Technický ředitel Lotusu Nick Chester hovoří o novinkách, které se objeví na jejich voze v Německu, a očekávaném pokroku, jehož by na Hockenheimu měli dosáhnout.
Lotus zatím získal pouze 8 bodů díky dvěma osmým místům Romaina Grosjeana ve Španělsku a v Monaku. Poté, co se zlepšil dodavatel pohonných jednotek Renault, stáj z Enstone očekává další pokrok i na straně šasi.
Minulý závod v Silverstone jim ale moc nevyšel: "Romainův start byl narušen špatným nastavením, což znamenalo, že neměl k dispozici plný výkon při rozjezdu. Bylo to frustrující, protože přišel o spoustu míst a dostal se za pomalejší vozy," hodnotí Chester.
"Pastorovo auto utrpělo rozsáhlé poškození podlahy po kontaktu s Estebanem Gutiérrezem, proto přišel o významnou část přítlaku. Zadní křídlo bylo také hodně narušeno, vzhledem k tomu tedy jezdil překvapivě slušně. Ztráceli jsme také u jeho motoru v průběhu závodu výkon. Vedlo to ke zvýšení teploty výfuku, což mohlo vést k jeho selhání. Ale k tomu mohl přispět také ten náraz a let vzduchem," přibližuje trable Maldonada, který oproti normálu ztrácel až 60 koní.
Na Silverstoneu se Lotusům moc nedařilo: Grosjean skončil 12., Maldonado po nárazu od Gutiérreze až 17. (foto: Lotus F1 Team)
Pro 10. závod sezóny, který se pojede o víkendu kousek za našimi hranicemi - na Hockenheimringu, podle Chestera chystá Lotus několik aerodynamický vylepšení: "Postupujeme plným tempem dle našeho plánu vývoje. Budeme mít nové přední křídlo, které představuje slušné zlepšení, vylepšení chlazení a určité menší změny karosérie pro zvýšení přítlaku."
"Z toho, co jsme se naučili mezi těmito úpravami a testem v Silverstone, doufáme, že učiníme velký krok vpřed," pokračuje před závodem v Německu, kde se konečně bude z vylepšeného motoru Renault těšit i Maldonado. Po testech v Silverstone se cítil, jako by měl za sebou motory dva (více zde).
Technický ředitel na otázku, zda jim Hockenheimring bude sedět, odpovídá: "Jde o celkem smíšenou trať s několika dlouhými rovinkami a středně-rychlou poslední části. Dvě z rovinek jsou také spojeny středně-rychlou až rychlou zatáčkou, což je pro nás dobré, stejně jako super-měkké a měkké pneumatiky určené pro tento okruh."
Při testu v Silverstone si Lotus vyzkoušel také nové 18" pneumatiky Pirelli (foto: Lotus F1 Team)
Více si pak slibuje od dalšího závodu v Maďarsku: "Hungaroring by pro nás měl být lepší, protože se skládá převážně ze středně-rychlých zatáček. Také nejde o okruh, kde by byl prvořadý výkon, ale o okruh vyžadující vysoký přítlak, což jsou pro nás lepší hlediska."
Podle Grosjeana se o víkendu ukáže, o kolik se dokázal Lotus od počátku sezóny zvednout: "Tvrdě jsme pracovali na zvýšení výkonnosti v pomalých zatáčkách, Hockenheim tedy bude dobrým testem toho, jak velký pokrok jsme udělali."
"Kromě části před vlásenkou tam nejsou skutečné rovinky, které by stály za řeč, takže u pohonné jednotky půjde spíše o akceleraci než maximální rychlost... Nemůžeme si dovolit, aby nám naši soupeři utekli. Prvním cílem pro Hockenheim zůstává umístění v nejvyšší desítce," dodává Francouz.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.