V Monaku byl Red Bull dominantním Stříbrným šípům mnohem blíže než v předchozích závodech sezóny. Podařilo se mu už smazat jejich náskok?
Daniel Ricciardo včera dojel jen 0,4 s za Hamiltonem: "Všichni se pokoušeli o jedinou zastávku - je to trochu divné, opravdu na to moc v závodě netlačíte, obzvlášť ne po první zastávce, protože vám zbývá ujet ještě dlouhý kus cesty, takže v mysli máte rozpor: tlačit na to nebo se jen držet kluka za vámi a dojet do cíle."
"Když už nám zbývalo jen 15 - 20 kol, tak jsem věděl, že to pneumatiky vydrží. Mohl jsem tedy vlastně začít můj závod, abych tak řekl, a zajíždět rychlejší časy. Dojeli jsme Lewise, tým mi řekl, že ho dohoním. Rychlost byla dobrá, takže jsem věděl, že se mu přiblížím.
Protože jsem věděl, jak těžké je tady předjíždět, tak jsem se nepokoušel... nevím. Jen jsem zkrátka čekal na to, co se stane, ale nechtěl jsem se spokojit se třetím místem. Nakonec jsem dojel třetí, ale kdyby šlo zvolit čistý manévr, pak bych to zkusil," popisuje koncovku svého závodu, kdy jezdil nalepený těsně za Hamiltonem.
Red Bull se opět o něco zlepšil, na rovinkách v Montrealu ale může být ztráta zase o něco větší(foto: Red Bull Racing)
Podařilo se Red Bullu tedy stáhnout náskok Mercedesu? Podle mladého Australana je to pravda jen částečně - jejich Red Bullu RB10 totiž do karet hrála charakteristika městského okruhu v Monte Carlu s absencí dlouhých rovinek, které obvykle nesvědčí jejich pohonné jednotce dodávané Renaultem.
"Jo, trochu jsme je tady v Monaku stáhli. Věděli jsme o něm, že bude naší zatím nejlepší šancí. Okruh našemu balíku sedí rozhodně lépe než ty předchozí. Stále jsme ale ještě neskončili před nimi, takže pořád nejde o pozici, ve které chceme být," uvádí Ricciardo.
"Montreal je také městským okruhem, ale rovinky jsou tam žel o něco delší a to je oblast, ve které stále trochu ztrácíme, což si podle mě všichni uvědomují a v čem jsme udělali pokrok," tvrdí čtvrtý muž šampionátu, který na třetího Fernanda Alonsa z Ferrari ztrácí jen 7 bodů.
Daniel Ricciardo se podruhé za sebou těší z bronzu (foto: Red Bull Racing)
"Jestli to bude do té doby stačit? Upřímně asi ne, ale náskok stahujeme. To je vše, co si nyní můžeme přát. Zkrátka postupně to osekávat a být trpěliví. Jsem si jistý, že to chce také trochu vytrvalosti a že se tam dostaneme," věří Ricciardo ve stažení náskoku Mercedesu a v to, že je letos dokážou v závodě porazit.
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.