V Silverstone se na trať opět vydal čtyřnásobný mistr světa Alain Prost, který se projel v mistrovském RB8. V rozhovoru pro oficiální stránky týmu se rozpovídal nejen o tomto zážitku.
Alaine, bylo to trošku narychlo, abychom tě dostali do auta, měl jsi šanci užít si ten zážitek z jízdy s RB8?Alain Prost: Vždycky si to užijete! Vždy je to hezké. Příprava byla krátká, ale bylo to jen kolo - preferoval bych delší stint. Ale i tak to bylo příjemné. Že jsem to udělal na tomto okruhu, se všemi těmi fanoušky, přináší to zpět všechny vzpomínky. Připomenete si staré dobré časy a vítězství.
Britskou velkou cenu jsi vyhrál pětkrát. Byl to okruh, který si obzvlášť seděl?AP: Myslím, že asi ano. Silverstone byl opravdu rychlý okruh. Byl obtížný a nebezpečný, ale byl to také okruh náročný na pneumatiky kvůli dlouhým zatáčkám. Je tam třeba odlišné nastavení oproti kvalifikaci a proto jsem tam byl tak dobrý i když jsem nestartoval z pole position.
Tvůj poslední mistrovský titul přišel ve voze navrženém Adrianem Neweym v roce 1993 a už jsi řídil RB6 (rok 2010) a nyní RB8 (rok 2012). Mají nějaké společné neodmyslytelné vlastnosti?AP: Nemůžete je srovnávat. Dvacet let je dlouhá doba! Moderní auta vypadají jinak, protože je na nich vše perfektně připraveno, ale co se řízení týče, není v tom zase tak velký rozdíl. Myslím, že větší rozdíl je mezi rokem 1983 a 1993 než mezi léty 1993 a 2012. Během doby, kdy jsem závodil, jsme byli svědky mnoha obrovských změn v F1. I dva roky byly velmi odlišné, zatímco Red Bully 2010 a 2012 jsou hodně podobné.
Alain Prost v Red Bullu RB8 (foto: Red Bull)
Už je to pár let, co jsme tě viděli jezdit soutěžně. Už jsi závodění oficiálně pověsil na hřebík?AP: Přestal jsem závodit před dvěma roky, ale jsem už v důchodu? No, nikdy neříkej nikdy, ale nyní nemám k závodění žádnou motivaci. Když závodím, beru to vážně - i když jsem jezdil na ledu. A když to berete vážně, zabírá to spoustu času. Musíte se tomu věnovat naplno a to je dnes čím dál náročnější. Abych pravdu řekl, nechybí mi to.
Renault je nyní velmi kritizován svými odběrateli, obzvlášť Red Bullem. Myslíš, že je to opodstatněné?AP: Někdy to zachází příliš daleko, ale rozumím tomu. Dobré na tom, když slyšíte kritiku je vědomí, že motivace a touha zvítězit je velmi silná. Red Bull a Renault vyhráli čtyři tituly a v F1 existuje koloběh. A ten praví, že budou dobré časy i zklamání. Je to součást hry, spolu vyhráváte a měli byste být schopni spolu i prohrávat. Ale je těžké to akceptovat, když jste tak silným soupeřem, takže si myslím, že jejich reakce je přirozená.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.