Fernando Alonso vnímal včerejší dojezd na pódiu v Maďarsku jako vítězství, výkonnost jeho vozu Ferrari jej velmi překvapila. Zároveň si ale uvědomuje, že některé věci na něm bude před příští sezónou třeba změnit, protože filozofie jeho návrhu není úplně správnou.
"Pódium bylo rozhodně překvapením. Ocitli jsme se ve vedení závodu poté, co Ricciardo a Massa zajeli do boxů, takže jsme si říkali: 'OK, dejme do toho po tři či čtyři kola maximum, jen abychom si vyjeli náskok, a uvidíme, jak na tom budeme v poslední části,'" přibližuje Alonso.
"Pak jsme si uvědomili, že do konce už tolik kol nezbývá a šlo o těžké rozhodnutí: zastavit, tlačit na to a dojet čtvrtí nebo pokračovat, risknout odpadnutí pneumatik a skončit čtvrtí, pátí nebo na jiné pozici." Nakonec se Španěl s Ferrari těšil v cíli ze druhého místa - na to první Daniela Ricciarda ztratil 5,2 sekundy.
"Bylo to tedy překvapivě dobré, auto bylo v závodě překvapivě rychlé. Myslím, že nám počasí s nižšími teplotami pomohlo, také trochu mokrá dráha v první části. Samozřejmě pak tolik nezatěžujete pneumatiky jako při úplně horké dráze. Cítil jsem, že auto bylo dobré, rozhodně šlo o překvapení," shrnuje Alonso.
Ferrari bude muset na voze některé věci změnit, v kritice vozu se však Fernando Alonsodrží po loňském rozruchu už raději při zemi (foto: Scuderia Ferrari)
"Myslím, že na tomto letošním voze jsou očividně určité dobré věci a také některé negativní. Nyní se společně s týmem pokusíme analyzovat, co přenést a co změnit," reaguje Alonso opatrně na otázku, co by si přál ke svým narozeninám.
"Filozofie vozu zřejmě není zcela správná, protože nejsme tak konkurenceschopní, jak bychom si přáli. Existují věci, které potřebujeme změnit, ale jsou tam také věci, které zřejmě fungují OK," drží se Španěl v kritice Ferrari při zemi.
Není divu - loni po podobném dotazu přišel negativní komentář, za který mu vyčinil i samotný prezident Ferrari Luca di Montezemolo. "Loni šlo o velké pochopení toho, co je mým přáním. Obzvlášť v Itálii," ironicky uvádí Alonso. "Takže letos si nic nebudu přát, pokud jde o vůz. Popřeji hezký den všem v Itálii."
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.