SPIELBERG - 2. TRÉNINK; Také odpoledne v Rakousku kralovaly Mercedesy, tentokrát ale za kratší konec tahal Nico Rosberg, jenž na svého týmového kolegu Lewise Hamiltona ztratil necelé 4 desetiny sekundy. Třetímu Fernandovi Alonsovi na Ferrari už scházela další půl sekunda.
Odpolední část zahájil Ericsson s Caterhamem - dobrou zprávou tedy je, že tým vyřešil problémy s elektroinstalací, které ho vyřadily v prvním tréninku. Brzy vyrazil také Sutil, jenž měl potíže s hadicí turba a ráno skončil také předčasně.
U Red Bullu musel Vettelovi po smyku v závěru prvního tréninku vyměnit celou podlahu. Totéž je čekalo u Ricciarda, který se ve stejném místě (v poslední zatáčce) dostal také mimo trať. Opravy stihli včas. Mercedes potvrdil, že Rosberg skončil dříve kvůli problému s čerpadlem chladicí kapaliny ERS systému. Také zde se podařilo vše vyřešit.
Piloti ihned najížděli do měřených kol - Sutil 1:15,718, Ericsson 1:16,230 a Chilton 1:18,694 min. Němec si se Sauberem ale stěžuje na "problémy s vyvážením vozu, nervozitu a nepředvídatelné chování v rychlých zatáčkách, časté blokování předních kol. Opravdu to nemůžu řídit vyvážením brzd."
Na horní straně nosu McLarenu se objevily kamery, díky kterým tým měřil prohýbání předního křídla. Ferrari se sice nechalo slyšet, že by mu měl Spielberg vyhovovat mnohem více než Bahrajn či Kanada, stále však bojuje s nárazovým dávkováním výkonu své pohonné jednotky, kvůli níž se Räikkönen v Montrealu neočekávaně dostával do smyku (více zde).
Kimi Räikkönen na počátku druhého tréninku v Rakousku (foto: Scuderia Ferrari)
Na okruh se vydávali na měkké směsi, super-měkkou si nechávali na později. Po úvodních rychlých kolech se na čele vystřídali Button (1:11,403), Rosberg (1:11,279) a Alonso 1:11,217 min. Druhou čtvrthodinu zahájil zlepšením Alonso (1:10,899) a Mercedesy - Rosberg 1:10,835 a Hamilton 1:10,525.
Piloti Mercedesu se dále přetahovali o místo na čele: Lewis se nejdřív dostal na 1:10,460, Nico odpověděl časem jen o 39 tisícin pomalejším - stále na měkké směsi. Super-měkké pneumatiky jako první po půl hodině vytáhli Chilton a Kobajaši.
O kolik se na měkčí sadě gum zlepšují nejrychlejší? Hamilton se ihned dostává pod hranici 70 vteřin - 1:09,652 a 1:9,542 min. Rosbergovi se na nich tolik nedaří, stáhl zatím pouze desetinu ze svého maxima (1:10,399).
Dopředu se pomalu propracovává Red Bull, který měl dle německých médií již zahájit přípravy na vývoj vlastní pohonné jednotky: Vettel (1:10,807) se dostává v polovině tréninku před Buttona (1:10,813), Ricciardo je za ním (1:10,920). Vyrovnanost vozů potvrzuje Magnussen (1:10,936), desátý Vergne (1:10,972) či jedenáctý Räikkönen (1:10,974 min) - šest jezdců dělí 0,167 sekundy!
Valtteri Bottas se opět držel vysoko, s Fernandem Alonsem z Ferrari patřil k nejrychlejším vozům za Mercedesy (foto: Williams F1 Team)
Hülkenbergovi (a nejen jemu) činí potíže vítr: "Zkrátka se to nedaří. Mám hodně problémů s větrem v zádech. Musíme zkontrolovat aerodynamiku, vůz se nechová zdravě. Jednoduše to není dobré."
V poslední půlhodině se týmy začaly soustředit na delší jízdy s větším množstvím paliva a na okruhu se objevují kapky deště. Button rádiem hlásí, že zažívá "stejnou věc jako před dvěma týdny." Vzhledem k trápení jeho týmu v Kanadě to není moc dobrou zprávou.
Zřejmě se jedná o to, že velmi rychle zničil super-měkké pneumatiky (už ve druhém kole). Tým doufal, že se mu to podaří vyřešit, k pokroku v této oblasti ale zatím pravděpodobně nedošlo. Oproti měkkým pneumatikám dokázal zajet o 0,6 sekundy rychlejší kolo.
McLaren přitom do Rakouska dovezla rozsáhlý balík vylepšení: nové přední křídlo, přední brzdové kanálky i podlahu. Přední křídlo už není tak velké, ale je propracovanější, má zakřivenější tvary a přední kaskádová křidélka jsou menší. Krom vylepšení přítlaku v přední části by to mělo pomoci proudění vzduchu směrem dozadu.
Kevin Magnussen vyjíždí na super-měkké směsi pneumatik (foto: McLaren Mercedes)
S novinkami je spokojená Force India, byť Pérez stojí v garáži. Nemá žádný problém, jen vyhodnocujeme některé nové díly, abychom věděli, zda fungují nebo ne. Musíme udělat jen určité změny v nastavení. Vylepšení hned fungovala, učinili jsme některé změny, abychom prozkoumali, v jakém rámci se pohybujeme.
Potřebujeme se dostat zpět tam, kde jsme byli dnes ráno. Rádi bychom se dostali s oběma vozy v kvalifikaci mezi nejlepších deset a získali slušnou porci bodů," říká provozní ředitel Otmar Szafnauer. Dnes v 16 hod ho čeká nové jednání s komisaři FIA, tým chce dosáhnout zrušení trestu pro Péreze (odsun o pět míst na roštu) za kolizi s Massou.
Hamilton čtvrt hodiny před koncem odmítá pokyn týmu, aby zajel do boxů: "Myslíme si, že se blíží změna počasí, potřebovali bychom si tedy ještě vyzkoušet druhé pneumatiky." Lewis odpovídá: "Cítil jsem se na nich OK, jen bych si chtěl vyzkoušet, jak se chovají tyto." Proto dostává povolení absolvovat ještě jeden okruh. Krom toho se mu zdá, že mu "trochu schází výkon." "OK, podíváme se na to," ujišťuje ho rádiem inženýr.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
V závěru Brita již nikdo nepřekonal, nejblíže mu byl Rosberg s druhým Mercedesem, Ferrari pilotované Alonsem zaostávalo skoro o sekundu. Tým mu sděluje, že "tohle tempo je stále OK, konkurenceschopné.. s výjimkou Mercedesu." Ze zbytku pole jsou na tom velmi dobře Williamsy s Bottasem a Massou, jenž na svého týmového kolegu ztratil 2 tisíciny sekundy.
Přehled nejrychlejších sektorů, jejich součtů a maximálních rychlostí
Přehled všech časů: zde (PDF).
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.