HUNGARORING - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Kdo si vedl během Velké ceny Maďarska nejlépe v boxech a s jakými pneumatikovými strategiemi piloti nastoupili na zpočátku mokré trati?
Absolutně nejrychlejší zastávka se dnes povedla ve 33. kole Red Bullu, když do boxů zajel Vettel - zvládli ji za 2,4 sekundy. Ostatní se ale týmu moc nevydařily - u Ricciarda se například v 23. kole protáhla na 4,3 sekundy, zatímco ta první byla za 2,9 s.
Zastávku za 2,5 sekundy jsme pak v 38. kole viděli u Ferrari, když přezouvalo Alonsa, jenž nakonec vybojoval v závodě druhé místo, a o kolo později u Magnussena.
Pod tři sekundy stihli mechanici přezout také Maldonada v 43. kole (2,9 s), Massu v 23. kole (2,9 s) a Räikkönena v 41. kole (2,9 s).
Do závodu startovali všichni na přechodných pneumatikách, které hned přezouvali za suchou měkkou směs. Výjimkou byl jen McLaren, který měl nějaký pofidérní radar věstící příchozí déšť. Piloti si v průzkumných kolech před nájezdem na rošt vyzkoušely i plné mokré pneumatiky.
Devět z 16 klasifikovaných pilotů si vystačil s 2 zastávkami, zbylých sedm se v boxech ukázalo třikrát.
Nejdelší stint na přechodných pneumatikách vydržel Magnussen - 15 kol (21,4 % závodu), na měkkých zvládl nejvíce kol (37) Chilton a vůbec nejdéle na jedné sadě kroužil Kvjat - 39 kol na středně-tvrdých pneumatikách představovalo 55,7 % závodu vypsaného na 70 kol.
Legenda:
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.