Bernie Ecclestone letos poprvé pochválil Formuli 1, velké reformy najednou nejsou třeba. V poslední době se hodně mluvilo o pravidlech týkajících se safety caru. Dle plánů totiž mělo dojít ke zrušení stávající formy restartu po safety car fázi.
Šéf byl nadšený - Bernie Ecclestone mluvil o "neuvěřitelném závodu", Bernie se také ohradil proti tomu, že by sport potřeboval nějakou reformu. "Musíme jen doladit detaily. Všechna hloupá a zbytečná pravidla, která přišla v posledních letech, by tu už dále být neměla. Vše se musí zjednodušit, chci MS jezdců, ne inženýrů," říká Bernie Ecclestone.
Bernie také dementoval různé zvěsti o tom, že by měla vzniknout task force skupina tvořená Flaviem Briatorem, Christianem Hornerem, Toto Wolffem, Lucou di Montezemolem a Vijayem Mallyou. "K tomu nepotřebujeme Flavia. To můžeme udělat i samy." Chystané pravidlo o pevných restartech by mělo padnout. "Sportovním komisařům jsme řekli, že by neměli penalizovat každou maličkost. Chci vidět jezdce, kteří bojují jeden proti druhému a ne jak se neustále ptají, co mohou a co ne."
Bernie letos v Monaku (foto: Pirelli)
Ecclestonovi také leží v žaludku neustálé šetření benzínu, zde ale zřejmě u jednotlivých výrobců pohonných jednotek a prezidenta FIA, Jeana Todta, tvrdě narazil. Limit maximální spotřeby paliva ve výši 100 kg na závod je částí celého konceptu efektivity.
V Maďarsku jsme například neviděli jedinou penalizaci. Ředitelství nechalo závod pěkně plynout a to i přesto, že si někteří jezdci na své kolegy přes radia stěžovali a mohli jsme vidět i nějaké kolize. Také některé momenty v boxech, které by byly dříve zcela určitě potrestány jako nebezpečné vypuštění [unsafe release], zůstaly bez trestu.
Jedna z velkých změn v pravidlech, která se plánovala na příští rok - pevný restart po safety car fázi, se pravděpodobně nakonec konat nebude vůbec. "Po safety car fázi nebude žádný stojatý start. To, co jsme viděli v Budapešti, bylo dostačující," zakončil Ecclestone.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.