12 (ne)seriózních způsobů, jak udělat F1 atraktivní

Lotus
Lotus, foto: Caterham F1 Team
2. července 2014 14:39
Sdílej:

Anglický deník Mirror připouští, že současná F1 je příliš nudná, navrhuje proto tucet vtipných způsobů, jak zatraktivnit závody a nalákat víc diváků…

Už dlouhou dobu probíhá v různých kruzích, spojených nějakým způsobem s F1 diskuze, jak zatraktivnit šampionát F1. Objevují se nejrůznější nápady, naposledy ten schválený FIA – pevné restarty. Anglický deník Mirror situaci odlehčil a navrhl dvanáct jiných způsobů. Posuďte, zda mají šanci na úspěch…

Překážky na okruhu v duchu videoher – F1 se může hodně učit od autorů videoher – například slupky od banánů, olejové skvrny, čím neobvyklejší zatáčky, tím líp. Na škodu by nebylo umístění umělého ostrovu uprostřed vozovky, nejlíp s větrným mlýnem na jeho vrcholu, nebo se sochou uznávané motoristické osobnosti.

Alternativní trať – okruh by se mohl rozdělit na dva, nebo víc směrů, poté zase spojit, to by se mohlo opakovat víckrát. Některé cesty by pokračovaly na okruhu, některá by mohla vést do nejbližšího zábavního parku. Jezdec by musel víc přemýšlet a častěji by se opakovala situace, že po vyjetí z boxové uličky se ocitne na prvním místě.

Semafory – testování brzd bylo vždy důležité, usnadnit by to mohlo umístění přechodů pro chodce se semafory na určitých bodech okruhu. Jezdci, kteří nezastaví na červenou, budou vyloučeni ze závodu.

Větší týmy – obecně se říká, že týmová taktika škodí F1, ale všichni rádi vzpomínají na vztah Senna – Prost. Drama konfliktu mezi jezdci z jednoho týmu by mohlo být větší, kdyby jeden tým postavil do závodu 8 jezdců, přičemž by je nutil vycházet spolu co nejlíp, jako v realitních show.

Limitovaný počet mechaniků – v současnosti pobíhá v boxech kolem jednoho vozu i dvacet lidí a vše probíhá příliš hladce. Nudné! Jeden člověk s klíčem, který se zoufale snaží co nejrychleji vyměnit všechny čtyři kola by byl mnohem zábavnější.

Žluté vozy – kdokoliv, kdo vede aktuální pořadí jezdců v šampionátu, dostane žlutou barvu vozu jako v Tour de France.

Manuální řazení rychlostních stupňů – viděl už někdo Hamiltonův volant? Je tam víc přepínačů a knoflíků než ve vědeckém muzeu. Stirling Moss měl pedál spojky, řadicí páku a zdravý strach ze smrti. Vraťme se k základům!

Smyčky na způsob horské dráhy – jeden komentátor prý někdy řekl, že vozy F1 mají tak velký přítlak, že by mohli projet tunel v Monaku po stropě. Proč ne? Komu by se smyčky nelíbily?

Víc tunelů – upřímně, zapomeňme na lesk, slávu, historii, jachty. Skutečným důvodem, proč všichni milují Velkou cenu Monaka je, že má tunel.

Motocykly – milujeme F1, mnoho lidí miluje MotoGP. Pusťme je na stejný okruh ve stejném čase. Když je to dobré pro videohru Mario Kart, bude to dobré i pro Silverstone.

Skoky – to je ono! Ať vozy F1 skáčou přes vodní překážky, třeba i s krokodýlem, nebo aspoň s hady…

Udělejme závody dostupnějšími – na závodech F1 je slabá atmosféra. Někdo má zrovna povinný podnikový sportovní den, někdo zase prodá ledvinu, aby si mohl koupit lístek na závod, ale ještě není dostatečně zdráv. Proč to musí být tak drahé? Vraťme atmosféru na okruhy tak, že do tribun přilákáme skutečné fanoušky.

Témata:
Stalo se
Novinky
Předsezonní testování v Bahrajnu, 2025.

Helmut Marko: Red Bull má výhodu ve Verstappenovi, McLaren se bude prát mezi sebou

Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.

Ostatní
Lando Norris

Lando Norris kritizuje Drive to Survive: Taková nepravdivá prohlášení…

Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.

Novinky
Andrea Kimi Antonelli

F1 v posledním roce starých pravidel: Jaké technické změny přinese sezóna 2025?

Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.

Novinky
Lewis Hamilton

Hamilton se chystá na svou premiéru s Ferrari: Jsem skvěle připravený, říká

Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.