Formule 1 zvažuje, jak se zatraktivnit. Jedním z návrhů je, že by se do podlahy přidaly titanové bloky, od kterých by na nerovnostech odlétávaly jiskry. Co k tomuto tématu říká Charlie Whiting?
"Pro vysvětlení: deska je dlouhým kusem dřeva, kluzné bloky jsou kousky kovu v desce. Dříve se kluzné bloky dělaly z těžkých kovů. Toto řešení bylo hodně odolné na opotřebení, kluzné bloky byly umísťovány na ta místa v desce, kde se měří její výška. Desky smí nominálně být 10 mm široké, ale nesmějí být užší než 9 mm.
Avšak jejich měření provádíme jen na určitých místech. Týmy tedy dříve umisťovaly kluzné bloky právě na tato místa. Kov je však extrémně těžký a pokud by se jen malá část oddělila, mohlo by to být hodně nebezpečné. Dříve jsme ve Spa viděli dva defekty kvůli kouskům kovu, které byly v obrubníku a někdo na ně najel.
Návrh vyrobit je z titanu má tři aspekty: Zaprvé, je to bezpečnější, protože pokud by se z nějakého důvodu oddělily, váží asi třetinu váhy dřívějšího řešení. Zadruhé, titan se opotřebuje asi 2 až 2,5 krát rychleji než v současnosti používaný kov.
Takto vypadá podlaha aktuálních vozů F1 (zdroj: Pirelli)
Auta by tedy musela jezdit o trošku výš, aby se zabránilo nadměrnému opotřebení. Týmy by tak nebyly schopny s nimi tolik "škrtat" o zem, jako tomu bývalo dříve. A zatřetí, viděli bychom mnohem více jisker, než dříve. Někteří lidé si myslí, že by pak podívaná vypadala lépe."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.