Světová rada Motorsportu potvrdila na svém zasedání v Mnichově nová pravidla pro F1 od roku 2015. Některé předpovědi se splnily, mezi nimi schválení pravidla o pevném opakovaném startu po výjezdu bezpečnostního vozu v průběhu závodu.
Změny pravidel F1 pro následující sezonuPoslední datum, ke kterému je možné měnit pravidla bez jednomyslného souhlasu všech týmů, se posouvá z 30. června na 1. březen (platí od roku 2015).
Pohonné jednotky- Počet motorů, které může použít jeden jezdec v průběhu jedné sezony - 4. Když bude v sezoně víc než 20 závodů, počet motorů k dispozici se zvyšuje na 5.- Trestem za úplnou výměnu pohonné jednotky bude start z konce startovního roštu, ne z boxové uličky.
Aerodynamické testy- Týdně mohou týmy strávit v aerodynamickém tunelu 65 hodin.- Aerodynamický tunel bude moct být zapnut 25 hodin týdně.- Při počítačové simulaci proudění kapalin (CFD - Computational Fluid Dynamics) budou moci týmy využít 25 teraFLOPS týdně.- Týmy mohou použít v jedné sezoně jen jeden aerodynamický tunel.
Testování na okruzích- Uskuteční se tři čtyřdenní předsezonní testy, v roce 2015 všechny v Evropě (v současnosti mohou týmy testovat i mimo Evropu). V roce 2016 se uskuteční jen dvě čtyřdenní předsezonní testování.- V průběhu sezony se uskuteční dvě dvoudenní testování v Evropě. Polovina musí být vyhrazena pro mladé jezdce.
Omezení vstupu na uzavřené parkoviště závodních vozůZákaz vstupu do uzavřeného parkoviště závodních vozů bude platit už od začátku třetího volného tréninku (v současnosti platí zákaz od začátku kvalifikace).
Kola a pneumatikyZákaz termoobalů na pneumatiky nebude platit v roce 2015. O zákazu se bude znovu diskutovat v budoucnosti, jestli se zvětší průměr kol a pneumatik.
Omezení práce týmového personáluV roce 2015 se v pátek nebude na vozech pracovat 7 hodin a od roku 2016 8 hodin.
Restart po jízdě za bezpečnostním vozemRestart po jízdě za bezpečnostním vozem bude pevný, ze startovního roštu. Pravidlo se neuplatní, když bezpečnostní vůz vyjede na okruh do dvou kol od startu/restartu, nebo když do konce závodu bude zbývat méně než pět kol.
Některé technické změny pro rok 2015- Série pravidel pro přední části vozů, která zabezpečí větší bezpečnost a poskytne tmýmům možnost estetičtějšího řešení vzhledu přední části.- Nové normy, které zabezpečí, aby se brzdové kotouče otáčely stejnou rychlostí jako kola. - Zdvojený systém uchycení a upevnění kola je povinný.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.