Gerhard Berger je přesvědčen, že úpadek týmu Williams zpečetil odchod Adriana Neweyho z týmu v průběhu 90. letech. Tehdy přestoupil k McLarenu.
Williams naposledy slavil titul v roce 1997 a asi není náhodou, že to byl také poslední rok, kdy v tomto týmu působil Adrian Newey. V průběhu zmíněné sezony přestoupil k McLarenu. Podle Gerharda Bergera neměl nikdy britský tým dopustit, aby ho hvězdný designér opustil. Podle názoru mnohých je schopen právě Newey dovést svůj tým až na samý vrchol.
Pro Rakušana je postupný úpadek týmu Williams v posledních 15 letech jasně vysvětlitelný: "Williams nedokázal vsadit na mladé, inovativní a agresivní techniky. Zvláště poté, co ztratili Adriana," říká pro 'Auto Bild motorsport'. Jeho slova dokládá i příklad McLarenu a Red Bullu - po odchodu z McLarenu začal další tradiční britský tým zaostávat, naopak Red Bull se vyšvihl nahoru.
"Newey byl u všech týmů, u kterých pracoval, ze 70 % klíčem k úspěchu. Dříve to tak bylo u Williamsu, pak u McLarenu a teď je tomu tak i u Red Bullu. Newey je génius, když mu dá nějaký tým takovou volnost, jakou mu dal Red Bull, pak se tituly dostaví," má jasno Berger.
S ohledem na dnešní výsledek slova Bergera u úpadku Williamsu moc nesedí, při komplexním pohledu na výsledky posledních 15 let však ano (zdroj: Williams F1 Team)
Letošní sezona však naznačuje, že se Williams začíná znovu zvedat. Bodově bojuje v poháru konstruktéru s McLarenem, Force Indii nebo Ferrari. Dnes navíc Felipe Massa vyjel týmu pole-position, oba Williamsy jsou v první řadě poprvé od roku 2003.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.