Mladý Daniel Ricciardo během pěti závodů zapůsobil dostatečně na Red Bull na to, aby se rozhodl si jej ponechat i pro příští ročník Formule 1.
S Ricciardem sice původně podepsal tříletou smlouvu, týmy F1 ji však v takových případech často doplňují klauzulí, která ji umožňuje vypovědět, pokud nováček nesplňuje očekávání. Daniel si však proti čtyřnásobnému mistrovi světa vede tak dobře, že stáj z Milton Keynes již má jasno: chce si je podržet i pro sezónu 2015.
"Vždy jsme věřili stabilitě a kontinuitě. Daniel má s týmem dlouhodobou smlouvu a je velmi nepravděpodobné, že by se příští rok objevil někde jinde - pokud o něj samozřejmě neusiluje také Ferrari," říká šéf týmu Christian Horner.
Mladík z Austrálie na něj ve voze velmi zapůsobil, stejně jako jeho vystupování mimo něj i vztah s Vettelem: "Odvádí letos skvělou práci a ve voze je tak klidný! I nadále na nás dělá svou rychlostí a přístupem dojem."
Ricciardo v kvalifikacích svého zkušenějšího týmového kolegu překonává: po pěti podnicích nad Vettelem vede 4:1, průměrně jej poráží půlsekundovým rozdílem. V šampionátu sice šest bodů ztrácí, kvůli diskvalifikaci za překročení průtoku paliva ale v Austrálii přišel o druhé místo a 18 bodů (více o srovnání týmových kolegů po závodě ve Španělsku najdete zde).
Daniel Ricciardo po startu Velké ceny Španělska před Romainem Grosjeanem a vozy Ferrari(foto: Red Bull Racing)
"Užívá si to, co dělá, a nikdy nevidíte, že by se neusmíval. Je to potěšení mít jej v týmu. Tito dva kluci spolupracují extrémně dobře. Nemůžu si dostatečně vynachválit to, co Daniel dokázal v prvních pěti závodech," pokračuje šéf Red Bullu.
Po minulých sezónách, kdy to mezi Vettelem a jeho bývalým týmovým kolegou Webberem skřípalo, je nyní se vztahem mezi svými piloty velmi spokojený: "Ve srovnání s předchozími roky jde o procházku růžovým sadem. Ale i to je součástí výzvy být šéfem týmu."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.