V Silverstone pokračovalo druhým dnem společné testování týmů Formule 1. U Caterhamu debutoval Julian Leal a na Lotusu 18" pneumatiky Pirelli.
Dnes se do testování zapojilo 11: nováčka Leala sice měl odpoledne ve voze CT05 nahradit Rio Harjanto, kvůli problému s MGU-H se však Kolumbijec nemohl jezdit, na dráhu se vydal až odpoledne a na Japonce se žel už nedostalo.
Nejrychlejší čas předved Jules Bianchi, jenž pro dnešek přesedlal z Marussie k Ferrari, kde zastupoval Kimiho Räikkönena zotavujícího se po prudkém nárazu z Velké ceny Británie.
Pro Pirelli testujoval mistr světa Sebastian Vettel s Red Bullem a Charles Pic, který si jako první vyzkoušel nové 18" pneumatiky, o jejichž zavedení v budoucnu se uvažuje (fotografie najdete zde). K tomu však podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho nedojde dříve než v roce 2017.
Nejaktivnějším byl Kevin Magnussen s McLarenem: zvládl 91 kol, což odpovídá vzdálenosti přes 536 km. Stáj s Wokingu může být po dnešku spokojena, mladý Dán byl třetí nejrychlejší.
Konečné výsledky druhého dne
Fotografie ze středečního testování (kompletní fotogalerii z testů v Silverstone hledejte zde):
Lotus E22 na 18" pneumatikách v reálu
Jules Bianchi s Ferrari s měřicí soustavou pitotových trubic kolem levého předního kola - inženýři monitorují proudění vzduchu za předním křídlem (foto: Scuderia Ferrari)
Kevin Magnussen s McLarenem, tým sleduje proudění ažza předními koly (foto: McLaren Mercedes)
Debutant Julian Leal (foto: Team Caterham F1)
Lotus E22 odstrojený (foto: Lotus F1 Team)
Daniel Juncadella připraven vyrazit (foto: Sahara Force India)
Charles Pic stále krouží na větších kolech, zatím je nejpomalejší (foto: Lotus F1 Team)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.