Lotus je přesvědčený, že si po zlepšení a prvních bodech, na něž dosáhl v Barceloně, může dát za cíl skončit mezi nejlepší trojicí týmů letošní sezóny.
Začátek stáje Enstone byl katastrofální - vynechala první předsezónní test, prožívala technické problémy a na trati spíše stála. Ke zkoušení nové techniky proto využívala první závodní víkendy. Až v pátém podniku dosáhla díky osmému místu Romaina Grosjeana - a mohlo to být ještě lepší, nebýt problému s čidlem v motoru.
"Od počátku sezóny tvrdíme, že máme opravdu dobré auto. Kvůli základům, které jsme měli, to ale bylo opravdu těžké," říká pro Autosport majitel Gerard Lopez, jenž se ve Velké ceně Španělska mohl konečně radovat z bodovaného umístění svého týmu.
Grosjean navíc mohl skončit ještě výše: "Měli jsme na Romainově autě elektronický problém, který nás připravil o souboj s Ferrari. Před tím se nám ale dařilo Kimimu [Räikkönenovi] a Fernandovi [Alonsovi] ujíždět. Výsledek by tedy nakonec mohl vypadat jinak a my jsme mohli bojovat o páté či šesté místo.
Teoreticky to tedy znamená, že máme auto, které zaostává za Mercedesem - ale za ním zaostávají všichni - ale Red Bullu je blíže. A to pak znamená, že máme na to bojovat a porazit v podstatě kterékoliv jiné auto."
Srovnání rychlosti Grosjeana s Ferrari - do 20. kola měl pilot Lotusu navrch (pri zvětšení klikněte)
Lotus je v šampionátu osmý a na třetí Ferrari ztrácí 62 bodů, to však jeho ambice nikterak nesnižuje: "Chceme bojovat o třetí nebo o čtvrté místo v šampionátu. Jeho čtvrtina už je za námi, týmy se navzájem obírají o body, takže to pro nikoho nebude jednoduché - s výjimkou Mercedesu." Šampionát s přehledem vede Mercedes, ze "zbytku světa" je zatím nejlepší Red Bull.
"Kvůli tomu musíme dále pracovat. Kvalifikovali jsme se jako pátí a byli schopni bojovat o páté či šesté místo, což jasně dokládá, že auto máme dobré. Bylo by to trochu povýšenecké odepsat zbytek sezóny," dodává Lopez.
Romain Grosjean ve Španělsku oběma Ferrari ujížděl, pak se ale objeviltechnický problém a musel zvolnit (foto: Lotus F1 Team)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.