Vloni Sauber také neprožil kdovíjak silný začátek sezony. Nicméně kolem její poloviny přišlo určité zlepšení. Můžeme něco podobného čekat i letos?
Sauber má letos velké problémy. Od dalšího špatného výsledku nepomohla ani osobní návštěva zakladatele týmu, Petera Saubera, ve Spielbergu. Švýcarský tým nemá po osmi odjetých závodech na svém kontě ani bod a v průběžném pořadí je tak až za Marussií, která má alespoň dva body z Monaka. Vloni začal Sauber podobně, potom ale přišlo velké zlepšení a zvláště Nico Hülkenberg se postaral o dobré výsledky. Jestli bude letošní snažení stačit na vytoužený návrat formy, to se teprve uvidí.
Týmová šéfka, Monisha Kaltenbornová ale moc dobře ví, jak důležitý je dobrý vývoj i s ohledem na příští sezonu, protože pravidla se přes zimu letos nějak zvlášť měnit nebudou. "Víme, že to, co teď děláme, má velký význam i pro příští rok. A přesně takto předvídavě se musíme vyvíjet - to platí pro všechny." 43letá Monisha si je moc dobře vědoma toho, že aktuální výkonnost vozů neodpovídá očekáváním. "Není to jednoduché. Ale musíme udržet chladné hlavy a musíme si říci 'tady teď musíme zatlačit'.
Známe okolnosti, proč pro nás sezona takto začala. Nemá teď smysl se tu o tom stále bavit. Už je to za námi a je pro nás jasné, že se musíme dívat dopředu." Nicméně výled do budoucna není také nějak růžový. Od malého privátního týmu, který neustále zápasí s nedostatkem financí, nemůžeme očekávat velké vývojové skoky z jednoho závodního víkendu ke druhému. Také v Silverstone čeká na Adriana Sutila a Estebana Gutiérreze zřejmě náročný víkend. Žádný velký balík novinek totiž není pro C33 pro Británii v plánu, namísto toho se budou u Sauberu soustředit na zlepšení paketu z Barcelony.
"Stále je to jen nahoru a dolu. A tak by to být nemělo. Teď to vypadalo na dlouhých pátečních výjezdech dobře, ale v závodě to pak tak dobře nevypadalo," pokračuje Kaltenbornová. Co se čisté rychlosti týče, tak byl monopost v Rakousku lepší než v Kanadě. "Zde byla rychlost docela v pořádku, nebyli jsme až tak daleko. A ty za námi jsme za námi nechali o něco více. Proto musíme zvládnout finální doladění paketu a vidět, že se během víkendu kontinuálně zlepšujeme a nemáme tyto poklesy." Cesta výše ale bude pro Sauber hodně těžká. "Víme, že neexistují žádné zázraky."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.