Daniel Ricciardo si ale v Kanadě moc nevěří, rovinky prý nebudou vozům Red Bull příliš vyhovovat.
Australanovi se širokým úsměvem vane vítr do plachet. Daniel Ricciardo získal pódiová umístění ve Španělsku a Monaku a hned od začátku sezony se neomezuje jen na obranu před favorizovaným Vettelem, co trochu překvapilo i Adriana Neweyho.
Aktuálně jste v tabulce jednotlivců před svým kolegou Vettelem. Myslíte, že to tak zůstane i na konci sezony? Daniel Ricciardo (DR): „To by nebylo špatné, kdybych to dokázal. Současná situace mi dodává sebevědomí. Upřímně, už jsem dokázal, co ve mně je, a nejen tím, že porážím Sebastiana, ale i tím, že se závod od závodu posouvám výš ve startovním poli. Všem jsem ukázal, že si zasloužím své místo. Myslím, že nezáleží moc na tom, co se stane do konce sezony s výjimkou vítězství, nic by se tím nezměnilo. Po sezoně bude tým analyzovat mé výkony a já chci, abych dostal pochvalu.“
Do jaké míry se učíte od čtyřnásobného mistra světa?DR: „Důležité je, abych se pokusil od něho něco naučit. Byl bych hloupý, kdybych to nedělal, protože je to nejlepší jezdec na světě. Na druhou stranu si myslím, že dělám dobře i tehdy, když se soustředím jen sám na sebe. Když pozoruju, co dělá Sebastian, ztrácím koncentraci. Já svým schopnostem důvěřuju. Když ze sebe vydám všechno, jsem si jist, že přijde dobrý výsledek. Řekl bych, že se na sebe soustřeďuju tak na 95 procent a když se můžu něco naučit od Seba, je to pro mě jen plus.“
Domníváte se, že máte ještě stále reálnou šanci bojovat o titul?DR: „Ještě jsem to přesně neanalyzoval. Když skončíme na konci sezony na třetím, nebo čtvrtém místě, je to jedno, počítá se jenom titul. Když uvážím, že jsme ještě daleko od toho, abychom bojovali o vítězství v závodě, na druhé straně je také daleko do konce šampionátu, tak jsem se ještě nad celkovým letošním výsledkem nezamýšlel. Nejdůležitější je, abych předváděl v každém závodě maximální možné výkony, sbíral pódiová umístění, nejlíp ta nejvyšší, když se to podaří. Stále chci, aby se mi to letos podařilo aspoň jednou.“
Jaký je Váš názor na napětí mezi Rosbergem a Hamiltonem? DR: „To napětí je nevyhnutelné. Když spolu s týmovým kolegou bojujete o titul, zařadí se mezi ostatní vaše soupeře. Pak je normální, když přijdou chvíle frustrace. Když chcete být nejlepší, takové věci se stávají. Pro všechny ostatní je zajímavé sledovat jejich vztah, někdy to přehání, ale uvidíme, jak se to bude vyvíjet dál. Oba prohlásili, že už na to zapomněli, ale já jsem zvědav, co se stane při nejbližším kontaktu na trati…“
Co očekáváte od víkendu v Montrealu? DR: „Nemyslím si, že to bude pro nás lehký víkend. Monako také nebylo lehké, ale teď to asi bude těžší. Nejsem pesimistou, ale víme, že v Kanadě budou důležité rovinky. Montreal má stále charakter městského okruhu, je na něm dost míst, kde se ukážou rozdíly mezi vozy. Hodně bude záležet na umění jezdců, ale na rozdíl od Monaka jsou tady dlouhé rovinky, které nám pravděpodobně nebudou vyhovovat.“
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.