V Monaku byl Red Bull dominantním Stříbrným šípům mnohem blíže než v předchozích závodech sezóny. Podařilo se mu už smazat jejich náskok?
Daniel Ricciardo včera dojel jen 0,4 s za Hamiltonem: "Všichni se pokoušeli o jedinou zastávku - je to trochu divné, opravdu na to moc v závodě netlačíte, obzvlášť ne po první zastávce, protože vám zbývá ujet ještě dlouhý kus cesty, takže v mysli máte rozpor: tlačit na to nebo se jen držet kluka za vámi a dojet do cíle."
"Když už nám zbývalo jen 15 - 20 kol, tak jsem věděl, že to pneumatiky vydrží. Mohl jsem tedy vlastně začít můj závod, abych tak řekl, a zajíždět rychlejší časy. Dojeli jsme Lewise, tým mi řekl, že ho dohoním. Rychlost byla dobrá, takže jsem věděl, že se mu přiblížím.
Protože jsem věděl, jak těžké je tady předjíždět, tak jsem se nepokoušel... nevím. Jen jsem zkrátka čekal na to, co se stane, ale nechtěl jsem se spokojit se třetím místem. Nakonec jsem dojel třetí, ale kdyby šlo zvolit čistý manévr, pak bych to zkusil," popisuje koncovku svého závodu, kdy jezdil nalepený těsně za Hamiltonem.
Red Bull se opět o něco zlepšil, na rovinkách v Montrealu ale může být ztráta zase o něco větší(foto: Red Bull Racing)
Podařilo se Red Bullu tedy stáhnout náskok Mercedesu? Podle mladého Australana je to pravda jen částečně - jejich Red Bullu RB10 totiž do karet hrála charakteristika městského okruhu v Monte Carlu s absencí dlouhých rovinek, které obvykle nesvědčí jejich pohonné jednotce dodávané Renaultem.
"Jo, trochu jsme je tady v Monaku stáhli. Věděli jsme o něm, že bude naší zatím nejlepší šancí. Okruh našemu balíku sedí rozhodně lépe než ty předchozí. Stále jsme ale ještě neskončili před nimi, takže pořád nejde o pozici, ve které chceme být," uvádí Ricciardo.
"Montreal je také městským okruhem, ale rovinky jsou tam žel o něco delší a to je oblast, ve které stále trochu ztrácíme, což si podle mě všichni uvědomují a v čem jsme udělali pokrok," tvrdí čtvrtý muž šampionátu, který na třetího Fernanda Alonsa z Ferrari ztrácí jen 7 bodů.
Daniel Ricciardo se podruhé za sebou těší z bronzu (foto: Red Bull Racing)
"Jestli to bude do té doby stačit? Upřímně asi ne, ale náskok stahujeme. To je vše, co si nyní můžeme přát. Zkrátka postupně to osekávat a být trpěliví. Jsem si jistý, že to chce také trochu vytrvalosti a že se tam dostaneme," věří Ricciardo ve stažení náskoku Mercedesu a v to, že je letos dokážou v závodě porazit.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.