Bernie Ecclestone letos poprvé pochválil Formuli 1, velké reformy najednou nejsou třeba. V poslední době se hodně mluvilo o pravidlech týkajících se safety caru. Dle plánů totiž mělo dojít ke zrušení stávající formy restartu po safety car fázi.
Šéf byl nadšený - Bernie Ecclestone mluvil o "neuvěřitelném závodu", Bernie se také ohradil proti tomu, že by sport potřeboval nějakou reformu. "Musíme jen doladit detaily. Všechna hloupá a zbytečná pravidla, která přišla v posledních letech, by tu už dále být neměla. Vše se musí zjednodušit, chci MS jezdců, ne inženýrů," říká Bernie Ecclestone.
Bernie také dementoval různé zvěsti o tom, že by měla vzniknout task force skupina tvořená Flaviem Briatorem, Christianem Hornerem, Toto Wolffem, Lucou di Montezemolem a Vijayem Mallyou. "K tomu nepotřebujeme Flavia. To můžeme udělat i samy." Chystané pravidlo o pevných restartech by mělo padnout. "Sportovním komisařům jsme řekli, že by neměli penalizovat každou maličkost. Chci vidět jezdce, kteří bojují jeden proti druhému a ne jak se neustále ptají, co mohou a co ne."
Bernie letos v Monaku (foto: Pirelli)
Ecclestonovi také leží v žaludku neustálé šetření benzínu, zde ale zřejmě u jednotlivých výrobců pohonných jednotek a prezidenta FIA, Jeana Todta, tvrdě narazil. Limit maximální spotřeby paliva ve výši 100 kg na závod je částí celého konceptu efektivity.
V Maďarsku jsme například neviděli jedinou penalizaci. Ředitelství nechalo závod pěkně plynout a to i přesto, že si někteří jezdci na své kolegy přes radia stěžovali a mohli jsme vidět i nějaké kolize. Také některé momenty v boxech, které by byly dříve zcela určitě potrestány jako nebezpečné vypuštění [unsafe release], zůstaly bez trestu.
Jedna z velkých změn v pravidlech, která se plánovala na příští rok - pevný restart po safety car fázi, se pravděpodobně nakonec konat nebude vůbec. "Po safety car fázi nebude žádný stojatý start. To, co jsme viděli v Budapešti, bylo dostačující," zakončil Ecclestone.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.