Za zrychlením Red Bullu stojí také dodavatel pohonných jednotek - společnost Renault Sport F1, která do Barcelony dovezla nové verze. Týmy si je pochvalují, zlepšení jde vidět i na maximálních rychlostech.
Renault oznámil, že v dějišti Velké ceny Španělska mají nové verze svých pohonných jednotek s vylepšeným mapováním a ovladatelností, díky čemuž také dosahují vyššího výkonu. Je motor opravdu lepší než v předchozích závodech?
"Když se tento týden podíváme na maximální rychlosti, tak se zdá, že jsme [Mercedesu] blíže než v několika předchozích závodech. Samozřejmě, že rovinka tady není tak dlouhá jako v Šanghaji, ale přesto si myslím, že jsme v této oblasti náskok stáhli," odpovídá Ricciardo, který včera na Mercedes ztrácel kolem sekundy a vyjel si třetí místo hned za Hamiltonem a Rosbergem.
Jak jste mohli vidět v analýze sektorů (zde), tak na rovinkách již neztrácel kolem 20 km/h, ale pouze 13,5 km/h, přestože má Red Bull vůz nastavený pro vyšší aerodynamický přítlak, a proto také generuje větší odpor.
Maximální rychlosti dosahované na pomezí sektorů a na tzv. "speed trapu" během včerejší kvalifikace
Zlepšení Renaultu potvrdila dceřiná stáj Toro Rosso, která byla na rovinkách vůbec nejrychlejší, dokonce o více než 3 km/h rychlejší než Mercedes. Stáj z Faenzy však volí v nastavení aerodynamiky opačný přístup než Red Bull, tj. nízký odpor pro vyšší maximální rychlosti.
Ricciardo proto francouzské dodavatele pohonných jednotek chválí: "Myslím, že odvedli dobrou práci, Renault nám neustále pomáhá. Víme, že ještě něco musíme stáhnout, ale abych vám odpověděl: Ano, dosáhli jsme určitého pokroku."
Rychlost během dlouhých jízd byla u Australana v pátek velmi dobré, k potrápení Mercedesu by potřeboval odstartovat lépe než oni, jak přiznává: "Plánem je vždy dobře odstartovat. Pokusíme se odvést to nejlepší, abychom zítra s Lewisem a Nicem mohli něco udělat. Podařilo se nám dosáhnout toho, aby pneumatiky dlouho vydržely."
Daniel Ricciardo testuje v Barceloně nové díly (foto: Red Bull Racing)
"Myslím, že pokud budou nějaké potíže se dvěma zastávkami - pokud se závod pojede spíše na tři zastávky, pak bychom mohli stavět dvakrát, ale uvidíme, jak to půjde. Všechno budeme muset vyhodnotit po prvním kole a pak na to přitlačit, ale tady je to těžké.
Tlačíte na to, ale kvůli pneumatikám zároveň jezdíte v konzervativním módu. Jde o jednu z tratí, kde je opotřebení pneumatik hodně velké," dodává Ricciardo.
Rádiová komunikace Fernanda Alonsa v Džiddě odhalila, jak extrémně náročný je vůz Aston Martin AMR25 i pro mistra světa. „Tohle auto je neuvěřitelně náročné na jízdu,“ zaznělo z jeho vysílačky.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.