Vloni Sauber také neprožil kdovíjak silný začátek sezony. Nicméně kolem její poloviny přišlo určité zlepšení. Můžeme něco podobného čekat i letos?
Sauber má letos velké problémy. Od dalšího špatného výsledku nepomohla ani osobní návštěva zakladatele týmu, Petera Saubera, ve Spielbergu. Švýcarský tým nemá po osmi odjetých závodech na svém kontě ani bod a v průběžném pořadí je tak až za Marussií, která má alespoň dva body z Monaka. Vloni začal Sauber podobně, potom ale přišlo velké zlepšení a zvláště Nico Hülkenberg se postaral o dobré výsledky. Jestli bude letošní snažení stačit na vytoužený návrat formy, to se teprve uvidí.
Týmová šéfka, Monisha Kaltenbornová ale moc dobře ví, jak důležitý je dobrý vývoj i s ohledem na příští sezonu, protože pravidla se přes zimu letos nějak zvlášť měnit nebudou. "Víme, že to, co teď děláme, má velký význam i pro příští rok. A přesně takto předvídavě se musíme vyvíjet - to platí pro všechny." 43letá Monisha si je moc dobře vědoma toho, že aktuální výkonnost vozů neodpovídá očekáváním. "Není to jednoduché. Ale musíme udržet chladné hlavy a musíme si říci 'tady teď musíme zatlačit'.
Známe okolnosti, proč pro nás sezona takto začala. Nemá teď smysl se tu o tom stále bavit. Už je to za námi a je pro nás jasné, že se musíme dívat dopředu." Nicméně výled do budoucna není také nějak růžový. Od malého privátního týmu, který neustále zápasí s nedostatkem financí, nemůžeme očekávat velké vývojové skoky z jednoho závodního víkendu ke druhému. Také v Silverstone čeká na Adriana Sutila a Estebana Gutiérreze zřejmě náročný víkend. Žádný velký balík novinek totiž není pro C33 pro Británii v plánu, namísto toho se budou u Sauberu soustředit na zlepšení paketu z Barcelony.
"Stále je to jen nahoru a dolu. A tak by to být nemělo. Teď to vypadalo na dlouhých pátečních výjezdech dobře, ale v závodě to pak tak dobře nevypadalo," pokračuje Kaltenbornová. Co se čisté rychlosti týče, tak byl monopost v Rakousku lepší než v Kanadě. "Zde byla rychlost docela v pořádku, nebyli jsme až tak daleko. A ty za námi jsme za námi nechali o něco více. Proto musíme zvládnout finální doladění paketu a vidět, že se během víkendu kontinuálně zlepšujeme a nemáme tyto poklesy." Cesta výše ale bude pro Sauber hodně těžká. "Víme, že neexistují žádné zázraky."
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.