McLaren by chtěl v Kanadě udělat další pokrok a stáhnout náskok soupeřů. Uznává, že za nejlepšími o velký kus zaostává, na druhou stranu jej těší, že se soupeři během sezóny dokáže držet krok ve vývoji.
Britský tým v Monaku po sérii tří závodů bez bodu konečně dojel s oběma vozy v první desítce - Jenson Button na 6. a Kevin Magnussen po zbrklém neúspěšném manévru Kimiho Räikkönena ve vlásence na 10. místě.
Nyní míří do Kanady, kde se letos poprvé pojede velká cena na trati vyžadující střední úroveň přítlaku. Týmy proto s sebou vezou nové aerodynamické balíky.
Button před nadcházejícím závodním víkendem přiznává: "Stále očividně zaostáváme za tím, kde bychom chtěli být, důležité však je, že udržujeme svůj cíl neustálého vývoje v průběhu sezóny. I když jsme za lídry o hodně pozadu, dokážeme se od počátku sezóny vyrovnat obecnému tempu vývoje, což je pozitivní."
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier dodává: "Celkově je to stále těžké hodnotit, jak na tom jsme. Monako i Kanada jsou velmi zvláštními typy okruhů, které nenabízejí skutečný obraz našeho současného stavu vývoje."
V nedávném rozhovoru ale naznačil, že by měl Montreal jejich vozu MP4-29 sedět: "Kanada je rychlou tratí s mnoha rovinkami, ale bez žádných skutečně rychlých zatáček. Hodně šikan a pomalé zatáčky by tedy našemu vozu měli sedět a měli bychom tam proto být v ještě lepší formě než v Monaku."
McLaren očekává v Kanadě další dobrý výsledek, o skutečném pokroku toho ale řeknou více až další evropské závody (foto: McLaren Mercedes)
I když by rád viděl jasný doklad o zlepšení, neubude to kvůli charakteru trati jednoduché: Bylo by to hezké získat další body, ale já si nemyslím, že bychom získali jasný obraz o našem pokroku, dokud se nedostaneme zpět do Evropy," uvádí Boullier v oficiálním prohlášení týmu.
F1 se do Evropy vrátí hned z Kanady - 2 týdny po ní do Spielbergu u našich jižních sousedů, kde se 22. června pojede Velká cena Rakouska.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.