Světová rada Motorsportu potvrdila na svém zasedání v Mnichově nová pravidla pro F1 od roku 2015. Některé předpovědi se splnily, mezi nimi schválení pravidla o pevném opakovaném startu po výjezdu bezpečnostního vozu v průběhu závodu.
Změny pravidel F1 pro následující sezonuPoslední datum, ke kterému je možné měnit pravidla bez jednomyslného souhlasu všech týmů, se posouvá z 30. června na 1. březen (platí od roku 2015).
Pohonné jednotky- Počet motorů, které může použít jeden jezdec v průběhu jedné sezony - 4. Když bude v sezoně víc než 20 závodů, počet motorů k dispozici se zvyšuje na 5.- Trestem za úplnou výměnu pohonné jednotky bude start z konce startovního roštu, ne z boxové uličky.
Aerodynamické testy- Týdně mohou týmy strávit v aerodynamickém tunelu 65 hodin.- Aerodynamický tunel bude moct být zapnut 25 hodin týdně.- Při počítačové simulaci proudění kapalin (CFD - Computational Fluid Dynamics) budou moci týmy využít 25 teraFLOPS týdně.- Týmy mohou použít v jedné sezoně jen jeden aerodynamický tunel.
Testování na okruzích- Uskuteční se tři čtyřdenní předsezonní testy, v roce 2015 všechny v Evropě (v současnosti mohou týmy testovat i mimo Evropu). V roce 2016 se uskuteční jen dvě čtyřdenní předsezonní testování.- V průběhu sezony se uskuteční dvě dvoudenní testování v Evropě. Polovina musí být vyhrazena pro mladé jezdce.
Omezení vstupu na uzavřené parkoviště závodních vozůZákaz vstupu do uzavřeného parkoviště závodních vozů bude platit už od začátku třetího volného tréninku (v současnosti platí zákaz od začátku kvalifikace).
Kola a pneumatikyZákaz termoobalů na pneumatiky nebude platit v roce 2015. O zákazu se bude znovu diskutovat v budoucnosti, jestli se zvětší průměr kol a pneumatik.
Omezení práce týmového personáluV roce 2015 se v pátek nebude na vozech pracovat 7 hodin a od roku 2016 8 hodin.
Restart po jízdě za bezpečnostním vozemRestart po jízdě za bezpečnostním vozem bude pevný, ze startovního roštu. Pravidlo se neuplatní, když bezpečnostní vůz vyjede na okruh do dvou kol od startu/restartu, nebo když do konce závodu bude zbývat méně než pět kol.
Některé technické změny pro rok 2015- Série pravidel pro přední části vozů, která zabezpečí větší bezpečnost a poskytne tmýmům možnost estetičtějšího řešení vzhledu přední části.- Nové normy, které zabezpečí, aby se brzdové kotouče otáčely stejnou rychlostí jako kola. - Zdvojený systém uchycení a upevnění kola je povinný.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.