Daniel Ricciardo se domnívá, že je lepší začít v slabším týmu a pak postupně přecházet do těch lepších.
I když si v současnosti Daniel Ricciardo užívá výsluní po letošních dvou vítězstvích ve svém voze Red Bull, zatímco Sebastian Vettel pořád čeká na svůj první triumf sezony, nezapomíná, odkud přišel. Od svých začátků v F1 v roce 2011 prodělal Ricciardo výjimečný pokrok.
Kdo by před třemi lety věřil, že mladý jezdec, který přestoupil z HRT pod křídla Red Bullu, bude tak úspěšný. Jedno je jisté, Daniel ničeho nelituje. Podle Ricciarda je skutečnost, že první polovinu letošní sezony prožil ve stabilním prostředí špičkového týmu důkazem, že svou kariéru odstartoval správným způsobem.
„Pomohlo mi to z více hledisek. Bylo dobré začít v F1 bez záře reflektorů, určitě to byl lehčí začátek,“ řekl Ricciardo. „Hodně jsem si vážil toho, co jsem měl k dispozici. Když jsem podepsal kontrakt s Toro Rosso, byl jsem nejšťastnějším člověkem na Zemi. Uvědomil jsem si totiž, že budu mít možnost bojovat o body. O tuto možnost musíte vždy hodně bojovat.“
Existují řeči o tom, že by se mohl Carlos Sainz jr. objevit v Toro Rosso. Vedení Red Bull se vyjádřilo, že prioritou bude titul ve Formuli Renault 3,5. Ricciardo věří, že je lepší začít v týmu v pozadí.
„Smlouva s Red Bullem ze mě udělala vděčnějšího člověka, to samé to udělá se všemi, kteří se vydají mou cestou,“ tvrdí australský jezdec a předvídá lepší budoucnost také francouzskému jezdci F1. „Jules Bianchi také přesvědčuje svými výkony v Marussii.“
„Rozhodně mi to neublížilo,“ vzpomíná Ricciardo na své působení v týmu HRT. „Každý jezdec chce být co nejdřív v tom nejlepším týmu, mě ale pomohlo učit se postupně.“
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.