Technický ředitel Lotusu Nick Chester hovoří o novinkách, které se objeví na jejich voze v Německu, a očekávaném pokroku, jehož by na Hockenheimu měli dosáhnout.
Lotus zatím získal pouze 8 bodů díky dvěma osmým místům Romaina Grosjeana ve Španělsku a v Monaku. Poté, co se zlepšil dodavatel pohonných jednotek Renault, stáj z Enstone očekává další pokrok i na straně šasi.
Minulý závod v Silverstone jim ale moc nevyšel: "Romainův start byl narušen špatným nastavením, což znamenalo, že neměl k dispozici plný výkon při rozjezdu. Bylo to frustrující, protože přišel o spoustu míst a dostal se za pomalejší vozy," hodnotí Chester.
"Pastorovo auto utrpělo rozsáhlé poškození podlahy po kontaktu s Estebanem Gutiérrezem, proto přišel o významnou část přítlaku. Zadní křídlo bylo také hodně narušeno, vzhledem k tomu tedy jezdil překvapivě slušně. Ztráceli jsme také u jeho motoru v průběhu závodu výkon. Vedlo to ke zvýšení teploty výfuku, což mohlo vést k jeho selhání. Ale k tomu mohl přispět také ten náraz a let vzduchem," přibližuje trable Maldonada, který oproti normálu ztrácel až 60 koní.
Na Silverstoneu se Lotusům moc nedařilo: Grosjean skončil 12., Maldonado po nárazu od Gutiérreze až 17. (foto: Lotus F1 Team)
Pro 10. závod sezóny, který se pojede o víkendu kousek za našimi hranicemi - na Hockenheimringu, podle Chestera chystá Lotus několik aerodynamický vylepšení: "Postupujeme plným tempem dle našeho plánu vývoje. Budeme mít nové přední křídlo, které představuje slušné zlepšení, vylepšení chlazení a určité menší změny karosérie pro zvýšení přítlaku."
"Z toho, co jsme se naučili mezi těmito úpravami a testem v Silverstone, doufáme, že učiníme velký krok vpřed," pokračuje před závodem v Německu, kde se konečně bude z vylepšeného motoru Renault těšit i Maldonado. Po testech v Silverstone se cítil, jako by měl za sebou motory dva (více zde).
Technický ředitel na otázku, zda jim Hockenheimring bude sedět, odpovídá: "Jde o celkem smíšenou trať s několika dlouhými rovinkami a středně-rychlou poslední části. Dvě z rovinek jsou také spojeny středně-rychlou až rychlou zatáčkou, což je pro nás dobré, stejně jako super-měkké a měkké pneumatiky určené pro tento okruh."
Při testu v Silverstone si Lotus vyzkoušel také nové 18" pneumatiky Pirelli (foto: Lotus F1 Team)
Více si pak slibuje od dalšího závodu v Maďarsku: "Hungaroring by pro nás měl být lepší, protože se skládá převážně ze středně-rychlých zatáček. Také nejde o okruh, kde by byl prvořadý výkon, ale o okruh vyžadující vysoký přítlak, což jsou pro nás lepší hlediska."
Podle Grosjeana se o víkendu ukáže, o kolik se dokázal Lotus od počátku sezóny zvednout: "Tvrdě jsme pracovali na zvýšení výkonnosti v pomalých zatáčkách, Hockenheim tedy bude dobrým testem toho, jak velký pokrok jsme udělali."
"Kromě části před vlásenkou tam nejsou skutečné rovinky, které by stály za řeč, takže u pohonné jednotky půjde spíše o akceleraci než maximální rychlost... Nemůžeme si dovolit, aby nám naši soupeři utekli. Prvním cílem pro Hockenheim zůstává umístění v nejvyšší desítce," dodává Francouz.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.