Gerhard Berger bývalý pilot Ferrari se domnívá, že italský tým nemá takovou technickou sílu, jakou má jeho německý rival. Po letech si znovu vyzkoušel pilotování závodního vozu F1.
Gerhard Berger si před několika týdny zajezdil na Red Bull Ringu, kde usedl do Red Bullu RB8 a své bývalé Ferrari dal na zkoušku Sebastianovi Vettelovi. S německým závodníkem se dobře zná, v minulosti ho vedl v Toro Rosso. Minimálně jednu věc mají společnou - oba jsou bez manažera.
Berger se vyjadřuje k současné situaci ve stáji Ferrari. Tým patří mezi legendy, ale teď se mu nedaří. "Nevím, co by měl dělat současný šéf týmu Marco Mattiacci nebo prezident Luca di Montezemolo. Možná se objeví někdo jiný, který má více zkušeností a vyzná se v závodech. Pokud budete pracovat pro Ferrari, musíte se vzdát současného života a pracovat dvacet hodin denně - to je jediná cesta k úspěchu.
“Pokud budeme hovořit o Mercedesu, je to obrovský koncern. Všechny své zdroje investoval do technicky náročných pravidel. Tým má velmi dobré auto a dva špičkové jezdce Nica Rosberga a Lewise Hamiltona. Proti tomu Ferrari neodvedlo dobrou práci a nemají takové technické vybavení jako Mercedes.“ pokračuje Berger v rozhovoru pro Bild.de.
“Formule 1 bude pracovat nejlépe tehdy, když má na obchodní straně silného muže jako je Bernie Ecclestone a na straně FIA Jeana Todta. Nejlepší by bylo, kdyby spolu navzájem spolupracovali.“ Nová pravidla jsou podle rodáka z Worglu přísnější. "Protože jsou technicky náročná, závody jsou velmi drahé,“ řekl Berger.
Malé týmy jsou na tom dnes nejhůře. Jejich rozpočty nejsou tak velké jako u velkých týmů, a proto si musí najímat platící jezdce.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.