V Silverstone pokračovalo druhým dnem společné testování týmů Formule 1. U Caterhamu debutoval Julian Leal a na Lotusu 18" pneumatiky Pirelli.
Dnes se do testování zapojilo 11: nováčka Leala sice měl odpoledne ve voze CT05 nahradit Rio Harjanto, kvůli problému s MGU-H se však Kolumbijec nemohl jezdit, na dráhu se vydal až odpoledne a na Japonce se žel už nedostalo.
Nejrychlejší čas předved Jules Bianchi, jenž pro dnešek přesedlal z Marussie k Ferrari, kde zastupoval Kimiho Räikkönena zotavujícího se po prudkém nárazu z Velké ceny Británie.
Pro Pirelli testujoval mistr světa Sebastian Vettel s Red Bullem a Charles Pic, který si jako první vyzkoušel nové 18" pneumatiky, o jejichž zavedení v budoucnu se uvažuje (fotografie najdete zde). K tomu však podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho nedojde dříve než v roce 2017.
Nejaktivnějším byl Kevin Magnussen s McLarenem: zvládl 91 kol, což odpovídá vzdálenosti přes 536 km. Stáj s Wokingu může být po dnešku spokojena, mladý Dán byl třetí nejrychlejší.
Konečné výsledky druhého dne
Fotografie ze středečního testování (kompletní fotogalerii z testů v Silverstone hledejte zde):
Lotus E22 na 18" pneumatikách v reálu
Jules Bianchi s Ferrari s měřicí soustavou pitotových trubic kolem levého předního kola - inženýři monitorují proudění vzduchu za předním křídlem (foto: Scuderia Ferrari)
Kevin Magnussen s McLarenem, tým sleduje proudění ažza předními koly (foto: McLaren Mercedes)
Debutant Julian Leal (foto: Team Caterham F1)
Lotus E22 odstrojený (foto: Lotus F1 Team)
Daniel Juncadella připraven vyrazit (foto: Sahara Force India)
Charles Pic stále krouží na větších kolech, zatím je nejpomalejší (foto: Lotus F1 Team)
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.