Během VC Velké Británie jsme zaznamenali dva momenty, o kterých se hodně debatovalo. Konkrétně jde o nehodu Kimiho Räikkönena a hrubku Fernanda Alonsa při najíždění na startovní rošt. Charlie Whiting odpovídal na otázky na tato témata serveru Auto Motor und Sport.
O: Kimi Räikkönen nezvládl auto, protože najel do díry v trávě. Byla chyba na straně trati v Silverstone?Charlie Whiting: Je to problém všech závodních tratí. Je nemožné takto velké travnaté plochy udržet ve stejné rovině jako je trať nebo obrubník. V tomto případě by bylo lepší, kdyby Kimi najel na trať trošku rozvážněji. Také vůbec nepomohlo, že soudobé vozy jsou v oblasti podlahy dost tvrdě předepsány pravidly.
O: Nebyla by v této zatáčce lepší stěrková zóna namísto vyasfaltované části? Ta totiž jezdce může povzbudit k tomu, aby neslevovali z plynu?ChW: Ne, asfalt je v těchto místech ze známých důvodů. Slouží k větší bezpečnosti. Má sloužit jezdcům, aby se v případě incidentu mohli přiměřenou rychlostí vrátit na trať.
O: Proč si vedení závodu nevšimlo, že Fernando Alonso přejel svoji startovní pozici. Nejsou na to nějaké senzory?ChW: Senzory na startovním roštu měří pohyb, ne pozici. Dostali jsme informaci od dvou týmů a jednoho pozorovatele, který sledoval tuto pozici. Díky nehodě jen trvalo déle, než byla situace prošetřena.
Incidenty obou jezdců Ferrari neušly pozornosti Charlieho (zdroj: Scuderia Ferrari)
O: Proč byl Fernando Alonso potrestán? Felipe Massa vyvázl za stejný prohřešek ve Spa bez penalizace.ChW: Massův prohřešek nám byl nahlášen až dva dny po závodu. To už bylo moc pozdě na to, abychom jej potrestali.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.