Za zrychlením Red Bullu stojí také dodavatel pohonných jednotek - společnost Renault Sport F1, která do Barcelony dovezla nové verze. Týmy si je pochvalují, zlepšení jde vidět i na maximálních rychlostech.
Renault oznámil, že v dějišti Velké ceny Španělska mají nové verze svých pohonných jednotek s vylepšeným mapováním a ovladatelností, díky čemuž také dosahují vyššího výkonu. Je motor opravdu lepší než v předchozích závodech?
"Když se tento týden podíváme na maximální rychlosti, tak se zdá, že jsme [Mercedesu] blíže než v několika předchozích závodech. Samozřejmě, že rovinka tady není tak dlouhá jako v Šanghaji, ale přesto si myslím, že jsme v této oblasti náskok stáhli," odpovídá Ricciardo, který včera na Mercedes ztrácel kolem sekundy a vyjel si třetí místo hned za Hamiltonem a Rosbergem.
Jak jste mohli vidět v analýze sektorů (zde), tak na rovinkách již neztrácel kolem 20 km/h, ale pouze 13,5 km/h, přestože má Red Bull vůz nastavený pro vyšší aerodynamický přítlak, a proto také generuje větší odpor.
Maximální rychlosti dosahované na pomezí sektorů a na tzv. "speed trapu" během včerejší kvalifikace
Zlepšení Renaultu potvrdila dceřiná stáj Toro Rosso, která byla na rovinkách vůbec nejrychlejší, dokonce o více než 3 km/h rychlejší než Mercedes. Stáj z Faenzy však volí v nastavení aerodynamiky opačný přístup než Red Bull, tj. nízký odpor pro vyšší maximální rychlosti.
Ricciardo proto francouzské dodavatele pohonných jednotek chválí: "Myslím, že odvedli dobrou práci, Renault nám neustále pomáhá. Víme, že ještě něco musíme stáhnout, ale abych vám odpověděl: Ano, dosáhli jsme určitého pokroku."
Rychlost během dlouhých jízd byla u Australana v pátek velmi dobré, k potrápení Mercedesu by potřeboval odstartovat lépe než oni, jak přiznává: "Plánem je vždy dobře odstartovat. Pokusíme se odvést to nejlepší, abychom zítra s Lewisem a Nicem mohli něco udělat. Podařilo se nám dosáhnout toho, aby pneumatiky dlouho vydržely."
Daniel Ricciardo testuje v Barceloně nové díly (foto: Red Bull Racing)
"Myslím, že pokud budou nějaké potíže se dvěma zastávkami - pokud se závod pojede spíše na tři zastávky, pak bychom mohli stavět dvakrát, ale uvidíme, jak to půjde. Všechno budeme muset vyhodnotit po prvním kole a pak na to přitlačit, ale tady je to těžké.
Tlačíte na to, ale kvůli pneumatikám zároveň jezdíte v konzervativním módu. Jde o jednu z tratí, kde je opotřebení pneumatik hodně velké," dodává Ricciardo.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.