Daniel Ricciardo si ale v Kanadě moc nevěří, rovinky prý nebudou vozům Red Bull příliš vyhovovat.
Australanovi se širokým úsměvem vane vítr do plachet. Daniel Ricciardo získal pódiová umístění ve Španělsku a Monaku a hned od začátku sezony se neomezuje jen na obranu před favorizovaným Vettelem, co trochu překvapilo i Adriana Neweyho.
Aktuálně jste v tabulce jednotlivců před svým kolegou Vettelem. Myslíte, že to tak zůstane i na konci sezony? Daniel Ricciardo (DR): „To by nebylo špatné, kdybych to dokázal. Současná situace mi dodává sebevědomí. Upřímně, už jsem dokázal, co ve mně je, a nejen tím, že porážím Sebastiana, ale i tím, že se závod od závodu posouvám výš ve startovním poli. Všem jsem ukázal, že si zasloužím své místo. Myslím, že nezáleží moc na tom, co se stane do konce sezony s výjimkou vítězství, nic by se tím nezměnilo. Po sezoně bude tým analyzovat mé výkony a já chci, abych dostal pochvalu.“
Do jaké míry se učíte od čtyřnásobného mistra světa?DR: „Důležité je, abych se pokusil od něho něco naučit. Byl bych hloupý, kdybych to nedělal, protože je to nejlepší jezdec na světě. Na druhou stranu si myslím, že dělám dobře i tehdy, když se soustředím jen sám na sebe. Když pozoruju, co dělá Sebastian, ztrácím koncentraci. Já svým schopnostem důvěřuju. Když ze sebe vydám všechno, jsem si jist, že přijde dobrý výsledek. Řekl bych, že se na sebe soustřeďuju tak na 95 procent a když se můžu něco naučit od Seba, je to pro mě jen plus.“
Domníváte se, že máte ještě stále reálnou šanci bojovat o titul?DR: „Ještě jsem to přesně neanalyzoval. Když skončíme na konci sezony na třetím, nebo čtvrtém místě, je to jedno, počítá se jenom titul. Když uvážím, že jsme ještě daleko od toho, abychom bojovali o vítězství v závodě, na druhé straně je také daleko do konce šampionátu, tak jsem se ještě nad celkovým letošním výsledkem nezamýšlel. Nejdůležitější je, abych předváděl v každém závodě maximální možné výkony, sbíral pódiová umístění, nejlíp ta nejvyšší, když se to podaří. Stále chci, aby se mi to letos podařilo aspoň jednou.“
Jaký je Váš názor na napětí mezi Rosbergem a Hamiltonem? DR: „To napětí je nevyhnutelné. Když spolu s týmovým kolegou bojujete o titul, zařadí se mezi ostatní vaše soupeře. Pak je normální, když přijdou chvíle frustrace. Když chcete být nejlepší, takové věci se stávají. Pro všechny ostatní je zajímavé sledovat jejich vztah, někdy to přehání, ale uvidíme, jak se to bude vyvíjet dál. Oba prohlásili, že už na to zapomněli, ale já jsem zvědav, co se stane při nejbližším kontaktu na trati…“
Co očekáváte od víkendu v Montrealu? DR: „Nemyslím si, že to bude pro nás lehký víkend. Monako také nebylo lehké, ale teď to asi bude těžší. Nejsem pesimistou, ale víme, že v Kanadě budou důležité rovinky. Montreal má stále charakter městského okruhu, je na něm dost míst, kde se ukážou rozdíly mezi vozy. Hodně bude záležet na umění jezdců, ale na rozdíl od Monaka jsou tady dlouhé rovinky, které nám pravděpodobně nebudou vyhovovat.“
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.