Fernando Alonso nedávno prohlásil, že v šampionátu již není šance porazit Mercedes, ale Sebastian Vettel uvedl, že matematická šance stále existuje. Jak to vnímá po svém druhém vítězství rostoucí hvězda Red Bullu - Daniel Ricciardo?
"Myslím, že na to samozřejmě panuje několik názorů. Když někdo z nás řekne, že je hotovo, jde podle mě čistě jen o pohled na výkonnost Mercedesu. Během normálního víkendu a za normálních podmínek jsou na téměř všech okruzích dominantní," vysvětluje Ricciardo.
Mercedes si uchovává obrovský náskok i po Velké ceně Maďarska, kde jeho piloti dojeli až na třetím a čtvrtém místě: v šampionátu nasbíral 393 bodů, druhý Red Bull jich má na svém kontě o 174 méně.
"Myslím, že za takových dní, jako byl ten dnešní, kdy se podmínky měnily a vyjížděl safety car, nám to pomáhá držet se v boji. Podle mě měl Seb pravdu, když řekl (viz zde), že dokud existuje matematická šance, tak hotovo není," pokračuje vítěz závodu na Hungaroringu.
"Když se na to dnes podíváte, stáhl jsem v šampionátu trochu náskok, ale realisticky nám toho stále hodně schází." Ricciardovi patří v hodnocení pilotu se 131 body třetí příčka, druhý Hamilton jich má 191 a vedoucí Rosberg 202, tj. o 71 více. A po přestávce nás čeká ještě osm velkých cen.
Maďarský souboj "dvojek" Red Bullu a Mercedesu: Sebastiana Vettela s Lewisem Hamiltonem (foto: Red Bull Racing)
"Náš přístup to v podstatě ale vůbec nemění. Jestli jsme v boji o titul nebo ne, stále závodíme o ty nejvyšší možné pozice a samozřejmě, jak jsme dnes viděli, dalo se sáhnout po vítězství a my jsme to udělali.
V žádném případě to nemění přístup k nedělím. Myslím si, že vzhledem k letos přijatému systému [dvojnásobku bodů] pro Abú Zabí to bude stále dost otevřené až do konce sezóny. Budeme zkrátka dělat to, co bude v naši silách," dodává Ricciardo.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.