Formule 1 zvažuje, jak se zatraktivnit. Jedním z návrhů je, že by se do podlahy přidaly titanové bloky, od kterých by na nerovnostech odlétávaly jiskry. Co k tomuto tématu říká Charlie Whiting?
"Pro vysvětlení: deska je dlouhým kusem dřeva, kluzné bloky jsou kousky kovu v desce. Dříve se kluzné bloky dělaly z těžkých kovů. Toto řešení bylo hodně odolné na opotřebení, kluzné bloky byly umísťovány na ta místa v desce, kde se měří její výška. Desky smí nominálně být 10 mm široké, ale nesmějí být užší než 9 mm.
Avšak jejich měření provádíme jen na určitých místech. Týmy tedy dříve umisťovaly kluzné bloky právě na tato místa. Kov je však extrémně těžký a pokud by se jen malá část oddělila, mohlo by to být hodně nebezpečné. Dříve jsme ve Spa viděli dva defekty kvůli kouskům kovu, které byly v obrubníku a někdo na ně najel.
Návrh vyrobit je z titanu má tři aspekty: Zaprvé, je to bezpečnější, protože pokud by se z nějakého důvodu oddělily, váží asi třetinu váhy dřívějšího řešení. Zadruhé, titan se opotřebuje asi 2 až 2,5 krát rychleji než v současnosti používaný kov.
Takto vypadá podlaha aktuálních vozů F1 (zdroj: Pirelli)
Auta by tedy musela jezdit o trošku výš, aby se zabránilo nadměrnému opotřebení. Týmy by tak nebyly schopny s nimi tolik "škrtat" o zem, jako tomu bývalo dříve. A zatřetí, viděli bychom mnohem více jisker, než dříve. Někteří lidé si myslí, že by pak podívaná vypadala lépe."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.