Lotus je přesvědčený, že si po zlepšení a prvních bodech, na něž dosáhl v Barceloně, může dát za cíl skončit mezi nejlepší trojicí týmů letošní sezóny.
Začátek stáje Enstone byl katastrofální - vynechala první předsezónní test, prožívala technické problémy a na trati spíše stála. Ke zkoušení nové techniky proto využívala první závodní víkendy. Až v pátém podniku dosáhla díky osmému místu Romaina Grosjeana - a mohlo to být ještě lepší, nebýt problému s čidlem v motoru.
"Od počátku sezóny tvrdíme, že máme opravdu dobré auto. Kvůli základům, které jsme měli, to ale bylo opravdu těžké," říká pro Autosport majitel Gerard Lopez, jenž se ve Velké ceně Španělska mohl konečně radovat z bodovaného umístění svého týmu.
Grosjean navíc mohl skončit ještě výše: "Měli jsme na Romainově autě elektronický problém, který nás připravil o souboj s Ferrari. Před tím se nám ale dařilo Kimimu [Räikkönenovi] a Fernandovi [Alonsovi] ujíždět. Výsledek by tedy nakonec mohl vypadat jinak a my jsme mohli bojovat o páté či šesté místo.
Teoreticky to tedy znamená, že máme auto, které zaostává za Mercedesem - ale za ním zaostávají všichni - ale Red Bullu je blíže. A to pak znamená, že máme na to bojovat a porazit v podstatě kterékoliv jiné auto."
Srovnání rychlosti Grosjeana s Ferrari - do 20. kola měl pilot Lotusu navrch (pri zvětšení klikněte)
Lotus je v šampionátu osmý a na třetí Ferrari ztrácí 62 bodů, to však jeho ambice nikterak nesnižuje: "Chceme bojovat o třetí nebo o čtvrté místo v šampionátu. Jeho čtvrtina už je za námi, týmy se navzájem obírají o body, takže to pro nikoho nebude jednoduché - s výjimkou Mercedesu." Šampionát s přehledem vede Mercedes, ze "zbytku světa" je zatím nejlepší Red Bull.
"Kvůli tomu musíme dále pracovat. Kvalifikovali jsme se jako pátí a byli schopni bojovat o páté či šesté místo, což jasně dokládá, že auto máme dobré. Bylo by to trochu povýšenecké odepsat zbytek sezóny," dodává Lopez.
Romain Grosjean ve Španělsku oběma Ferrari ujížděl, pak se ale objeviltechnický problém a musel zvolnit (foto: Lotus F1 Team)
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.