McLaren by chtěl v Kanadě udělat další pokrok a stáhnout náskok soupeřů. Uznává, že za nejlepšími o velký kus zaostává, na druhou stranu jej těší, že se soupeři během sezóny dokáže držet krok ve vývoji.
Britský tým v Monaku po sérii tří závodů bez bodu konečně dojel s oběma vozy v první desítce - Jenson Button na 6. a Kevin Magnussen po zbrklém neúspěšném manévru Kimiho Räikkönena ve vlásence na 10. místě.
Nyní míří do Kanady, kde se letos poprvé pojede velká cena na trati vyžadující střední úroveň přítlaku. Týmy proto s sebou vezou nové aerodynamické balíky.
Button před nadcházejícím závodním víkendem přiznává: "Stále očividně zaostáváme za tím, kde bychom chtěli být, důležité však je, že udržujeme svůj cíl neustálého vývoje v průběhu sezóny. I když jsme za lídry o hodně pozadu, dokážeme se od počátku sezóny vyrovnat obecnému tempu vývoje, což je pozitivní."
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier dodává: "Celkově je to stále těžké hodnotit, jak na tom jsme. Monako i Kanada jsou velmi zvláštními typy okruhů, které nenabízejí skutečný obraz našeho současného stavu vývoje."
V nedávném rozhovoru ale naznačil, že by měl Montreal jejich vozu MP4-29 sedět: "Kanada je rychlou tratí s mnoha rovinkami, ale bez žádných skutečně rychlých zatáček. Hodně šikan a pomalé zatáčky by tedy našemu vozu měli sedět a měli bychom tam proto být v ještě lepší formě než v Monaku."
McLaren očekává v Kanadě další dobrý výsledek, o skutečném pokroku toho ale řeknou více až další evropské závody (foto: McLaren Mercedes)
I když by rád viděl jasný doklad o zlepšení, neubude to kvůli charakteru trati jednoduché: Bylo by to hezké získat další body, ale já si nemyslím, že bychom získali jasný obraz o našem pokroku, dokud se nedostaneme zpět do Evropy," uvádí Boullier v oficiálním prohlášení týmu.
F1 se do Evropy vrátí hned z Kanady - 2 týdny po ní do Spielbergu u našich jižních sousedů, kde se 22. června pojede Velká cena Rakouska.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.