Od sezony 2015 budou pevné opakované starty

FIA
FIA, foto: FIA
27. června 2014 8:24
Sdílej:

Světová rada Motorsportu potvrdila na svém zasedání v Mnichově nová pravidla pro F1 od roku 2015. Některé předpovědi se splnily, mezi nimi schválení pravidla o pevném opakovaném startu po výjezdu bezpečnostního vozu v průběhu závodu.

Změny pravidel F1 pro následující sezonuPoslední datum, ke kterému je možné měnit pravidla bez jednomyslného souhlasu všech týmů, se posouvá z 30. června na 1. březen (platí od roku 2015).

Pohonné jednotky- Počet motorů, které může použít jeden jezdec v průběhu jedné sezony - 4. Když bude v sezoně víc než 20 závodů, počet motorů k dispozici se zvyšuje na 5.- Trestem za úplnou výměnu pohonné jednotky bude start z konce startovního roštu, ne z boxové uličky.

Aerodynamické testy- Týdně mohou týmy strávit v aerodynamickém tunelu 65 hodin.- Aerodynamický tunel bude moct být zapnut 25 hodin týdně.- Při počítačové simulaci proudění kapalin (CFD - Computational Fluid Dynamics) budou moci týmy využít 25 teraFLOPS týdně.- Týmy mohou použít v jedné sezoně jen jeden aerodynamický tunel.

Testování na okruzích- Uskuteční se tři čtyřdenní předsezonní testy, v roce 2015 všechny v Evropě (v současnosti mohou týmy testovat i mimo Evropu). V roce 2016 se uskuteční jen dvě čtyřdenní předsezonní testování.- V průběhu sezony se uskuteční dvě dvoudenní testování v Evropě. Polovina musí být vyhrazena pro mladé jezdce.

Omezení vstupu na uzavřené parkoviště závodních vozůZákaz vstupu do uzavřeného parkoviště závodních vozů bude platit už od začátku třetího volného tréninku (v současnosti platí zákaz od začátku kvalifikace).

Kola a pneumatikyZákaz termoobalů na pneumatiky nebude platit v roce 2015. O zákazu se bude znovu diskutovat v budoucnosti, jestli se zvětší průměr kol a pneumatik.

Omezení práce týmového personáluV roce 2015 se v pátek nebude na vozech pracovat 7 hodin a od roku 2016 8 hodin.

Restart po jízdě za bezpečnostním vozemRestart po jízdě za bezpečnostním vozem bude pevný, ze startovního roštu. Pravidlo se neuplatní, když bezpečnostní vůz vyjede na okruh do dvou kol od startu/restartu, nebo když do konce závodu bude zbývat méně než pět kol.

Některé technické změny pro rok 2015- Série pravidel pro přední části vozů, která zabezpečí větší bezpečnost a poskytne tmýmům možnost estetičtějšího řešení vzhledu přední části.- Nové normy, které zabezpečí, aby se brzdové kotouče otáčely stejnou rychlostí jako kola. - Zdvojený systém uchycení a upevnění kola je povinný.

Témata:
Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.