Daniel Ricciardo vyhrál v Maďarsku letos svůj druhý závod. Za své výkony právem sklízí od svých soupeřů uznání - slova chvály našli ti nejlepší z nich: Fernando Alonso i Lewis Hamilton.
"Už si definitivně v F1 získal postavení. Myslím, že vede mistrovský tým, to mluví za vše. Odvádí tento rok fantastickou práci a nyní má několik lahví," říká o Ricciardovi Alonso, který ve Velké ceně Maďarska dojel za ním na druhém místě.
"V Hockenheimu jsem měl velmi čerstvé pneumatiky, které mi zřejmě umožnili ho s určitou výhodou předjet, ale i tak to nebylo jednoduché," vzpomíná na předchozí závod v Německu, kde ale společně bojovali jen o pátou pozici.
"Dnes jsem opravdu neměl nástroje na to, abych s ním bojoval, ale snažil jsem se udělat to nejlepší, co jsem mohl. Rozhodně mu dnes gratuluji, za celý šampionát. Bude to v příštích několika letech zajímavý souboj," očekává Alonso.
Kvalitní výkony mladého Australana si všímá i Hamilton: "Jak už řekl Fernando, jezdí od počátku roku fantasticky. Nejde jen o tento okamžik, po celý rok ukazuje své schopnosti a stává se neustále silnějším."
Daniel Ricciardo po včerejším vítězství s konstruktérem Red Bullu Adrianem Neweym(foto: Red Bull Racing)
"Není jen jedním z nejpříjemnějších kluků v paddocku, ale rozhodně patří i k těm nejlepším jezdcům tady," oceňuje šampion z roku 2008, který to včera po startu z boxové uličky se svým Mercedesem dotáhl až na bronz.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.