Gerhard Berger bývalý pilot Ferrari se domnívá, že italský tým nemá takovou technickou sílu, jakou má jeho německý rival. Po letech si znovu vyzkoušel pilotování závodního vozu F1.
Gerhard Berger si před několika týdny zajezdil na Red Bull Ringu, kde usedl do Red Bullu RB8 a své bývalé Ferrari dal na zkoušku Sebastianovi Vettelovi. S německým závodníkem se dobře zná, v minulosti ho vedl v Toro Rosso. Minimálně jednu věc mají společnou - oba jsou bez manažera.
Berger se vyjadřuje k současné situaci ve stáji Ferrari. Tým patří mezi legendy, ale teď se mu nedaří. "Nevím, co by měl dělat současný šéf týmu Marco Mattiacci nebo prezident Luca di Montezemolo. Možná se objeví někdo jiný, který má více zkušeností a vyzná se v závodech. Pokud budete pracovat pro Ferrari, musíte se vzdát současného života a pracovat dvacet hodin denně - to je jediná cesta k úspěchu.
“Pokud budeme hovořit o Mercedesu, je to obrovský koncern. Všechny své zdroje investoval do technicky náročných pravidel. Tým má velmi dobré auto a dva špičkové jezdce Nica Rosberga a Lewise Hamiltona. Proti tomu Ferrari neodvedlo dobrou práci a nemají takové technické vybavení jako Mercedes.“ pokračuje Berger v rozhovoru pro Bild.de.
“Formule 1 bude pracovat nejlépe tehdy, když má na obchodní straně silného muže jako je Bernie Ecclestone a na straně FIA Jeana Todta. Nejlepší by bylo, kdyby spolu navzájem spolupracovali.“ Nová pravidla jsou podle rodáka z Worglu přísnější. "Protože jsou technicky náročná, závody jsou velmi drahé,“ řekl Berger.
Malé týmy jsou na tom dnes nejhůře. Jejich rozpočty nejsou tak velké jako u velkých týmů, a proto si musí najímat platící jezdce.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.