Formule 1 zvažuje, jak se zatraktivnit. Jedním z návrhů je, že by se do podlahy přidaly titanové bloky, od kterých by na nerovnostech odlétávaly jiskry. Co k tomuto tématu říká Charlie Whiting?
"Pro vysvětlení: deska je dlouhým kusem dřeva, kluzné bloky jsou kousky kovu v desce. Dříve se kluzné bloky dělaly z těžkých kovů. Toto řešení bylo hodně odolné na opotřebení, kluzné bloky byly umísťovány na ta místa v desce, kde se měří její výška. Desky smí nominálně být 10 mm široké, ale nesmějí být užší než 9 mm.
Avšak jejich měření provádíme jen na určitých místech. Týmy tedy dříve umisťovaly kluzné bloky právě na tato místa. Kov je však extrémně těžký a pokud by se jen malá část oddělila, mohlo by to být hodně nebezpečné. Dříve jsme ve Spa viděli dva defekty kvůli kouskům kovu, které byly v obrubníku a někdo na ně najel.
Návrh vyrobit je z titanu má tři aspekty: Zaprvé, je to bezpečnější, protože pokud by se z nějakého důvodu oddělily, váží asi třetinu váhy dřívějšího řešení. Zadruhé, titan se opotřebuje asi 2 až 2,5 krát rychleji než v současnosti používaný kov.
Takto vypadá podlaha aktuálních vozů F1 (zdroj: Pirelli)
Auta by tedy musela jezdit o trošku výš, aby se zabránilo nadměrnému opotřebení. Týmy by tak nebyly schopny s nimi tolik "škrtat" o zem, jako tomu bývalo dříve. A zatřetí, viděli bychom mnohem více jisker, než dříve. Někteří lidé si myslí, že by pak podívaná vypadala lépe."
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.