Daniel Ricciardo z Red Bull nesouhlasí s tím, že by snem každého pilota bylo závodit za Ferrari, které momentálně figuruje až na 4. příčce v šampionátu konstruktérů.
Mladý Australský jezdec italská média po závodě v Německu pěkně zmrazil: když se jej novináři z La Gazzetta dello Sport zeptali, zda je závodění za Ferrari jeho vrcholným snem, odpověděl: "Abych byl upřímný, tak tohle je podle mě jenom klišé."
"Někteří jezdci mají určitě své sny, ale já si myslím, že se to souvisí s tím, že Ferrari milovali jejich rodiče kvůli jeho bohaté historii a kulturnímu dědictví," pokračuje pilot s italským jménem, s jehož výslovností občas opravuje i Angličany.
"Mé italské DNA se rozhodně projevuje v jídle. Miluji italská jídla, zejména když tvrdě trénuji a můžu se pořádně najíst," vysvětluje s úsměvem Ricciardo, který si místo touhy jezdit za stáj z Maranella ve velkém stylu užívá svou první sezóny s mistrovským Red Bullem.
Po 10 závodech je třetí za oběma jezdci Mercedesu, přičemž překvapivě předčí i úřadujícího mistra světa a svého týmového kolegu Sebastiana Vettela. "Doufal jsem v rok, jako je tento. Věděl jsem, že jestli budu dělat všechno správně, pak můžu se Sebastianem rovnocenně bojovat. Myslím, že jsem ročník začal dobře, cílem tedy je pokračovat v tom, co dělám."
Že je jízda za Ferrari snem všech pilotů? (foto: Red Bull Racing)
Současnou Formuli 1 si na rozdíl od mnoha kritiků užívá: "Nemůžete se zavděčit všem. Pokud někomu přijde nudná, musíte to pochopit. Ale já si myslím, že to je opravdu hezký a vzrušující sport, a rád pozoruji nadšení fanoušků během velkých cen."
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.