Sebastian Vettel musel z Velké ceny Monaka odstoupit kvůli problému s turbodmychadlem, Pastor Maldonado do ní ani neodstartoval kvůli potížím s palivovým čerpadlem. Technické problémy stíhaly i další zákazníky Renaultu.
Vettel přišel o výkon kvůli poruše turba a MGU-HNaděje mistra světa s Red Bullem na dobrý výsledek vzaly brzy za své. Po startu se sice dostal na třetí místo, po výjezdu safety caru však jeho motor náhle ztratil výkon.
"Problém se objevil, když jezdil za safety carem. Při startu bylo vše v pořádku. Očividně odstartoval dobře a pak doslova kolo před restartem se to pokazilo. Mysleli jsme si, že to dokážeme resetovat, ve skutečnosti šlo ale o mechanické selhání," vysvětluje šéf týmu Christian Horner.
Po prvních čtyřech závodech Red Bull Vettelovi musel vyměnit šasi, smůlu měl pak i ve Španělsku, kde musel měnit převodovku a dostal penalizaci. Znovu ji musel měnit také v Monaku - tentokrát bez trestu.
"Jde o problém Renaultu, takže si myslím, že byste o důvodech měli hovořit s Renaultem. Je to samozřejmě frustrující, protože to opravdu zničilo jeho víkend," dodává Horner.
Trápení Maldonada a Toro RossoJeště hůře dopadl Pastor Maldonado, který se svým Lotusem ani neodstartoval. Důvod? "Kvůli problému s palivovým systémem zůstal stát na roštu. Další vyšetřování týmu odhalilo problém s palivovým čerpadlem. Budeme jej dále studovat a před dalšími závody jej vyřešíme," uvádí Renault.
S technickými problémy bojovalo i Toro Rosso, které s oběma vozy postoupilo do poslední části sobotní kvalifikace. Jak Daniil Kvjat, tak i Jean-Eric Vergne museli odstoupit kvůli problému s výfukem. Mladý Rus v 10. kole, Francouz s kouřícím monopostem v kole 50. Přitom až do penalizace ve 34. kole za nebezpečné vypuštění jezdil na bodech.
Pastor Maldonado si ve Velké ceně Monaka kvůli palivovému čerpadlu neužil ani metr(foto: Lotus F1 Team)
Hodnocení Renaultu"Dnes to bylo hodně hořkosladké. Ricciardovo tempo bylo velmi rychlé a dokázal během závodu dobře pečovat o pneumatiky. V tomto závodě jsme letos byli vůbec nejkonkurenceschopnější. Nakonec žel Hamiltona kvůli povaze okruhu nedokázal předjet," komentuje Rémi Taffin z Renaultu.
"Dojet na třetím místě je dobrý výsledek, měli bychom z toho učinit ale náš standard: musíme se snažit ještě usilovněji a uspět. Romainovo osmé místo a Caterhamy finišující těsně za body představovaly silné zakončení velké ceny," hodnotí šéf traťových činností Renaultu pozitiva.
Vše ale nešlo hladce: "Nebylo to bez problémů. Vettel měl po startu problém s pohonnou jednotkou, přišel o výkon a nakonec musel odstoupit. Věříme, že šlo o problém, který se týkal turba a MGU-H, ale plně to vyšetříme, až se motor vrátí k plné diagnostice do továrny. Také jsme měli na startu problémy s Maldonadovým vozem. Zatím to vypadá na selhání palivového čerpadla, což způsobilo ztrátu tlaku paliva.
Tento týden jsme učinili v určitých oblastech pokrok, ale také jsme pozorovali, že se vrátily určité potíže se spolehlivostí, takže nás ve Viry čeká dlouhý týden. Využijeme ho však produktivně, abychom se do Kanady vrátili silnějšími. Připravujeme pro ní další vylepšení," dodává Taffin.
Oba vozy Toro Rosso odstoupily kvůli problémům s výfuky (foto: Scuderia Toro Rosso)
Shrnutí Velké ceny Monaka z pohledu Renaultu- druhé podium v řadě za sebou pro Daniela Ricciarda- Ricciardo dojel třetí, půl sekundy za druhým Hamiltonem - letos zatím nejtěsnější finiš- Romain Grosjean získal pro Lotus osmé místo po tvrdém boji v závodě, v němž se po prvním kole ocitl na 19. místě- Caterham získal svůj zatím nejlepší výsledek v sezóně: Marcus Ericsson skončil jedenáctý- v knížectví šlo o závod odpadnutí: jedna třetina z 22 vozů odstoupila kvůli mechanickým problémům či po nehodě, v důsledku toho vyjelo zpomalovací vozidlo vícekrát
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.