Anglický deník Mirror připouští, že současná F1 je příliš nudná, navrhuje proto tucet vtipných způsobů, jak zatraktivnit závody a nalákat víc diváků…
Už dlouhou dobu probíhá v různých kruzích, spojených nějakým způsobem s F1 diskuze, jak zatraktivnit šampionát F1. Objevují se nejrůznější nápady, naposledy ten schválený FIA – pevné restarty. Anglický deník Mirror situaci odlehčil a navrhl dvanáct jiných způsobů. Posuďte, zda mají šanci na úspěch…
Překážky na okruhu v duchu videoher – F1 se může hodně učit od autorů videoher – například slupky od banánů, olejové skvrny, čím neobvyklejší zatáčky, tím líp. Na škodu by nebylo umístění umělého ostrovu uprostřed vozovky, nejlíp s větrným mlýnem na jeho vrcholu, nebo se sochou uznávané motoristické osobnosti.
Alternativní trať – okruh by se mohl rozdělit na dva, nebo víc směrů, poté zase spojit, to by se mohlo opakovat víckrát. Některé cesty by pokračovaly na okruhu, některá by mohla vést do nejbližšího zábavního parku. Jezdec by musel víc přemýšlet a častěji by se opakovala situace, že po vyjetí z boxové uličky se ocitne na prvním místě.
Semafory – testování brzd bylo vždy důležité, usnadnit by to mohlo umístění přechodů pro chodce se semafory na určitých bodech okruhu. Jezdci, kteří nezastaví na červenou, budou vyloučeni ze závodu.
Větší týmy – obecně se říká, že týmová taktika škodí F1, ale všichni rádi vzpomínají na vztah Senna – Prost. Drama konfliktu mezi jezdci z jednoho týmu by mohlo být větší, kdyby jeden tým postavil do závodu 8 jezdců, přičemž by je nutil vycházet spolu co nejlíp, jako v realitních show.
Limitovaný počet mechaniků – v současnosti pobíhá v boxech kolem jednoho vozu i dvacet lidí a vše probíhá příliš hladce. Nudné! Jeden člověk s klíčem, který se zoufale snaží co nejrychleji vyměnit všechny čtyři kola by byl mnohem zábavnější.
Žluté vozy – kdokoliv, kdo vede aktuální pořadí jezdců v šampionátu, dostane žlutou barvu vozu jako v Tour de France.
Manuální řazení rychlostních stupňů – viděl už někdo Hamiltonův volant? Je tam víc přepínačů a knoflíků než ve vědeckém muzeu. Stirling Moss měl pedál spojky, řadicí páku a zdravý strach ze smrti. Vraťme se k základům!
Smyčky na způsob horské dráhy – jeden komentátor prý někdy řekl, že vozy F1 mají tak velký přítlak, že by mohli projet tunel v Monaku po stropě. Proč ne? Komu by se smyčky nelíbily?
Víc tunelů – upřímně, zapomeňme na lesk, slávu, historii, jachty. Skutečným důvodem, proč všichni milují Velkou cenu Monaka je, že má tunel.
Motocykly – milujeme F1, mnoho lidí miluje MotoGP. Pusťme je na stejný okruh ve stejném čase. Když je to dobré pro videohru Mario Kart, bude to dobré i pro Silverstone.
Skoky – to je ono! Ať vozy F1 skáčou přes vodní překážky, třeba i s krokodýlem, nebo aspoň s hady…
Udělejme závody dostupnějšími – na závodech F1 je slabá atmosféra. Někdo má zrovna povinný podnikový sportovní den, někdo zase prodá ledvinu, aby si mohl koupit lístek na závod, ale ještě není dostatečně zdráv. Proč to musí být tak drahé? Vraťme atmosféru na okruhy tak, že do tribun přilákáme skutečné fanoušky.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.