Fernando Alonso vnímal včerejší dojezd na pódiu v Maďarsku jako vítězství, výkonnost jeho vozu Ferrari jej velmi překvapila. Zároveň si ale uvědomuje, že některé věci na něm bude před příští sezónou třeba změnit, protože filozofie jeho návrhu není úplně správnou.
"Pódium bylo rozhodně překvapením. Ocitli jsme se ve vedení závodu poté, co Ricciardo a Massa zajeli do boxů, takže jsme si říkali: 'OK, dejme do toho po tři či čtyři kola maximum, jen abychom si vyjeli náskok, a uvidíme, jak na tom budeme v poslední části,'" přibližuje Alonso.
"Pak jsme si uvědomili, že do konce už tolik kol nezbývá a šlo o těžké rozhodnutí: zastavit, tlačit na to a dojet čtvrtí nebo pokračovat, risknout odpadnutí pneumatik a skončit čtvrtí, pátí nebo na jiné pozici." Nakonec se Španěl s Ferrari těšil v cíli ze druhého místa - na to první Daniela Ricciarda ztratil 5,2 sekundy.
"Bylo to tedy překvapivě dobré, auto bylo v závodě překvapivě rychlé. Myslím, že nám počasí s nižšími teplotami pomohlo, také trochu mokrá dráha v první části. Samozřejmě pak tolik nezatěžujete pneumatiky jako při úplně horké dráze. Cítil jsem, že auto bylo dobré, rozhodně šlo o překvapení," shrnuje Alonso.
Ferrari bude muset na voze některé věci změnit, v kritice vozu se však Fernando Alonsodrží po loňském rozruchu už raději při zemi (foto: Scuderia Ferrari)
"Myslím, že na tomto letošním voze jsou očividně určité dobré věci a také některé negativní. Nyní se společně s týmem pokusíme analyzovat, co přenést a co změnit," reaguje Alonso opatrně na otázku, co by si přál ke svým narozeninám.
"Filozofie vozu zřejmě není zcela správná, protože nejsme tak konkurenceschopní, jak bychom si přáli. Existují věci, které potřebujeme změnit, ale jsou tam také věci, které zřejmě fungují OK," drží se Španěl v kritice Ferrari při zemi.
Není divu - loni po podobném dotazu přišel negativní komentář, za který mu vyčinil i samotný prezident Ferrari Luca di Montezemolo. "Loni šlo o velké pochopení toho, co je mým přáním. Obzvlášť v Itálii," ironicky uvádí Alonso. "Takže letos si nic nebudu přát, pokud jde o vůz. Popřeji hezký den všem v Itálii."
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.