Během VC Velké Británie jsme zaznamenali dva momenty, o kterých se hodně debatovalo. Konkrétně jde o nehodu Kimiho Räikkönena a hrubku Fernanda Alonsa při najíždění na startovní rošt. Charlie Whiting odpovídal na otázky na tato témata serveru Auto Motor und Sport.
O: Kimi Räikkönen nezvládl auto, protože najel do díry v trávě. Byla chyba na straně trati v Silverstone?Charlie Whiting: Je to problém všech závodních tratí. Je nemožné takto velké travnaté plochy udržet ve stejné rovině jako je trať nebo obrubník. V tomto případě by bylo lepší, kdyby Kimi najel na trať trošku rozvážněji. Také vůbec nepomohlo, že soudobé vozy jsou v oblasti podlahy dost tvrdě předepsány pravidly.
O: Nebyla by v této zatáčce lepší stěrková zóna namísto vyasfaltované části? Ta totiž jezdce může povzbudit k tomu, aby neslevovali z plynu?ChW: Ne, asfalt je v těchto místech ze známých důvodů. Slouží k větší bezpečnosti. Má sloužit jezdcům, aby se v případě incidentu mohli přiměřenou rychlostí vrátit na trať.
O: Proč si vedení závodu nevšimlo, že Fernando Alonso přejel svoji startovní pozici. Nejsou na to nějaké senzory?ChW: Senzory na startovním roštu měří pohyb, ne pozici. Dostali jsme informaci od dvou týmů a jednoho pozorovatele, který sledoval tuto pozici. Díky nehodě jen trvalo déle, než byla situace prošetřena.
Incidenty obou jezdců Ferrari neušly pozornosti Charlieho (zdroj: Scuderia Ferrari)
O: Proč byl Fernando Alonso potrestán? Felipe Massa vyvázl za stejný prohřešek ve Spa bez penalizace.ChW: Massův prohřešek nám byl nahlášen až dva dny po závodu. To už bylo moc pozdě na to, abychom jej potrestali.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.