Sebastian Vettel musel z Velké ceny Monaka odstoupit kvůli problému s turbodmychadlem, Pastor Maldonado do ní ani neodstartoval kvůli potížím s palivovým čerpadlem. Technické problémy stíhaly i další zákazníky Renaultu.
Vettel přišel o výkon kvůli poruše turba a MGU-HNaděje mistra světa s Red Bullem na dobrý výsledek vzaly brzy za své. Po startu se sice dostal na třetí místo, po výjezdu safety caru však jeho motor náhle ztratil výkon.
"Problém se objevil, když jezdil za safety carem. Při startu bylo vše v pořádku. Očividně odstartoval dobře a pak doslova kolo před restartem se to pokazilo. Mysleli jsme si, že to dokážeme resetovat, ve skutečnosti šlo ale o mechanické selhání," vysvětluje šéf týmu Christian Horner.
Po prvních čtyřech závodech Red Bull Vettelovi musel vyměnit šasi, smůlu měl pak i ve Španělsku, kde musel měnit převodovku a dostal penalizaci. Znovu ji musel měnit také v Monaku - tentokrát bez trestu.
"Jde o problém Renaultu, takže si myslím, že byste o důvodech měli hovořit s Renaultem. Je to samozřejmě frustrující, protože to opravdu zničilo jeho víkend," dodává Horner.
Trápení Maldonada a Toro RossoJeště hůře dopadl Pastor Maldonado, který se svým Lotusem ani neodstartoval. Důvod? "Kvůli problému s palivovým systémem zůstal stát na roštu. Další vyšetřování týmu odhalilo problém s palivovým čerpadlem. Budeme jej dále studovat a před dalšími závody jej vyřešíme," uvádí Renault.
S technickými problémy bojovalo i Toro Rosso, které s oběma vozy postoupilo do poslední části sobotní kvalifikace. Jak Daniil Kvjat, tak i Jean-Eric Vergne museli odstoupit kvůli problému s výfukem. Mladý Rus v 10. kole, Francouz s kouřícím monopostem v kole 50. Přitom až do penalizace ve 34. kole za nebezpečné vypuštění jezdil na bodech.
Pastor Maldonado si ve Velké ceně Monaka kvůli palivovému čerpadlu neužil ani metr(foto: Lotus F1 Team)
Hodnocení Renaultu"Dnes to bylo hodně hořkosladké. Ricciardovo tempo bylo velmi rychlé a dokázal během závodu dobře pečovat o pneumatiky. V tomto závodě jsme letos byli vůbec nejkonkurenceschopnější. Nakonec žel Hamiltona kvůli povaze okruhu nedokázal předjet," komentuje Rémi Taffin z Renaultu.
"Dojet na třetím místě je dobrý výsledek, měli bychom z toho učinit ale náš standard: musíme se snažit ještě usilovněji a uspět. Romainovo osmé místo a Caterhamy finišující těsně za body představovaly silné zakončení velké ceny," hodnotí šéf traťových činností Renaultu pozitiva.
Vše ale nešlo hladce: "Nebylo to bez problémů. Vettel měl po startu problém s pohonnou jednotkou, přišel o výkon a nakonec musel odstoupit. Věříme, že šlo o problém, který se týkal turba a MGU-H, ale plně to vyšetříme, až se motor vrátí k plné diagnostice do továrny. Také jsme měli na startu problémy s Maldonadovým vozem. Zatím to vypadá na selhání palivového čerpadla, což způsobilo ztrátu tlaku paliva.
Tento týden jsme učinili v určitých oblastech pokrok, ale také jsme pozorovali, že se vrátily určité potíže se spolehlivostí, takže nás ve Viry čeká dlouhý týden. Využijeme ho však produktivně, abychom se do Kanady vrátili silnějšími. Připravujeme pro ní další vylepšení," dodává Taffin.
Oba vozy Toro Rosso odstoupily kvůli problémům s výfuky (foto: Scuderia Toro Rosso)
Shrnutí Velké ceny Monaka z pohledu Renaultu- druhé podium v řadě za sebou pro Daniela Ricciarda- Ricciardo dojel třetí, půl sekundy za druhým Hamiltonem - letos zatím nejtěsnější finiš- Romain Grosjean získal pro Lotus osmé místo po tvrdém boji v závodě, v němž se po prvním kole ocitl na 19. místě- Caterham získal svůj zatím nejlepší výsledek v sezóně: Marcus Ericsson skončil jedenáctý- v knížectví šlo o závod odpadnutí: jedna třetina z 22 vozů odstoupila kvůli mechanickým problémům či po nehodě, v důsledku toho vyjelo zpomalovací vozidlo vícekrát
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.