Podle Gerharda Bergera je Sebastian Vettel unavený ze čtyř titulů v jedné řadě a frustrovaný ze svého vozu.
Gerhard Berger, bývalý jezdec Ferrari a McLarenu zná Sebastiana Vettela velmi dobře ještě z doby, kdy mu poskytl v Toro Rosso místo jezdce. V této sezoně má Vettel na svém monopostu číslo 1, ale bojuje i s tempem týmového kolegy Daniela Ricciarda.
„Ricciardo si zaslouží gratulaci,“ vyhlásil Berger. „Odvádí skvělou práci hned od začátku, to je něco, co se neočekávalo.“ Ricciardo může podle Bergera vynikat i kvůli Vettelovi. „Nesmíme zapomenout, že Vettel získal čtyři tituly mistra světa za sebou. Po čtyřech letech závodění pod takovým tlakem se u něho objevila únava, která může ovlivňovat jeho výkony.
Čtyřikrát vyhrál všechno a pak dostal vůz, o kterém ví, že v něm nemůže zvítězit kvůli pohonné jednotce. Je velmi těžké se s tím vyrovnat. Ricciarda potěší každé pódiové umístění. Vettel se ale nezajímá o třetí místa, on chce titul.“
Red Bull s Vettelem jsou poslední dobou rychlejší, ale Berger pochybuje, že budou letos ohrožovat Mercedes. Na vině je podle něho zejména Renault. „Mercedes měl dobrý motor už léta, Red Bull to kompenzoval Vettelem a aerodynamikou. Když se chce Renault chytit, bude muset změnit rozpočet a personál. Nezapomínejte, jaké zdroje má Mercedes.“
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.