Lotus je přesvědčený, že si po zlepšení a prvních bodech, na něž dosáhl v Barceloně, může dát za cíl skončit mezi nejlepší trojicí týmů letošní sezóny.
Začátek stáje Enstone byl katastrofální - vynechala první předsezónní test, prožívala technické problémy a na trati spíše stála. Ke zkoušení nové techniky proto využívala první závodní víkendy. Až v pátém podniku dosáhla díky osmému místu Romaina Grosjeana - a mohlo to být ještě lepší, nebýt problému s čidlem v motoru.
"Od počátku sezóny tvrdíme, že máme opravdu dobré auto. Kvůli základům, které jsme měli, to ale bylo opravdu těžké," říká pro Autosport majitel Gerard Lopez, jenž se ve Velké ceně Španělska mohl konečně radovat z bodovaného umístění svého týmu.
Grosjean navíc mohl skončit ještě výše: "Měli jsme na Romainově autě elektronický problém, který nás připravil o souboj s Ferrari. Před tím se nám ale dařilo Kimimu [Räikkönenovi] a Fernandovi [Alonsovi] ujíždět. Výsledek by tedy nakonec mohl vypadat jinak a my jsme mohli bojovat o páté či šesté místo.
Teoreticky to tedy znamená, že máme auto, které zaostává za Mercedesem - ale za ním zaostávají všichni - ale Red Bullu je blíže. A to pak znamená, že máme na to bojovat a porazit v podstatě kterékoliv jiné auto."
Srovnání rychlosti Grosjeana s Ferrari - do 20. kola měl pilot Lotusu navrch (pri zvětšení klikněte)
Lotus je v šampionátu osmý a na třetí Ferrari ztrácí 62 bodů, to však jeho ambice nikterak nesnižuje: "Chceme bojovat o třetí nebo o čtvrté místo v šampionátu. Jeho čtvrtina už je za námi, týmy se navzájem obírají o body, takže to pro nikoho nebude jednoduché - s výjimkou Mercedesu." Šampionát s přehledem vede Mercedes, ze "zbytku světa" je zatím nejlepší Red Bull.
"Kvůli tomu musíme dále pracovat. Kvalifikovali jsme se jako pátí a byli schopni bojovat o páté či šesté místo, což jasně dokládá, že auto máme dobré. Bylo by to trochu povýšenecké odepsat zbytek sezóny," dodává Lopez.
Romain Grosjean ve Španělsku oběma Ferrari ujížděl, pak se ale objeviltechnický problém a musel zvolnit (foto: Lotus F1 Team)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.