Během VC Velké Británie jsme zaznamenali dva momenty, o kterých se hodně debatovalo. Konkrétně jde o nehodu Kimiho Räikkönena a hrubku Fernanda Alonsa při najíždění na startovní rošt. Charlie Whiting odpovídal na otázky na tato témata serveru Auto Motor und Sport.
O: Kimi Räikkönen nezvládl auto, protože najel do díry v trávě. Byla chyba na straně trati v Silverstone?Charlie Whiting: Je to problém všech závodních tratí. Je nemožné takto velké travnaté plochy udržet ve stejné rovině jako je trať nebo obrubník. V tomto případě by bylo lepší, kdyby Kimi najel na trať trošku rozvážněji. Také vůbec nepomohlo, že soudobé vozy jsou v oblasti podlahy dost tvrdě předepsány pravidly.
O: Nebyla by v této zatáčce lepší stěrková zóna namísto vyasfaltované části? Ta totiž jezdce může povzbudit k tomu, aby neslevovali z plynu?ChW: Ne, asfalt je v těchto místech ze známých důvodů. Slouží k větší bezpečnosti. Má sloužit jezdcům, aby se v případě incidentu mohli přiměřenou rychlostí vrátit na trať.
O: Proč si vedení závodu nevšimlo, že Fernando Alonso přejel svoji startovní pozici. Nejsou na to nějaké senzory?ChW: Senzory na startovním roštu měří pohyb, ne pozici. Dostali jsme informaci od dvou týmů a jednoho pozorovatele, který sledoval tuto pozici. Díky nehodě jen trvalo déle, než byla situace prošetřena.
Incidenty obou jezdců Ferrari neušly pozornosti Charlieho (zdroj: Scuderia Ferrari)
O: Proč byl Fernando Alonso potrestán? Felipe Massa vyvázl za stejný prohřešek ve Spa bez penalizace.ChW: Massův prohřešek nám byl nahlášen až dva dny po závodu. To už bylo moc pozdě na to, abychom jej potrestali.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.