Technický ředitel Lotusu Nick Chester hovoří o novinkách, které se objeví na jejich voze v Německu, a očekávaném pokroku, jehož by na Hockenheimu měli dosáhnout.
Lotus zatím získal pouze 8 bodů díky dvěma osmým místům Romaina Grosjeana ve Španělsku a v Monaku. Poté, co se zlepšil dodavatel pohonných jednotek Renault, stáj z Enstone očekává další pokrok i na straně šasi.
Minulý závod v Silverstone jim ale moc nevyšel: "Romainův start byl narušen špatným nastavením, což znamenalo, že neměl k dispozici plný výkon při rozjezdu. Bylo to frustrující, protože přišel o spoustu míst a dostal se za pomalejší vozy," hodnotí Chester.
"Pastorovo auto utrpělo rozsáhlé poškození podlahy po kontaktu s Estebanem Gutiérrezem, proto přišel o významnou část přítlaku. Zadní křídlo bylo také hodně narušeno, vzhledem k tomu tedy jezdil překvapivě slušně. Ztráceli jsme také u jeho motoru v průběhu závodu výkon. Vedlo to ke zvýšení teploty výfuku, což mohlo vést k jeho selhání. Ale k tomu mohl přispět také ten náraz a let vzduchem," přibližuje trable Maldonada, který oproti normálu ztrácel až 60 koní.
Na Silverstoneu se Lotusům moc nedařilo: Grosjean skončil 12., Maldonado po nárazu od Gutiérreze až 17. (foto: Lotus F1 Team)
Pro 10. závod sezóny, který se pojede o víkendu kousek za našimi hranicemi - na Hockenheimringu, podle Chestera chystá Lotus několik aerodynamický vylepšení: "Postupujeme plným tempem dle našeho plánu vývoje. Budeme mít nové přední křídlo, které představuje slušné zlepšení, vylepšení chlazení a určité menší změny karosérie pro zvýšení přítlaku."
"Z toho, co jsme se naučili mezi těmito úpravami a testem v Silverstone, doufáme, že učiníme velký krok vpřed," pokračuje před závodem v Německu, kde se konečně bude z vylepšeného motoru Renault těšit i Maldonado. Po testech v Silverstone se cítil, jako by měl za sebou motory dva (více zde).
Technický ředitel na otázku, zda jim Hockenheimring bude sedět, odpovídá: "Jde o celkem smíšenou trať s několika dlouhými rovinkami a středně-rychlou poslední části. Dvě z rovinek jsou také spojeny středně-rychlou až rychlou zatáčkou, což je pro nás dobré, stejně jako super-měkké a měkké pneumatiky určené pro tento okruh."
Při testu v Silverstone si Lotus vyzkoušel také nové 18" pneumatiky Pirelli (foto: Lotus F1 Team)
Více si pak slibuje od dalšího závodu v Maďarsku: "Hungaroring by pro nás měl být lepší, protože se skládá převážně ze středně-rychlých zatáček. Také nejde o okruh, kde by byl prvořadý výkon, ale o okruh vyžadující vysoký přítlak, což jsou pro nás lepší hlediska."
Podle Grosjeana se o víkendu ukáže, o kolik se dokázal Lotus od počátku sezóny zvednout: "Tvrdě jsme pracovali na zvýšení výkonnosti v pomalých zatáčkách, Hockenheim tedy bude dobrým testem toho, jak velký pokrok jsme udělali."
"Kromě části před vlásenkou tam nejsou skutečné rovinky, které by stály za řeč, takže u pohonné jednotky půjde spíše o akceleraci než maximální rychlost... Nemůžeme si dovolit, aby nám naši soupeři utekli. Prvním cílem pro Hockenheim zůstává umístění v nejvyšší desítce," dodává Francouz.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.