V Silverstone pokračovalo druhým dnem společné testování týmů Formule 1. U Caterhamu debutoval Julian Leal a na Lotusu 18" pneumatiky Pirelli.
Dnes se do testování zapojilo 11: nováčka Leala sice měl odpoledne ve voze CT05 nahradit Rio Harjanto, kvůli problému s MGU-H se však Kolumbijec nemohl jezdit, na dráhu se vydal až odpoledne a na Japonce se žel už nedostalo.
Nejrychlejší čas předved Jules Bianchi, jenž pro dnešek přesedlal z Marussie k Ferrari, kde zastupoval Kimiho Räikkönena zotavujícího se po prudkém nárazu z Velké ceny Británie.
Pro Pirelli testujoval mistr světa Sebastian Vettel s Red Bullem a Charles Pic, který si jako první vyzkoušel nové 18" pneumatiky, o jejichž zavedení v budoucnu se uvažuje (fotografie najdete zde). K tomu však podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho nedojde dříve než v roce 2017.
Nejaktivnějším byl Kevin Magnussen s McLarenem: zvládl 91 kol, což odpovídá vzdálenosti přes 536 km. Stáj s Wokingu může být po dnešku spokojena, mladý Dán byl třetí nejrychlejší.
Konečné výsledky druhého dne
Fotografie ze středečního testování (kompletní fotogalerii z testů v Silverstone hledejte zde):
Lotus E22 na 18" pneumatikách v reálu
Jules Bianchi s Ferrari s měřicí soustavou pitotových trubic kolem levého předního kola - inženýři monitorují proudění vzduchu za předním křídlem (foto: Scuderia Ferrari)
Kevin Magnussen s McLarenem, tým sleduje proudění ažza předními koly (foto: McLaren Mercedes)
Debutant Julian Leal (foto: Team Caterham F1)
Lotus E22 odstrojený (foto: Lotus F1 Team)
Daniel Juncadella připraven vyrazit (foto: Sahara Force India)
Charles Pic stále krouží na větších kolech, zatím je nejpomalejší (foto: Lotus F1 Team)
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.