Sebastian Vettel musel z Velké ceny Monaka odstoupit kvůli problému s turbodmychadlem, Pastor Maldonado do ní ani neodstartoval kvůli potížím s palivovým čerpadlem. Technické problémy stíhaly i další zákazníky Renaultu.
Vettel přišel o výkon kvůli poruše turba a MGU-HNaděje mistra světa s Red Bullem na dobrý výsledek vzaly brzy za své. Po startu se sice dostal na třetí místo, po výjezdu safety caru však jeho motor náhle ztratil výkon.
"Problém se objevil, když jezdil za safety carem. Při startu bylo vše v pořádku. Očividně odstartoval dobře a pak doslova kolo před restartem se to pokazilo. Mysleli jsme si, že to dokážeme resetovat, ve skutečnosti šlo ale o mechanické selhání," vysvětluje šéf týmu Christian Horner.
Po prvních čtyřech závodech Red Bull Vettelovi musel vyměnit šasi, smůlu měl pak i ve Španělsku, kde musel měnit převodovku a dostal penalizaci. Znovu ji musel měnit také v Monaku - tentokrát bez trestu.
"Jde o problém Renaultu, takže si myslím, že byste o důvodech měli hovořit s Renaultem. Je to samozřejmě frustrující, protože to opravdu zničilo jeho víkend," dodává Horner.
Trápení Maldonada a Toro RossoJeště hůře dopadl Pastor Maldonado, který se svým Lotusem ani neodstartoval. Důvod? "Kvůli problému s palivovým systémem zůstal stát na roštu. Další vyšetřování týmu odhalilo problém s palivovým čerpadlem. Budeme jej dále studovat a před dalšími závody jej vyřešíme," uvádí Renault.
S technickými problémy bojovalo i Toro Rosso, které s oběma vozy postoupilo do poslední části sobotní kvalifikace. Jak Daniil Kvjat, tak i Jean-Eric Vergne museli odstoupit kvůli problému s výfukem. Mladý Rus v 10. kole, Francouz s kouřícím monopostem v kole 50. Přitom až do penalizace ve 34. kole za nebezpečné vypuštění jezdil na bodech.
Pastor Maldonado si ve Velké ceně Monaka kvůli palivovému čerpadlu neužil ani metr(foto: Lotus F1 Team)
Hodnocení Renaultu"Dnes to bylo hodně hořkosladké. Ricciardovo tempo bylo velmi rychlé a dokázal během závodu dobře pečovat o pneumatiky. V tomto závodě jsme letos byli vůbec nejkonkurenceschopnější. Nakonec žel Hamiltona kvůli povaze okruhu nedokázal předjet," komentuje Rémi Taffin z Renaultu.
"Dojet na třetím místě je dobrý výsledek, měli bychom z toho učinit ale náš standard: musíme se snažit ještě usilovněji a uspět. Romainovo osmé místo a Caterhamy finišující těsně za body představovaly silné zakončení velké ceny," hodnotí šéf traťových činností Renaultu pozitiva.
Vše ale nešlo hladce: "Nebylo to bez problémů. Vettel měl po startu problém s pohonnou jednotkou, přišel o výkon a nakonec musel odstoupit. Věříme, že šlo o problém, který se týkal turba a MGU-H, ale plně to vyšetříme, až se motor vrátí k plné diagnostice do továrny. Také jsme měli na startu problémy s Maldonadovým vozem. Zatím to vypadá na selhání palivového čerpadla, což způsobilo ztrátu tlaku paliva.
Tento týden jsme učinili v určitých oblastech pokrok, ale také jsme pozorovali, že se vrátily určité potíže se spolehlivostí, takže nás ve Viry čeká dlouhý týden. Využijeme ho však produktivně, abychom se do Kanady vrátili silnějšími. Připravujeme pro ní další vylepšení," dodává Taffin.
Oba vozy Toro Rosso odstoupily kvůli problémům s výfuky (foto: Scuderia Toro Rosso)
Shrnutí Velké ceny Monaka z pohledu Renaultu- druhé podium v řadě za sebou pro Daniela Ricciarda- Ricciardo dojel třetí, půl sekundy za druhým Hamiltonem - letos zatím nejtěsnější finiš- Romain Grosjean získal pro Lotus osmé místo po tvrdém boji v závodě, v němž se po prvním kole ocitl na 19. místě- Caterham získal svůj zatím nejlepší výsledek v sezóně: Marcus Ericsson skončil jedenáctý- v knížectví šlo o závod odpadnutí: jedna třetina z 22 vozů odstoupila kvůli mechanickým problémům či po nehodě, v důsledku toho vyjelo zpomalovací vozidlo vícekrát
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.