Dilema Red Bullu ohledně motorů nabírá na obrátkách. Mohlo by pro Red Bull dávat smysl převzetí motorářského oddělení Renaultu ve francouzském Viry-Chatillon. Kdo by se postaral o vývoj?
Red Bull dal Renaultu do své domácí Grand Prix ultimátum a Francouzi lidem od Red Bullu slíbili, že jejich pohonná jednotka bude do té doby podávat odpovídající výkony. Nicméně právě výkon pohonné jednotky v Rakousku byl zklamáním. Není divu, že se v Rakousku paddockem rychle šířila zpráva, že by si Red Bull mohl začít jednotku stavět sám společně s firmou AVL z Grazu.
Štýrská firma je v F1 dobře známá, protože v minulosti spolupracovala s mnoha stájemi. Nicméně reálně vzato, stavba pohonného ústrojí by zabrala několik let. Teď ale přišla nová spekulace o tom, jak by Red Bull mohl tento čas zkrátit - mohl by totiž převzít motorárnu Renaultu ve Francii. Výhodou by bylo, že by společnost mohla pod svým jménem, možná pod jménem hlavního sponzora Infiniti, stavět svoje pohonné jednotky velmi rychle. Pokud by tedy měla aktuální pohonná jednotka Renaultu určitá slabá místa, o kterých už se také psalo, tak by se samotný Red Bull mohl postarat o jejich odbourání.
"Něco se musí změnit, pokud chceme zlepšit výkon. A to nejen pro tuto sezonu, ale mnohem důležitěji pro tu následující," řekl šéf týmu Red Bull, Christian Horner před několika dny. Brita také frustruje, "že jednoduše nebylo docíleno žádného zlepšení". Pokud by na výše zmíněné myšlence mělo být něco pravdy, tak by Red Bull mohl v rámci pravidel pro příští sezonu Renaultu s pohonnou jednotkou něco pomoci a kompletně nový agregát bychom mohli čekat pro rok 2016.
Do té doby by mohl rakouský koncern motorové oddělení ve Viry-Chatillon restrukturalizovat. Nakonec Red Bull má s Renaultem platnou smlouvu až do konce roku 2016. Ve Viry by ale mohlo dojít také k pořádnému zemětřesení a osazenstvo místní fabriky by se mohlo změnit výrazně. Red Bull by pak dosadil svoje lidi, kteří by se vyvarovali předešlých chyb a postavili kompletně novou pohonnou jednotku.
V posledních hodinách se také začlo mluvit o tom, že Lotus, který byl dlouhá léta továrním týmem Renaultu, možná v budoucnu bude využívat motory Mercedes. Motory Renault by tedy využíval už jen Caterham a oba týmy Red Bullu. Po finanční i sportovní stránce letos těžce bojující tým Caterham má s Red Bullem užší vztah, protože od nich odebírá také převodovky. Pokud by v budoucnu z Milton Keynes tedy odebírali celý paket, tak by to mohlo pokrýt část nákladů na vývoj. Nakonec týmový šéf Caterhamu, Cyril Abiteboul, v minulosti pracoval pro Renault v jejich motorářském oddělení.
Jisté je, že konzultant Red Bullu pro motorsport, Helmut Marko, byl v poslední době ve Viry-Chantillon velmi často. To ale na druhou stranu vzhledem k velkým problémům agregátů Renaultu zkraje sezony a podané ruce právě z Milton Keynes a Faenzy nemusí nutně značit blížící se převzetí Red Bullem. Pokud by ale na této myšlence bylo něco pravdy, tak by se o vývoj pohonné jednotky v budoucnu mohla postarat dvě esa - Adrian Newey a jeho dřívější kolega z dob McLarenu, Mario Illien.
Newey bude u týmu i v budoucnu, byť v roli jakéhosi mentora, nicméně má se starat především o další projekty. Konstrukce nové pohonné jednotky by mohla být přesně tou výzvou, kterou Adrian znuděný neustále se zpřísňujícími se pravidly v oblasti aerodynamiky hledá.
Mario Illien byl hlavní osobou stojící za velmi silnými pohonnými jednotkami Mercedesu v 90. letech. On sám potvrdil pro německý 'Sport Bild', že byl členem pracovní skupiny, která navrhovala pravidla pro nové pohonné jednotky. Jejich vzájemná spolupráce by tedy mohla být možná. "Kontakt mezi Adrianem a Mariem je stále velmi dobrý," řekl Helmut Marko pro Sport Bild.
Rádiová komunikace Fernanda Alonsa v Džiddě odhalila, jak extrémně náročný je vůz Aston Martin AMR25 i pro mistra světa. „Tohle auto je neuvěřitelně náročné na jízdu,“ zaznělo z jeho vysílačky.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.