V Monaku byl Red Bull dominantním Stříbrným šípům mnohem blíže než v předchozích závodech sezóny. Podařilo se mu už smazat jejich náskok?
Daniel Ricciardo včera dojel jen 0,4 s za Hamiltonem: "Všichni se pokoušeli o jedinou zastávku - je to trochu divné, opravdu na to moc v závodě netlačíte, obzvlášť ne po první zastávce, protože vám zbývá ujet ještě dlouhý kus cesty, takže v mysli máte rozpor: tlačit na to nebo se jen držet kluka za vámi a dojet do cíle."
"Když už nám zbývalo jen 15 - 20 kol, tak jsem věděl, že to pneumatiky vydrží. Mohl jsem tedy vlastně začít můj závod, abych tak řekl, a zajíždět rychlejší časy. Dojeli jsme Lewise, tým mi řekl, že ho dohoním. Rychlost byla dobrá, takže jsem věděl, že se mu přiblížím.
Protože jsem věděl, jak těžké je tady předjíždět, tak jsem se nepokoušel... nevím. Jen jsem zkrátka čekal na to, co se stane, ale nechtěl jsem se spokojit se třetím místem. Nakonec jsem dojel třetí, ale kdyby šlo zvolit čistý manévr, pak bych to zkusil," popisuje koncovku svého závodu, kdy jezdil nalepený těsně za Hamiltonem.
Red Bull se opět o něco zlepšil, na rovinkách v Montrealu ale může být ztráta zase o něco větší(foto: Red Bull Racing)
Podařilo se Red Bullu tedy stáhnout náskok Mercedesu? Podle mladého Australana je to pravda jen částečně - jejich Red Bullu RB10 totiž do karet hrála charakteristika městského okruhu v Monte Carlu s absencí dlouhých rovinek, které obvykle nesvědčí jejich pohonné jednotce dodávané Renaultem.
"Jo, trochu jsme je tady v Monaku stáhli. Věděli jsme o něm, že bude naší zatím nejlepší šancí. Okruh našemu balíku sedí rozhodně lépe než ty předchozí. Stále jsme ale ještě neskončili před nimi, takže pořád nejde o pozici, ve které chceme být," uvádí Ricciardo.
"Montreal je také městským okruhem, ale rovinky jsou tam žel o něco delší a to je oblast, ve které stále trochu ztrácíme, což si podle mě všichni uvědomují a v čem jsme udělali pokrok," tvrdí čtvrtý muž šampionátu, který na třetího Fernanda Alonsa z Ferrari ztrácí jen 7 bodů.
Daniel Ricciardo se podruhé za sebou těší z bronzu (foto: Red Bull Racing)
"Jestli to bude do té doby stačit? Upřímně asi ne, ale náskok stahujeme. To je vše, co si nyní můžeme přát. Zkrátka postupně to osekávat a být trpěliví. Jsem si jistý, že to chce také trochu vytrvalosti a že se tam dostaneme," věří Ricciardo ve stažení náskoku Mercedesu a v to, že je letos dokážou v závodě porazit.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.