezony?
Dvojité řešení nosu zůstane osamělým experimentem Lotusu, i když v Enstone o jeho výhodě nepochybují (foto: Lotus F1 Team)
Dle Nicka by tým mohl nasadit konvenčnější řešení ještě letos, avšak pouze v rámci pátečních tréninků za účelem sbírání dat. Změna i pro závod by však smysl nedávala, protože tým by dle dat z aerodynamického tunelu přišel o přítlak.
Lotus ale pro příští sezonu nebude pracovat jen na novém nose, vůz E22 je jednoznačným zklamáním, a tak je třeba jej přestavět. Na novém stroji se již pracuje, avšak technici se i nadále věnují aktuálnímu monopostu. Už pro Belgii tým chystá spoustu novinek: "Pro Belgii jsme připravili velké množství novinek. Změny budou na kapotáži i přední části šasi. Potřebujeme získat přítlak.
Dále plánujeme nové vývojové stupně předního i zadního křídla pro Spa. Úprava zadního křídla bude tak tak kvůli času, který jsme v rámci letní celozávodní dovolené ztratili. Víme, že na autě je několik oblastí, na kterých musíme pracovat. A na ty se také zaměříme," zakončil nástupce Jamese Allisona v Enstone.
Nick Chester, nástupce Jamese Allisona na pozici technického ředitele, nezažívá zrovna povedenou premiérovou sezonu ve funkci (foto: Lotus F1 Team)
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.