Daniel Ricciardo se domnívá, že je lepší začít v slabším týmu a pak postupně přecházet do těch lepších.
I když si v současnosti Daniel Ricciardo užívá výsluní po letošních dvou vítězstvích ve svém voze Red Bull, zatímco Sebastian Vettel pořád čeká na svůj první triumf sezony, nezapomíná, odkud přišel. Od svých začátků v F1 v roce 2011 prodělal Ricciardo výjimečný pokrok.
Kdo by před třemi lety věřil, že mladý jezdec, který přestoupil z HRT pod křídla Red Bullu, bude tak úspěšný. Jedno je jisté, Daniel ničeho nelituje. Podle Ricciarda je skutečnost, že první polovinu letošní sezony prožil ve stabilním prostředí špičkového týmu důkazem, že svou kariéru odstartoval správným způsobem.
„Pomohlo mi to z více hledisek. Bylo dobré začít v F1 bez záře reflektorů, určitě to byl lehčí začátek,“ řekl Ricciardo. „Hodně jsem si vážil toho, co jsem měl k dispozici. Když jsem podepsal kontrakt s Toro Rosso, byl jsem nejšťastnějším člověkem na Zemi. Uvědomil jsem si totiž, že budu mít možnost bojovat o body. O tuto možnost musíte vždy hodně bojovat.“
Existují řeči o tom, že by se mohl Carlos Sainz jr. objevit v Toro Rosso. Vedení Red Bull se vyjádřilo, že prioritou bude titul ve Formuli Renault 3,5. Ricciardo věří, že je lepší začít v týmu v pozadí.
„Smlouva s Red Bullem ze mě udělala vděčnějšího člověka, to samé to udělá se všemi, kteří se vydají mou cestou,“ tvrdí australský jezdec a předvídá lepší budoucnost také francouzskému jezdci F1. „Jules Bianchi také přesvědčuje svými výkony v Marussii.“
„Rozhodně mi to neublížilo,“ vzpomíná Ricciardo na své působení v týmu HRT. „Každý jezdec chce být co nejdřív v tom nejlepším týmu, mě ale pomohlo učit se postupně.“
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.