Závodní jezdci F1 byli varování, že způsob, jakým se Kimi Räikkönen vrátil na závodní dráhu ve VC Velké Británie, není dobrým vzorem. Kimi Räikkönen prý může být rád, že za svoji nehodu v Silverstone "neslíznul" ještě nějakou penalizaci.
Räikkönen nezvládl své Ferrari poté, co byl moc široký v nájezdu na rovinku Wellington Straight v prvním kole závodu. FIA se po přezkoumání dat rozhodla Fina dále nepenalizovat, protože podle telemetrie "mírně" zpomalil a na trať se pokusil vrátit způsobem, který ostatní jezdci očekávali. V Německu se však o tomto incidentu dále debatovalo.
Podle Autosportu se Räikkönenova nehoda probírala na jezdeckém briefingu na Hockenheimu, Charlie Whiting tam měl říci, že jezdec Ferrari může být rád, že nedostal nějakou penalizaci. Whiting jezdcům zdůraznil, že pilot je povinen se na trať vrátit bezpečným způsobem a Räikkönenův způsob návratu na trať za bezpečný rozhodně považovat nelze.
"V politice přístupu k posuzování tohoto prohřešku nic neměníme, standardní pravidla jsou sepsána. Jakýkoliv jezdec, který opustí trať, se smí vrátit, ale musí to provést bezpečně a bez vytěžení jakékoliv výhody. Podle mě se Kimi takto na trať nevrátil a měl si počínat obezřetněji," hodnotí situaci zpětně ředitel závodů.
Räikkönen si s návratem na trať v Británii hlavu nelámal, to se mu ale vymstilo (zdroj: Scuderia Ferrari)
"Všem jezdcům jsme připomněli, že když se vracejí na trať přes trávu, tak musí být opatrní. Zároveň ať také neočekávají trávníček jako na fotbalovém hřišti. To jednoduše není proveditelné." Räikkönen byl po nehodě se svodidly odražen zpět na trať, kde kolidoval s Felipem Massou na Williamsu. Poškozená svodidla poté způsobila vyvěšení červené vlajky.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.