Nováček u Red Bullu, Daniel Ricciardo, se u týmu zatím dobře baví a Vettela bere jako dobrou laťku: Čím je prý Němec lepší, tím lépe i pro něj.
To, že se Daniel Ricciardo bude zaměřovat na svého kolegu, Sebastiana Vettela, se dalo předpokládat, že by ho ale porážel, tomu před sezonou věřil jen málokdo. Statistiky ale hovoří jasně. Australan už dokázal vyhrát dva závody a získat další tří podia, úřadující mistr světa se na podium letos dostal zatím jen dvakrát. Také tabulka s body jasně ukazuje, že Ricciardo je se 131 body za dvěma Mercedesy nejlepším ze zbytku pole. Vettel je aktuálně s 88 body až šestý. Loňský reprezentant týmu Toro Rosso si stojí také lépe v kvalifikacích.
Pro Ricciarda tedy úvod u mistrovského týmu mohl dopadnout lépe jen těžko, leda by Red Bull dominoval jako v minulých sezonách a on si kráčel pro titul. Ze všech stran se jeho výkonům dostává pochvalných slov. Australan pocházející z Perthu říká: "Samozřejmě nechci lhát, je to skvělé nechávat Vettela za sebou," říká Daniel Ricciardo s úsměvem pro CNN.
Daniel Ricciardo v Maďarsku při poslední Grand Prix před letní pauzou(foto: Red Bull Racing)
Nicméně jeho předchůdci u Red Bullu, také Australanovi, Marku Webberovi, se nikdy takto často Vettela porážet nepodařilo "Je dobrou laťkou a velkou pomocí, díky které mohu dobře odhadnout svoje vlastní výkony více než ostatní jezdci v poli. To, že vedle něj dělám tak dobrý dojem a nejen v kvalifikacích dokáži jezdit srovnatelně dobré tempo, je samozřejmě velice povzbuzující. Samozřejmě si to užívám."
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.