Force India v průběhu Velké ceny Kanady věřila, že se jí podaří konečně zvítězit. Samotný závěr však přinesl technický problém a havárii.
Vývoj závodu ji nahrával: Lewis Hamilton odstoupil kvůli přehřátým brzdám, technické problémy sužovaly i druhý Mercedes Nica Rosberga a indickému týmu fungovala strategie: vsadili na rozdíl od ostatních pouze na jednu zastávku - s degradací neměli problém, na trati vydrželi dlouho a přitom jezdili velmi rychle.
Sergio Pérez dokonce vedl skupinu jezdců za trápícím se Rosbergem. O obrovskou příležitost zvítězit je ale připravily potíže s brzdami v samotném závěru a kolize s Felipem Massou, po které oba aktéři skončili na pozorování v nemocnici.
Provozní ředitel Otmar Szafnauer k vývoji závodu přiznal, že si mysleli, že míří za vítězstvím: "Ano. Když oba Mercedesy rádiem hlásili problémy, mysleli jsme si, že tenhle závod vyhrajeme.
První věcí bylo spojit se s inženýrem Mercedesu, abychom pochopili, zda se můžeme potýkat se stejným problémem. On řekl, že jsme OK. Naši kluci nehlásili žádné potíže a pokračovali v jízdě. Byli jsme optimisté, když jsme to slyšeli."
Pérez se ale před Rosberga nemohl dostat a nakonec kvůli problémům s brzdami podlehl útokům Red Bullů Daniela Ricciarda a Sebastiana Vettela. A pak došlo i ke zmiňované havárii v první zatáčce posledního kola.
Sergio Pérez před oběma Red Bully (foto: Sahara Force India)
"Dvě či tři kola před incidentem jsme zaznamenali selhání čidla, které resetoval - a reset byl tou potíží. Měl problém a rádiem řekl: 'Mé brzdy, mé brzdy.' Řekli jsme mu, ať resetuje senzor, a když to dělal, Red Bully, které byly velmi blízko, jej předjeli. Problémem bylo tedy to resetování, protože pak byl znovu rychlý," vysvětluje Szafnauer.
Komisaři ze způsobení kolize s Massou obvinili Péreze a potrestali ho odsunem o pět míst dozadu na startu Velké ceny Rakouska (více zde).
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.